Gå til innhold

Venninne som stadig avlyser avtaler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli ganske lei og ikke kommer hun med noen ny dag å treffes heller. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 8797c...0d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Latt henne være og se om hun selv kom med oppfordring til å finne på noe.

Anonymkode: 4a1c7...911

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sånn venninne er var drita lei av at hun ødla hele dagen min med å avlyse avtaler, gjerne rett før vi skulle møtes. Jeg har løst det med å helt unngå å avtale med henne. Jeg bare sender henne en invitasjon i ny og ne: jeg skal gå å svømme i dag, klokken 19. Hjertelig velkommen til å bli med om du vil! Lager kun sånne åpne avtaler, sånn at jeg får gjort det jeg vil samme om hun kommer eller ikke.

Anonymkode: 65e9e...a2c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dumpet en slik venninne

Anonymkode: ee427...22f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Begynner å bli ganske lei og ikke kommer hun med noen ny dag å treffes heller. Hva ville dere gjort? 

Kommer hun med noen plausibel forklaring på avlysningene, da? Er det bare deg hun avlyser med eller andre også? Jeg ville spurt henne rett ut, og sagt at du reagerer på at hun avlyser så ofte og lurer på bakgrunnen for det. Det kan jo hende hun sliter med noe psykisk, som gjør det vanskelig for henne. Men da er det uansett bedre å være ærlig om det, ellers framstår hun jo bare som litt kjip. 

Skrevet

Sier hun først ja, men så avlyser hun rett før? Da ville jeg sluttet å lage avtaler med henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke var at hun kanskje lider av angst. Da er det kjipt å bare dumpe henne..

Hva med å ha en åpen og ærlig samtale om dette med henne? 

Anonymkode: b6bbc...8d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et par sånne venninner. Jeg har sluttet å invitere dem på ting alene. De får en invitasjon hvis flere inviteres og deres oppmøte ikke er avgjørende for aktiviteten. Det samme gjelder venner som alltid kommer for sent. Hvis du klarer å møte presist på jobb så klarer du å møte meg presist. 

Anonymkode: cd812...6aa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (30 minutter siden):

Sier hun først ja, men så avlyser hun rett før? Da ville jeg sluttet å lage avtaler med henne.

Jeg får vite det av andre, at hun har laget seg avtaler med andre...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min første tanke var at hun kanskje lider av angst. Da er det kjipt å bare dumpe henne..

Hva med å ha en åpen og ærlig samtale om dette med henne? 

Anonymkode: b6bbc...8d6

Har ikke tenkt å dumpe henne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Latt henne være og se om hun selv kom med oppfordring til å finne på noe.

Anonymkode: 4a1c7...911

Tror jeg forsøker dette.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var og er sånn. Jeg er alvorlig deprimert. Jeg orker bare ikke. Jeg har vært ærlig med de venninnene som spør meg. Bare spør så sier jeg ja når jeg orker. Jobben min tar så mye fra meg at jeg ikke klarer mere noen ganger. Så det er ikke bestandig vi sier nei bare for å bære skipe. 

Anonymkode: 528a5...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var og er sånn. Jeg er alvorlig deprimert. Jeg orker bare ikke. Jeg har vært ærlig med de venninnene som spør meg. Bare spør så sier jeg ja når jeg orker. Jobben min tar så mye fra meg at jeg ikke klarer mere noen ganger. Så det er ikke bestandig vi sier nei bare for å bære skipe. 

Anonymkode: 528a5...575

Deprimert er hun ikke da er det i så fall rart å legge planer med andre og avlyse mine.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Deprimert er hun ikke da er det i så fall rart å legge planer med andre og avlyse mine.

Da verdsetter hun ikke vennskapet deres. Du er reserveløsningen frem til hun finner noe hun har mer lyst til. For å bevare litt selvrespekt må du enten snakke med henne om dette eller dumpe henne, (kanskje begge deler).

Anonymkode: cd812...6aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er respektløst å holde på sånn kontinuerlig. Uansett grunn. Selvfølgelig skal du droppe henne når hun ikke selv ønsker å prioritere vennskapet. 

Anonymkode: 75d53...85b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke tenkt å dumpe henne.

Hvorfor ikke ? Det må jo være en grunn til at du søker råd her inne? 
Venninnen din respekterer deg ikke ? 

Anonymkode: 6f2dd...1af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke ? Det må jo være en grunn til at du søker råd her inne? 
Venninnen din respekterer deg ikke ? 

Anonymkode: 6f2dd...1af

Fordi hun er den eneste venninna jeg har. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

For å gi deg et annet perspektiv:

Jeg var sånn før. Jeg sliter med noe fatigue, men ønsker så gjerne å være med for det. Så da ble det til at jeg sa ja, og ofte måtte avlyse.

nå prøver jeg mest mulig å ikke lage avtaler der noen er avhengig av at jeg kommer, og begrenser hvor mange avtaler jeg har. Men det har tatt meg mange år å komme dit.

ellers er jeg og en som blir glad når folk avlyser, for da får jeg «ekstra alene tid». Det betyr ikke at jeg ikke hadde gledet meg til avtalen, mener like glad i egentid. For meg gjør det ikke noe om du avlyser to dager før, eller to minutter før. Jeg tar det ikke personlig, vi avtaler en ny avtale, også koser jeg meg med alenetiden, og regner med at du hadde en god grunn (for deg) for å avlyse. 

Anonymkode: 71fc4...3ba

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bo f eks si en gang hun avlyser; det er helt greit at du avlyser hvis det ikke passer, men nå har det skjedd en del ganger, og er det noe spesielt som gjør det? Vær litt ydmyk når du spør, da unngår du at hun kommer i forsvarsposisjon. 

Anonymkode: 746d2...9ce

Skrevet

Kanskje du bare skulle spørre noen andre om å finne på noe? Det er jo ikke slik at du skal ta det som signal på noe, men det kan være plenty av grunner. Så kan du bare si at du håper hun har det fint, og at døren er alltid åpen hos deg hvis det skulle være noe, i tilfelle hun er psykisk syk eller noe (ikke si det siste da). Det er jo ikke en kjæreste-relasjon, venninne-relasjoner er jo ofte litt slakkere da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...