Gå til innhold

Kan stress føre til at mensen blir forsinket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøver på barn nummer to. Første brukte vi ett år på.

Jeg er bare i PP1, med forsinket mens, men akkurat dette skjedde forrige gang også. Mensen går som ei klokke helt til jeg plutselig VIL bli gravid. Da kan den bli forsinket med både tre og fire dager og jeg får et håp.

Er dette håpet egentlig stress? Stress som gjør at mensen blir forsinket?

Jeg er oppblåst og hard i magen, merker mensmurringer. Hadde IKM på søndag. Våger ikke teste ennå. 

Flere som har opplevd at mensen blir forsinket når man bare går og venter på den?

Anonymkode: 6101a...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du nettopp sluttet på hormonell prevensjon?

Men ja, jeg har opplevd noe lignende selv. Hadde alltid hatt regelmessig syklus, nesten til å stille klokka etter. Så begynner vi å prøve og syklusen blir helt tullete i flere mnd. Etter nesten ett år med rotete syklus trodde jeg ikke på at vi fikk til graviditet på egenhånd så bestilte legetime for å få en sjekk og da, to dager før legetimen, får jeg positiv test.

I ditt tilfelle hadde jeg test, da får du bekreftet eller utelukket og slipper å gå å gruble.

Anonymkode: 2b7cb...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er vel gravid? Test deg før du starter tråder om "jeg er så stresset over at jeg ikke blir gravid sekundet jeg begynner prøve! Er jeg infertil?"-typ.

Ja, mensen kan bli forsinket av stress, men det er ikke særlig vanlig. 

Anonymkode: 4da48...166

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Stress kan forsinke eggløsning og da forsinkes som kjent automatisk også mensen ja.

Anonymkode: a9d26...f3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt, det har skjedd meg flere ganger 

Anonymkode: 7b5e5...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare rolig. Mensen er nok rett rundt hjørnet. Høyst sannsynlig bare en tilfeldighet den er forsinket akkurat nå. Ikke vits å overtolke

Anonymkode: 6b17d...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/11/2023 at 1:47 PM, AnonymBruker said:

Prøver på barn nummer to. Første brukte vi ett år på.

Jeg er bare i PP1, med forsinket mens, men akkurat dette skjedde forrige gang også. Mensen går som ei klokke helt til jeg plutselig VIL bli gravid. Da kan den bli forsinket med både tre og fire dager og jeg får et håp.

Er dette håpet egentlig stress? Stress som gjør at mensen blir forsinket?

Jeg er oppblåst og hard i magen, merker mensmurringer. Hadde IKM på søndag. Våger ikke teste ennå. 

Flere som har opplevd at mensen blir forsinket når man bare går og venter på den?

Anonymkode: 6101a...274

Har du tatt test? Jeg er spent på å høre! 

Anonymkode: 81b08...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...