Gå til innhold

Fryseboksmannen rettsak (hadde kjæresten i frysern i 5 år)

Gjest aninumus

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rettssaken-er-i-gang-jeg-er-overrasket/15884468/

Sikkert flere som husker denne saken. Et norsk parr som bodde i sverige. Kona/kjæresten døde --> mannen slengte kona i frysern og lata som ingenting.

Nå er det rettsak. Han sa først at han var skyldig i likskjending. Nå rett før rettsaken ombestemmer han seg og mener han er uskyldig på alle punkter.

Han har brukt fryseren som normalt i de årene hun lå der. Hvor blåst tror han at verden rundt han er viss noen tror at han ikke er skyldig.

Til og med forsvareren hans (advokat), er forbløffet over at han plusselig ombestemte seg.

Det er sant at noen folk er litt mindre smarte enn gjennomsnittet, men han her karen her er virkelig på et helt eget nivå 😅.

Endret av Gjest aninumus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel snakk om svindel, sett bort i fra hvor sykt det er å ha sin døde samboer i fryseren. Han hentet ut hennes trygd/sosialbidrag etter at hun var død, frem til hun ble oppdaget slik jeg har forstått det?

Fint at han ikke har drept henne også, men så grusomt og makabert å gjøre noe slikt. Han kan ikke være helt normal nei.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hver eneste nyhetssak og artikkel om denne saken. Men jeg biter meg merke i at han nå plutselig ikke anerkjenner noe av det han har tidligere forklart i avhør, og at han mener kvinnen har gjenoppstått. 

Rettspsykiatere mener han er frisk, selv om forsvarer mener at nordmannen er psykisk syk.

Slik infoen har kommet frem nå (og med at man skal være forsiktig med å dømme utifra media) så begynner jeg å mistenke at dette er forsvaret for å gjøre straffen så lav som mulig.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kEP5nX/fryseboks-tiltalte-i-retten-hun-doede-men-hun-gjenoppsto

At han har drevet med svindel er tydelig. Det å bruke noen andres bankkort og trygd etter dens død, er svindel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser ut som svindel. Å spekulere i at det er noe mer enn det er spekulasjoner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkel sak. Han er tidligere dømt for å ha voldtatt en kvinne på 80 år i Lindesnes kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 12.7.2023 den 9.01):

Hva var dødsårsaken?

“Det er ingen andre enn mannen som på dette tidspunkt vet hva som skjedde med kvinnen. Obduksjonsrapporten har nemlig ikke klart å fastslå dødsårsaken.”

Fra Tv2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke media burde vise kildene av fryseren, sladdet eller ikke. Vrenger seg innvendig av å se dem. Også synes jeg det er respektløst ovenfor offeret. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tenker at det er snakk om en gjerningsmann med alvorlige psykiske problemer, alt jeg har lest om saken indikerer det. Heller enn å settes i fengsel tenker jeg at han bør dømmes til år i psykriatrien, en dag skal han jo få friheten tilbake og innen den tid håper jeg at han har fått hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...