AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #1 Skrevet 11. juli 2023 Jeg trenger bare 1 melding når jeg har bestilt noe: Pakken din er komt. Jeg trenger ikke melding om at en pakke er på vei, at den er sendt, at den kommer idag, at den er komt. Dersom jeg er veldig stressa på når den kommer kan jeg sjekke sporingsnummer på nett, jeg trenger ikke alt dette maset. Anonymkode: 80af3...bc9 7 1
Hoppetaujenta Skrevet 11. juli 2023 #2 Skrevet 11. juli 2023 Jeg liker oppdateringene, for da vet en at de er på vei i retning deg selv og ikke feilsendt til et helt annet sted. 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #3 Skrevet 11. juli 2023 For min del er det motsatt - telefonen der jeg oppgir nummeret er vanligvis alltid slått av på grunn av dårlig batteri fra 2003 (mobilen er en klassisk Nokia), og jeg slår den kun på når jeg vet at pakken er på vei mot målet; meldingen Posten sender er slik at SMS-en ikke kommer frem hvis mobilen er slått av akkurat da, slik at jeg må møte frem med legitimasjon og forklare hvorfor jeg ikke har fått hentekode. Med PostNord fikk jeg heller ikke hentekode på SMS, og e-posten med koden kom først etter at jeg hadde hentet pakken. Så jeg forstår ikke helt problemet ditt; bedre med flere meldinger enn for få, mener nå jeg. Anonymkode: bc301...356
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Registrert det på en e-post du bruker lite😉 Anonymkode: a6b51...062 1
Anki- Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden): Jeg liker oppdateringene, for da vet en at de er på vei i retning deg selv og ikke feilsendt til et helt annet sted. Helt enig
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For min del er det motsatt - telefonen der jeg oppgir nummeret er vanligvis alltid slått av på grunn av dårlig batteri fra 2003 (mobilen er en klassisk Nokia), og jeg slår den kun på når jeg vet at pakken er på vei mot målet; meldingen Posten sender er slik at SMS-en ikke kommer frem hvis mobilen er slått av akkurat da, slik at jeg må møte frem med legitimasjon og forklare hvorfor jeg ikke har fått hentekode. Med PostNord fikk jeg heller ikke hentekode på SMS, og e-posten med koden kom først etter at jeg hadde hentet pakken. Så jeg forstår ikke helt problemet ditt; bedre med flere meldinger enn for få, mener nå jeg. Anonymkode: bc301...356 Hvorfor i alle dager gjør du det slik? Anonymkode: c9f6d...1d1 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #8 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager gjør du det slik? Anonymkode: c9f6d...1d1 Fordi jeg ikke ønsker at mine personlige opplysninger skal klistres utenpå en pakke - derfor bruker jeg et reservenummer jeg ikke bruker til vanlig. Anonymkode: bc301...356
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 Pakkeneldinger fra ekte pakker jeg venter på, er ok. Jeg hater alle scammeldingene om pakker som kommer på vanlig mail. Tror spamfilteret har gitt opp og. Anonymkode: ca482...4f2 2
anon01 Skrevet 11. juli 2023 #10 Skrevet 11. juli 2023 Du kan fint velge bort meldinger angående pakken din i både postnord appen og posten appen samt nettsidene til de begge. Så det er ganske enkelt å slippe unna de "hundre pakkemeldingene" Jeg personlig liker å vite at pakken er på vei 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi jeg ikke ønsker at mine personlige opplysninger skal klistres utenpå en pakke - derfor bruker jeg et reservenummer jeg ikke bruker til vanlig. Anonymkode: bc301...356 Navn og adresse er ikke særlig sensitivt for de fleste. Anonymkode: c9f6d...1d1 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 Komt. Alvorlig talt. Anonymkode: 256cb...c02 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger bare 1 melding når jeg har bestilt noe: Pakken din er komt. Jeg trenger ikke melding om at en pakke er på vei, at den er sendt, at den kommer idag, at den er komt. Dersom jeg er veldig stressa på når den kommer kan jeg sjekke sporingsnummer på nett, jeg trenger ikke alt dette maset. Anonymkode: 80af3...bc9 Du glemte at den først er forhåndsmeldt, så levert inn, FØR den er på vei 🤪 Anonymkode: 060f1...fce
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Skrevet 11. juli 2023 Enig. Bestilte Happy Flops for over en mnd siden. I tillegg til vanlige meldinger,så ryr det inn med meldinger om at de dessverre er forsinket. Blir så irritert at jeg vurderer å heve kjøpet. Anonymkode: 8fc1b...1f9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Skrevet 11. juli 2023 Kommer- kommet Ikke komt. Anonymkode: 8cc94...0ae 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #16 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig. Bestilte Happy Flops for over en mnd siden. I tillegg til vanlige meldinger,så ryr det inn med meldinger om at de dessverre er forsinket. Blir så irritert at jeg vurderer å heve kjøpet. Anonymkode: 8fc1b...1f9 Happyflops er bare noen som dropshipper billige ting fra Kina og bruker masse på markedsføring. Anonymkode: f809d...928 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #17 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Navn og adresse er ikke særlig sensitivt for de fleste. Anonymkode: c9f6d...1d1 Hvem snakket om navn og adresse ...? Om andre foretrekker å lime inn det vanlige telefonnummeret sitt på en pakke og risikere spam fra andre kilder, får være deres sak, men jeg foretrekker ikke å gjøre det. Anonymkode: bc301...356
Kokeplate Skrevet 11. juli 2023 #18 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem snakket om navn og adresse ...? Om andre foretrekker å lime inn det vanlige telefonnummeret sitt på en pakke og risikere spam fra andre kilder, får være deres sak, men jeg foretrekker ikke å gjøre det. Anonymkode: bc301...356 Telefonnummeret står ikke på pakkene noe mindre om du bruker en Nokia fra 2003.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Skrevet 11. juli 2023 1 hour ago, Hoppetaujenta said: Jeg liker oppdateringene, for da vet en at de er på vei i retning deg selv og ikke feilsendt til et helt annet sted. Hvor ofte sendes pakkene dine til feil sted? Jeg og samboer kjøper mye fra nett, og det har skjedd 1 gang de siste årene at en pakke kom til feil sted. Pakkemeldingene skriver heller ikke hvor pakken er, så når du får melding kan jo pakken være på helt feil sted. Man kunne jo bare ha det slik at man fikk en melding dersom en pakke ble feilsendt og registrert videresendt til riktig sted Men igjen, dersom man liker å følge med på pakkene så kan man hele tiden sjekke sporingen på nett. Noe jeg har gjort et par ganger når jeg venter på noe jeg gleder meg til. Da har jeg gjerne åpent et vindu i nettleseren min med sporingsnummere så jeg kan oppdatere enkelt om jeg vil Anonymkode: 80af3...bc9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #20 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvem snakket om navn og adresse ...? Om andre foretrekker å lime inn det vanlige telefonnummeret sitt på en pakke og risikere spam fra andre kilder, får være deres sak, men jeg foretrekker ikke å gjøre det. Anonymkode: bc301...356 Men kan du ikke bevilge deg en nyere telefon til noen hundrelapper i det minste da, og overføre Nokia nummeret dit og så slippe styret med så dårlig batteri at den må slås av og på i takt med at pakker kommer? Dette hadde jeg nok ikke giddet, bare av redsel for at noen som håndterer pakkene hos posten etc skal få sett telefonnummeret og begynne å spamme deg. Som om de vil det? Hvorfor skulle noen gå rundt og finne telefonnummer på pakker (merkelig situasjon, når og hvor skulle det skjedd? Baki en lastebil?) når de kan sitte hjemme foran pc-en og finne tusenvis de kan spamme i stedet? Tror du lider en smule av forfølgelsesvanvidd. Bare litt. Anonymkode: 5be77...044 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå