AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 Jeg har klaget på avslag som jeg fikk . Nå fikk jeg beskjed om at tingrett har sendt et brev til namsmann med 3 ukers frist til å svare . Hva kan det være de etterspør ? Anonymkode: 8bfce...227
TBergh Skrevet 11. juli 2023 #2 Skrevet 11. juli 2023 Hei. Tingretten ønsker mest sannsynlig en nærmere forklaring på hvorfor det er gitt avslag. Tør jeg spørre hva begrunnelsen for avslaget var? Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 Begrunnelsen var at vi kunne klare med det selv og at vi hadde nok penger til å inngå avtale med kreditorer selv. men det har vi ikke og det viser både søknad og klagen vi sendte inn. Anonymkode: 8bfce...227
TBergh Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Hei. Jeg kan sjekke namsmannens beregninger, hvis du er interesser. Dette vil være gratis. Er pensjoner gjeldsrådgiver. Hvis du sender meg en Melding med din e-post eller bare en Melding så kan jeg sende deg en e-post så kan jeg orientere deg nærmere. Men sjekk Resultatskjema. Der finner du en rubrikk som heter Skattetrekk. Ofte setter saksbehandleren alt for lav skatt du skal betale. Dette har jeg sett i skremende mange saker. Med vennlig hilsen TBergh 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 TBergh skrev (48 minutter siden): Hei. Jeg kan sjekke namsmannens beregninger, hvis du er interesser. Dette vil være gratis. Er pensjoner gjeldsrådgiver. Hvis du sender meg en Melding med din e-post eller bare en Melding så kan jeg sende deg en e-post så kan jeg orientere deg nærmere. Men sjekk Resultatskjema. Der finner du en rubrikk som heter Skattetrekk. Ofte setter saksbehandleren alt for lav skatt du skal betale. Dette har jeg sett i skremende mange saker. Med vennlig hilsen TBergh Vet du mye om regler om gjeldsordning? Min mann er under gjeldsordning.o Søkte om dispensasjon til vårt barn sin konfirmasjon. Namsmannen sa at han skal ha 12 000 kr til konfirmasjon, så han betalte ikke avdrag i Mars og April. Da satt han igjen med 12 000 til konfirmasjonen. Men en kreditor godtok ikke 12 000kr, men 10 000 kr. Hva er rett her? Anonymkode: 80c61...373
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #6 Skrevet 24. juli 2023 TBergh skrev (På 11.7.2023 den 18.57): Hei. Jeg kan sjekke namsmannens beregninger, hvis du er interesser. Dette vil være gratis. Er pensjoner gjeldsrådgiver. Hvis du sender meg en Melding med din e-post eller bare en Melding så kan jeg sende deg en e-post så kan jeg orientere deg nærmere. Men sjekk Resultatskjema. Der finner du en rubrikk som heter Skattetrekk. Ofte setter saksbehandleren alt for lav skatt du skal betale. Dette har jeg sett i skremende mange saker. Med vennlig hilsen TBergh Tusen takk for det. Jeg kan ta kontakt når jeg får oversikt . Er bortreist akurat nå. ❤️ Anonymkode: 8bfce...227
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2023 #7 Skrevet 24. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 13.00): Jeg har klaget på avslag som jeg fikk . Nå fikk jeg beskjed om at tingrett har sendt et brev til namsmann med 3 ukers frist til å svare . Hva kan det være de etterspør ? Anonymkode: 8bfce...227 De etterspør grunnlaget slik at de kan vurdere om saken skal tas inn til behandling for tvungen gjeldsordning Anonymkode: 70a92...874
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2023 #8 Skrevet 27. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 24.7.2023 den 14.21): De etterspør grunnlaget slik at de kan vurdere om saken skal tas inn til behandling for tvungen gjeldsordning Anonymkode: 70a92...874 Blir det tvungen når det er namsmann som har sagt nei ? Kan så lite om dette Anonymkode: 8bfce...227
TBergh Skrevet 27. juli 2023 #9 Skrevet 27. juli 2023 Hei. Du oppgir ikke hva du har fått avslag på. men jeg antar at det er søknad om gjeldsforhandlinger. Hvis det er det du har fått avslag på ønsker tingretten en nærmere avklaring på hvilket grunnlag namsmannen ga avslaget. Retten vil ta stilling til om det du skal få åpnet for gjeldsforhandlinger eller ikke. Hvsi tingretten åpner for at du kan få åpnet for gjeldsforhandlinger, da begynner din gjeldsordningsperiode. Først forhandler du om en frivillig gjeldsordning. For å få en frivillig gjeldsordning må alle dine kreditorer akspetere det frivillige forslaget. Hvis en eller flere av dine kreditorer fremmer en innsigelse, motsetter seg ditt forslag, først da kan du begjære, søke om tvungen gjeldsordning. Det er ingen automatikk i at du får en tvungen gjeldsordning. Du må begjære, altså be om, søke om, tvungen gjeldsordning. Da utvides forhandlingsperioden med ytterligerer 2 - to måned utover de 4 - fire månedne de frivillige forhandlingene pågår. Med vennlig hilsen TBergh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå