Gå til innhold

Menn - liker dere egentlig å spandere, åpne døra, og ta ledelsen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn - liker dere egentlig å spandere, åpne døra, og ta ledelsen ? Jeg er 31 år, og opplever dessverre at menn jeg dater vil at alt skal være opp til meg, spør meg om hvor og når, lar meg holde opp døra for han og spanderer ikke en kaffekopp engang. Dette er helt vanlige, tilsynelatende oppegående menn..

Jeg liker en gentleman som får meg til å føle meg trygg og feminin, og denne manglende maskuliniteten er ganske turn-off for meg. Men jeg har en teori om at menn i dag ønsker å gjøre det jeg nevner, men er redde for å krenke feministene der ute og tenker at alle kvinner ønsker å ta rollen som tradisjonelt tilhører mannen. har jeg rett? 

Anonymkode: c8250...319

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn - liker dere egentlig å spandere, åpne døra, og ta ledelsen ? Jeg er 31 år, og opplever dessverre at menn jeg dater vil at alt skal være opp til meg, spør meg om hvor og når, lar meg holde opp døra for han og spanderer ikke en kaffekopp engang. Dette er helt vanlige, tilsynelatende oppegående menn..

Jeg liker en gentleman som får meg til å føle meg trygg og feminin, og denne manglende maskuliniteten er ganske turn-off for meg. Men jeg har en teori om at menn i dag ønsker å gjøre det jeg nevner, men er redde for å krenke feministene der ute og tenker at alle kvinner ønsker å ta rollen som tradisjonelt tilhører mannen. har jeg rett? 

Nei

Anonymkode: e04e2...3b4

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke menn er interessert i å opptre på tradisjonelt, såkalt gentleman vis fra forrige århundre mens kvinnene ikke gir noe tradisjonelt tilbake. Gjør du det på noe vis? Jeg får hykleri vibber av kvinner som vile være frigjorte og sterke anno 2023 men ønsker seg en mann med håndplukkede "tradisjonelle goder".

Kaffe koppen og maten kan du betale for selv. 

Anonymkode: e3f6c...b3f

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ekte menn liker det ja. Ikke mennene her på Kvinneguiden,  de er noe for seg selv og langt fra ekte menn 

Anonymkode: a3c90...d9a

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror ikke menn er interessert i å opptre på tradisjonelt, såkalt gentleman vis fra forrige århundre mens kvinnene ikke gir noe tradisjonelt tilbake. Gjør du det på noe vis? Jeg får hykleri vibber av kvinner som vile være frigjorte og sterke anno 2023 men ønsker seg en mann med håndplukkede "tradisjonelle goder".

Kaffe koppen og maten kan du betale for selv. 

Anonymkode: e3f6c...b3f

Nå er ikke det å være snill og å vise at man setter pris på den andre akuratt noe gammeldags og utdødd. Det er noe man gjør helt naturlig når man liker noen. 

Du vet nok hvor lett det er for damer å velge og vrake blandt menn så det er klart at vi heller velger en som viser at han er snill og omtenksom og vil glede oss enn å velge den gjerrige nøytrale fyren som ikke engang har giddet å pynte seg eller anstrenge seg for daten.  

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Bryr meg null om feministene, jeg holder alltid døra, spanderer alltid og må innrømme jeg synes det er litt kleint når jeg får «motstand» eller hvis hun insisterer på å dele alt 50/50 🙈

Ta ledelsen, det kommer veldig an på i hvilken setting. Gjør ikke det der der blir unaturlig, men gjør det gjerne ellers hvis det føles riktig 

• Liker 5
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
kjekkfyr skrev (Akkurat nå):

Bryr meg null om feministene, jeg holder alltid døra, spanderer alltid og må innrømme jeg synes det er litt kleint når jeg får «motstand» eller hvis hun insisterer på å dele alt 50/50 🙈

Ta ledelsen, det kommer veldig an på i hvilken setting. Gjør ikke det der der blir unaturlig, men gjør det gjerne ellers hvis det føles riktig 

Hva har feminisme med dette å gjøre? 

Det er helt normalt å oppføre seg greit og sjarmerende. 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva har feminisme med dette å gjøre? 

Det er helt normalt å oppføre seg greit og sjarmerende. 

Det var teorien til TS, jeg bare sier jeg bryr meg null om dem……

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
kjekkfyr skrev (Akkurat nå):

Det var teorien til TS, jeg bare sier jeg bryr meg null om dem……

Ts skaper stråmenn.  Likestilling og kampen mot vold og overgrep har ingenting med å bli krenka over normal høflighet fra menn eller hyggelige gester å gjøre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sånn at menn er redde for å gjøre dette. Enten så har de det i seg eller så har de ikke det. Noen menn er alfaer og andre er betaer 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts skaper stråmenn.  Likestilling og kampen mot vold og overgrep har ingenting med å bli krenka over normal høflighet fra menn eller hyggelige gester å gjøre. 

Likefullt var dette TS’a teori at det er en sammenheng mellom disse.. For meg har det ikke det.. var det vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, du merker fort de menn som virkelig liker å være gentlemen og de som hater det.

Jeg blir like paff hver gang en mann er ordentlig gentleman og holder døra, stolen osv. Og spanderer. Jeg blir også like positivt overraska hver gang og det funker som bare det! Jeg blir imponert og ofte betatt bare av denne egenskapen. Kanskje særlig fordi det er langt fra en selvfølge lengre. Det bør egentlig si seg selv at dette funker.

Kanskje alle bitre menn der ut (evt her i kg;) har noe å lære av gentlemen. Så hadde de kanskje ikke vært like bitre i framtiden.

Anonymkode: 391a2...b4e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Gjest Inverto
Skrevet

Nå har ikke jeg datet enda, så jeg kan bare svare hypotetisk basert ut på hvordan min personlighet er nå. Advarsel: fra meg får du kald og ærlige tanker. No bullshit

Å holde opp døren er så trivielt og mikroskopisk at jeg ville gjort det nesten instinktivt....som jeg har gjort platonisk i flere år. Det krever ingenting, så jeg ser ikke grunnen til å stoppe når det faller meg så naturlig. Spesielt for noen jeg liker og kanskje vil bry meg om

Når det gjelder å betale for maten: det skal man altids gjør første gang. Men etter det, så er jeg åpen for at damen kan foreslå å utøve modernitet: splitting. Man må finne den fine balansen mellom å være gentleman og det å ikke bøtte ut med penger. Sistnevnte er IKKE et bra inntrykk

Når det gjelder å dra ut stolen.....der går grensa. Jeg vet ikke hva det er som foregår i underbevisstheten min, men akkurat det der føles ganske teatralsk og uncanny. Mao: jeg ville vært for flau. Men hvem vet, kanskje jeg gjør det. Man kan jo utvikle seg som person og overkomme sine "frykter". Men akkurat hvorfor den der skremmer meg slik, vet jeg ikke. Det blir kanskje for sukkersøtt

Til slutt så sier du å "ta ledelsen". Jeg vet ikke hva du mener her, det kan være så mangt; lede dialogen, bestemme hvor vi skal gå, hva vi skal gjør etc. Der er en flyktig grense mellom å være sjefete og ledende, og tro meg, menn av førstnevnte sort eksisterer i form av fjærnhet og selvopptatthet. Basically: noen vet ikke hvordan. I mitt tilfelle så klarer jeg å "lede" ganske naturlig både i dialog og aktivitets forslag på en måte som også inkluderer den andre. Hvordan kan jeg påstå det? Svaret: jeg har jobbet som spilldesigner/prosjektleder. Lederevne og kommunikasjon er key der. Til den dag i dag, merker jeg fortsatt at spilldesigneren er i meg når jeg er med venner

Håper dette er tilstrekkelig selv om det er ren teori

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt handler det om likestilling hvis man forventer å få penger av menn fordi du har ei f***e. Normale kvinner betaler sine egne regninger (eventuelt kaffe eller hva det måtte være).

Vi bor ikke på prærien i USA hvor mannen betaler og den fremtidige husmoren er hjemme med barna og steller huset. Så det du ser på TV-serier gjelder ikke her.

Hvis du skal få masse tjenester pga kjønnet ditt, så må du gi noe tilbake pga kjønnet ditt. Å pynte seg er ikke å gi noe som helst.

Anonymkode: 63d04...646

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke. Dere er ikke prinsesser.

Anonymkode: f6f6e...db6

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gidder ikke. Dere er ikke prinsesser.

Da er i hvert fall ikke du en ekte mann.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ekte menn liker det ja. Ikke mennene her på Kvinneguiden,  de er noe for seg selv og langt fra ekte menn 

Her har vi det igjen (la oss dra alle menn som skriver på kvinneguiden under en kam) 

Jeg kom til kvinneguiden pga ei utro ekskone og har blitt her siden, det betyr ikke at jeg ikke er en EKTE mann! 

For å svare på tråden:
Ja, jeg liker å spandere på dama. Ja, jeg åpner døra for dama om jeg rekker den før henne. 
Når det kommer til spandering, så er det av og til når jeg skal betale at hun klasker bankkortet på terminalen og betaler hvorpå hun sier ''nå må jeg få betale litt også'', så...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Menn - liker dere egentlig å spandere, åpne døra, og ta ledelsen ?

Jeg liker å være galant og på tilbudssiden, men jeg er ikke så begeistret for en forventning om at jeg alltid skal spandere og bære tyngst både reelt sett og i overført betydning.

Jeg faller for kvinner som er selvstendige, stolte og uavhengige og som demonstrerer at de selv sørger for seg gjennom livet.

Men som sagt liker jeg å gi positiv oppmerksomhet gjennom tradisjonelt galanteri og jeg måker snø og skifter dekk på bilen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men jeg har en teori om at menn i dag ønsker å gjøre det jeg nevner, men er redde for å krenke feministene der ute og tenker at alle kvinner ønsker å ta rollen som tradisjonelt tilhører mannen. har jeg rett? 

Haha, nei. Det er forskjell på menn. Noen synes det er en lettelse å slippe å late som om de er hyggelige og hjelpsomme, så de skylder på feminismen. Disse hadde jo slutta med det meste av hyggelige gester etter noen måneder uansett, for da er dama i boks og han slipper å fremstille seg som bedre enn han egentlig er.

Mens andre bare er hyggelige og rause og gjør slike ting uansett hva de tenker om feminisme. Og de slutter ikke med å være spandable eller hjelpsomme selv om datingperioden er over.

Anonymkode: 63d4f...a11

AnonymBruker
Skrevet
Adrenalina1 skrev (5 minutter siden):

Da er i hvert fall ikke du en ekte mann.

Vi lever i en likestilt verden nå. Damer kan likegodt holde opp døra for meg.

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...