Gå til innhold

Besøk til svigerinne som spiser kun 2 ganger per dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke legge meg oppi om dette er normalt eller ikke, men min svigerinne spiser svært lite - og kun 2 ganger daglig (frokost og sen middag) . Jeg og min mann med 3 barn i småskole/bhg alder skal dit på besøk i et par dager. Min svigerinne har ikke selv barn. Tidligere har jeg stort sett laget brødskiver med benken typisk utenom disse måltidene men syns det blir så heseblesende og i tillegg vanskelig å få barna til å spise når det ikke er ro rundt (mangel på ) måltidet/ alle spiser sammen. I tillegg er jeg redd det blir frekt, / ta seg til rette osv. hva tenker dere?

Anonymkode: 3e450...be9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at mannen fikk snakke med sin søster om løsninger for sine barn. 

Anonymkode: 9fd81...1a7

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag mat når dere/barna er sultne, tenker jeg. Dere er da ikke gisler?

Anonymkode: 517a2...41c

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Du bor der. Da kjøper du sikkert inn mat, eller i hvert fall til dere og dine barn. Du kan vel dekke på, lage mat, og ha ro rundt bordet og spise sammen selv om hun ikke vil?

• Liker 25
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn og spiser typisk lunsj og middag. Sitter sammen med barnet med en kaffekopp. Aldri vært et problem her i huset. Hun spiser. Jeg spiser vell og merke normale mengder, bare færre ganger i døgnet.

Anonymkode: e3d7a...707

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når vi har gjester over flere dager, så serverer vi god frokost og middag. Ellers må folk finne seg mat og drikke selv. Har aldri fått noen klager.

Anonymkode: f244f...cb4

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i huset er det to barn og kun et felles måltid om dagen og det er middag. Her skaper du problemer der det ikke er noen. 

Anonymkode: 127c6...dde

• Liker 24
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor må alle sitte til bords til alle måltid? 

Her spiser vi frokost og middag sammen. Andre måltid kan fint tas individuelt, eller kun for barna. Tenker det ikke er noe å lage oppstyr for to dager.

Enig. Vi spiser bare to måltid sammen, og de andre måltidene tas etter behov og på sparket hvordan det enn måtte passe seg. Jeg hadde selv syns det var slitsomt om vi plutselig alle må sitte rundt bordet til hvert eneste måltid. 

Anonymkode: 4bc8a...ef3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Du bor der. Da kjøper du sikkert inn mat, eller i hvert fall til dere og dine barn. Du kan vel dekke på, lage mat, og ha ro rundt bordet og spise sammen selv om hun ikke vil?

Nei. Vi skal på besøk.

aktivitetene blir lagt opp deretter.. masse aktiviteter uten måltider 

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Vi skal på besøk.

ts

Du tar vel med måltider og mat på disse aktivistene? 

• Liker 27
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal være der noen få dager, så det er jo bar å gi barna mat utenom hennes måltider. Er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 08052...245

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Vi skal på besøk.

ts

ja, dere skal på besøk et par dager, forsto jeg? Da ville jeg kjøpt inn mat. I hvert fall litt ekstra til barna og ellers noen jordbær f.eks, noe godt mm

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Vi skal på besøk.

ts

Ser uansett ikke problemet. Hva så om hun ikke skal spise. Dere kan vel spise når det passer dere. Ungene kan ta seg en brødskive i hånda eller dere deler opp frukt og serverer f.eks. hva er problemet egentlig?

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må alle måltider spises i sammen? 

Anonymkode: a02a6...f19

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

«Barna er vant til å spise lunsj, så det fikser jeg til dem. Vil du ha en kopp kaffe?»

Anonymkode: 684e4...2bd

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Barna er vant til å spise lunsj, så det fikser jeg til dem. Vil du ha en kopp kaffe?»

Anonymkode: 684e4...2bd

Nettopp. «Vi spiser litt før vi drar ut nå på <x aktivitet>, vil du ha noe eller en kaffe?» «Før vi drar på <y aktivitet>, må enten barna ha noe mat her, eller så må vi spise der. Hva tenker du er best?» 

• Liker 31
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Vi skal på besøk.

ts

Det løses enkelt med matpakker det!

Anonymkode: ddbbb...5b3

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du en litt vanskelig og stresset person som synes dette er heseblesende? Kan det være at det bare er du som sliter sånn med at denne damen ikke gjør akkurat det samme som dere? 

• Liker 12
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...