Gå til innhold

Hva er erkenenemesis?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Fikk denne meldingen, og sliter litt med å forstå den:

Dessuten er stillingen som erkenemesis besatt av den Grønne Lanterne, og jeg vet ikke om jeg klarer å kjempe mot flere...

Hjelp.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Det gjorde meg ikke så veldig mye klokere... Jeg trenger å få hele setningen "oversatt" til en adekvat, meningsfull setning. Skjønner ikke symbolikken med den grønne lanternen, vedkommende har åpenbart overvurdert lille solstråles intellekt.

Skrevet

Det er tydelig at avsender her føler seg forfulgt, enten av virkelige personer eller av skjebnen.

Men resten er det vanskelig å skjønne.

Kanskje om du postet resten av meldingen?

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Det hjelper nok ikke å poste resten av meldingen, for denne siste biten kommer som et apropos. Vedkommende snakker for øvirg om sitt forhold til meg.

Skrevet

Han er Lynvingen, har nok med å kjempe mot den Grønne Lanterne, så han vet ikke om han klarer å kjempe mot eller motstå deg? Kan det være noe sånt?

:klø:

Skrevet

Hm. Erkenemesisen er vel en person som bidrar i stor grad, negativt og skjebnemessig i avsenderns liv. Hvem den grønne lanternen er vet jeg ikke, annet enn Bruce Lee, men jeg vil tro avsender sikter til en person dere kjenner?

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Nei, det er problemet, jeg vet overhodet ikke hvem Den Grønne Lanternen skulle være :forvirret:

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Hva symboliserer en grønn lanterne, er vel egentlig spørsmålet jeg bør stille. Har aldri fått med meg uttrykket før.

Skrevet

Om han skrev med store forbokstaver høres det mer ut som han mente filmen eller tegneserien enn sjøsignaler (som vel er omtrent det eneste stedet man har brukt grønne lanterner?)

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Når jeg tenker etter var den grønne lanternen et viktig symbol i The Great Gatsby. Den symboliserte vel det Gatsby aldri kunne få.

Jeezes tapdancing christ, kan ikke folk bare si ting rett ut..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...