Gå til innhold

Nekte en venninne å delta på fest fordi hun var innlagt på sykehus i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hun fått mrsa der og smitter en sykepleier/ lege som jobber på norske sykehus, kan de i værste fall måtte slutte i jobben sin. Veldig vanskelig å sanere mrsa så støtter de som mener hun må testes 100 %! 

Anonymkode: b1c29...978

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er festen på sykehuset ??

Isåfall, er det jo kun der sånne hensyn tas. Men dere er kanskje hevet over alle andre i samfunnet. Så for å komme inn i gjengen, må man testes.. Dere glemte derimot å sjekke egen IQ .. 

Anonymkode: 6872a...42b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er festen på sykehuset ??

Isåfall, er det jo kun der sånne hensyn tas. Men dere er kanskje hevet over alle andre i samfunnet. Så for å komme inn i gjengen, må man testes.. Dere glemte derimot å sjekke egen IQ .. 

Anonymkode: 6872a...42b

Hva hvis det er helsepersonell i denne gjengen? 

Anonymkode: b1c29...978

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (1 time siden):

Pandemien tok virkelig rotta på folks evne til å tenke rasjonelt. 🤣

Mannen og jeg snakket om det, og sant😅.. muligens en del av long covid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest.

Anonymkode: a4da4...a77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet om par som ikke har klart å bli kvitt mrsa fordi de smitter hverandre igjen og igjen. Når en blir kvitt det har den andre fremdeles bakteriene. Noen av oss jobber på sykehus og vi kan ikke dra på jobb om vi får resistente bakterier. Det er vi som tenker her

Anonymkode: 840ca...c2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan lever disse menneskene i praksis?

Setter de begrensninger i forhold til utenlandsopphold eller folk i både fjern og nær omgangskrets som har vært utenfor riksgrensa?

Ved behandling hos tannlege/lege er det en annen sak, og man bør testes i forkant.

Anonymkode: e20b3...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er noen av deltagerne på festen i risikogruppa eller bønder? Da kan det være greit å ta en test. Hun må uansett testes hvis hun skal på time på sykehus her i Norge, så greit å ha gjort det. 

Anonymkode: bd5a4...9c5

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er noen av gjestene i risiko gruppen?

Anonymkode: beedf...e73

Hvilken gruppe sikter dere til?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har jeg faktisk full forståelse for dersom det er helsepersonell i denne gjengen. Og det er det vel, siden det i det hele tatt er et tema.

Når det kommer inn pasienter som har vært innlagte i utlandet legges de på smitterom, der man behandles som man skulle hatt pest (bokstavelig talt, ikke at man behandles kjipt) helt til man eventuelt blir klarert. Jeg skjønner godt at man kan vegre seg mot å bare ignorere dette. Hvis helsepersonell blir bærere av disse bakteriene så må man gjennom et helvete av et saneringsregime, i verste fall mister man jobben. I tillegg til at man blir bærer da, med de lite hyggelige konsekvensene det kan medføre.

Multiresistente bakterier er en av de største truslene mot menneskeheten, og Norge er blant de siste landene i verden som ikke har store problemer allerede. Nettopp fordi vi er kjempestrenge. Dette er faktisk ikke noe å ta lett på! 

Anonymkode: 82848...d7a

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
Rotemor skrev (På 12.7.2023 den 0.44):

Stakkars jente som har stokk dumme venninner. 

Er det noen som er stokk dum her så er det deg og andre som ikke forstår hvilke konsekvenser det kan ha. Ikke akkurat helsepersonell som har svart i denne tråden. 

Anonymkode: 5a61b...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det noen som er stokk dum her så er det deg og andre som ikke forstår hvilke konsekvenser det kan ha. Ikke akkurat helsepersonell som har svart i denne tråden. 

Anonymkode: 5a61b...051

Jeg er helsepersonell. Og jeg mener det samme i dag. Dessuten er jo tittelen helt på tryne. «Utlandet» er ganske stort….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...