Gå til innhold

Nekte en venninne å delta på fest fordi hun var innlagt på sykehus i utlandet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har en intern konflikt i gruppen. Noen vil ha henne med på fest, men vi andre vil at hun skal teste deg for resistente bakterier først. Hva mener dere?

Anonymkode: 840ca...c2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Du vil hun skal teste seg for alle mulige bakterier før hun får komme på en fest? Er du redd hun har plukket opp resistente kjøttetende bakterier fra sykehuset eller noe? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At hun ikke skal utestenges på grunn av hysteriske mennesker.

Anonymkode: b9eb2...f44

• Liker 34
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg hadde dette vært et ikke-problem, jeg ville ikke engang tenkt tanken på at hun kanskje hadde multiresistente bakterier etter et sykehusopphold i utlandet.

Så lenge hun er frisk ser jeg ikke problemet.

Hvis hun derimot er syk, det vil si har infeksjoner, feber, nedsatt allmenntilstand er det naturlig at hun takker nei til invitasjonen, og det gjelder uansett om hun har influensa, omgangssyke, streptokokker, eller andre virus og/eller bakterieinfeksjoner.

Anonymkode: 0f618...207

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det mest spesielle jeg har lest i dag... De av dere som er så redde burde jo strengt tatt ikke gå på fest.. 

• Liker 34
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er sånn at alle dere andre også har testet dere - at det liksom er et krav for å være på festen - bør hun jo også teste seg.

Om det bare er pga av noen av dere er hysteriske, trenger hun ikke gjøre det.

Anonymkode: 85a4d...c73

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men hvordan tenkte du at dette skulle kunne smitte ved å delta på samme fest? 

Da ville jeg bekymret meg mye mer for spysjuka og forkjølelse som faktisk smikker ved normal omgang. 

Anonymkode: 0b390...f59

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde fadet dere ut. Bakterie infeksjoner kan man få overalt, til og med på sykehusene i Norge. Smittende kjøttetende bakterier som ja.. u know;)!! Skjerpings. 

Anonymkode: 36ccc...bcb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er noen av gjestene i risiko gruppen?

Anonymkode: beedf...e73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør teste seg for resistente bakterier uansett hvis hun har vært på sykehus eller tannlege utenfor EU. Dersom hun skulle komme på sykehus i Norge vil hun bli innlagt på isolat inntil hun har fått negativt resultat fra testen. Jeg har vært gjennom det samme selv. Dette er cen relarivt enkel test som fastlegen forordner.

Når det gjelder invitasjon til en fest ser jeg ikke at man har noe særlig å frykte.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva i himmelens navn. Er dette generasjonen som var fjortiser under pandemien?

Anonymkode: 65706...ebe

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
senior skrev (1 time siden):

Hun bør teste seg for resistente bakterier uansett hvis hun har vært på sykehus eller tannlege utenfor EU. Dersom hun skulle komme på sykehus i Norge vil hun bli innlagt på isolat inntil hun har fått negativt resultat fra testen. Jeg har vært gjennom det samme selv. Dette er cen relarivt enkel test som fastlegen forordner.

Når det gjelder invitasjon til en fest ser jeg ikke at man har noe særlig å frykte.

Det gjelder ikke bare utenfor EU. 

Anonymkode: d42b0...31c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
senior skrev (2 timer siden):

Det er etterhvert ganske mange land i EU der multiresistente bakterier er et problem på sykehus.

Anonymkode: da136...ff3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er noen av deltagerne på festen i risikogruppa eller bønder? Da kan det være greit å ta en test. Hun må uansett testes hvis hun skal på time på sykehus her i Norge, så greit å ha gjort det. 

Anonymkode: bd5a4...9c5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er noen av gjestene i risiko gruppen?

Anonymkode: beedf...e73

Hvilken risikogruppe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tok vel fly hjem? Om hun har dette har hun vel smitter hele flyet og flyplassen. Men ...hun kan jo eventuelt teste seg...ofte når man skal til tannlegen og lege o Norge må man svare om man har vært i utlandet og tatt operasjon etc 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...