Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 Vi skal male stuen, og tenker oss en lys, lys farge - men ikke hvitt.. En nyanse mørkere enn Latte. Jeg har sett på Lys provence og vanilje, men har aldri sett de fargene på en vegg! Lys Toscana er litt for mye (gul)farge. Har dere noen anbefalinger for vanilje eller lys provence i en stor stue? (Det er vanskelig å skille mellom nyansene på de små fargebitene..
c",) Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har vanilje på stua, å er veldig fornøyd med den
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #4 Skrevet 13. januar 2006 Egghvit blir litt for hvitt.. Dessuten er gangen vår tilnærmet egghvit, derfor vil vi ha en litt annen farge/nyanse i stuen. Jeg synes det blir kjedelig når hele huset får samme fargen på alle vegger. (Opprinnelig tenkte vi på egghvit)
Smashing Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har lys provence. Den er veldig fin altså.
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Onkelen til mannen har akkuratt malt vanilje hjemme og det er en kjempefin farge.
Spirito Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Caffe Latte er vel en mørkere nyanse av Latte?
loffen Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Jeg har lys provece i stua og kjøkkenet på 6 året, og er veldig fornød! Den forandrer liksom litt farge etter som hvordan lyset er også.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #9 Skrevet 14. januar 2006 Jeg har Lys Provence i stua og er kjempefornøyd, den er skikkelig lekker. Bytter ut gardiner, duker og puter med ujevne mellomrom og fargen på veggene går til alt.
rugrat Skrevet 14. januar 2006 #10 Skrevet 14. januar 2006 Nevada er rålekker, den skal vi ha på både stue og kjøkken når vi skal pusse opp.
Mini_me Skrevet 15. januar 2006 #11 Skrevet 15. januar 2006 Vi har lys provence både i stue og kjøkken, og jeg syns den er litt for gulaktig....vi malte mettopp latte i underetasjen og den var fin...
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2006 #12 Skrevet 15. januar 2006 Takk - det er nettopp det med gulskjæret jeg lurer på - jeg er redd for at lys provence blir litt for gulaktig (og grønnskjær..) (synes at Lys Toscana blir for gul). Vil gjerne ha noe nærmere latte, men ikke så brun (og mørk) som Caffe latte. Cappuccino synes jeg blir for rosa. (Never er for mye farge). Vanskelig det med lysforholdene - vi har i hvert fall ganske mange store vinduer, så vi vil få mye lys + peis i stua. Og lyst tregulv. Skal dra rundt på malebutikker og se om de har malt noen lengre planker i de fargene..
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2006 #13 Skrevet 15. januar 2006 Hva med Skygge? Har tidligere hatt lys Toscana i stua og skjønner hva du mener med gulskjær. Har nå Skygge som jeg oppfatter som lysere og uten gulskjæret.
Gjest christineemily Skrevet 15. januar 2006 #14 Skrevet 15. januar 2006 Før var så & si hele leiligheten vår malt elfenben. Den fargen fikk jeg noia av! Den har et grelt grønnskjær i seg, som jeg ble sprøøø av!!! Så etter et år malte jeg hele leiligheten i kaffe latte, og nå er jeg strålende fornøyd :-D . Men lys provence er også en nydelig farge. Har en svigerinne som er interiørarkitekt, og hun heier veldig på den.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 16. januar 2006 #15 Skrevet 16. januar 2006 Dun går mer i brunt istedet for gult, kjempefin! Foreldrene mine har malt den i hele stua. Ellers liker jeg også Skygge
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2006 #16 Skrevet 16. januar 2006 Hva med Skygge? Har tidligere hatt lys Toscana i stua og skjønner hva du mener med gulskjær. Har nå Skygge som jeg oppfatter som lysere og uten gulskjæret. ← Vi hadde Lys Provence på kjøkkenet før, men nå har vi Skygge. Vi har Skygge i flere rom, og er utrolig fornøyd med den fargen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå