AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Del Skrevet 10. juli 2023 Evig singel kvinne på snart 32 her. Prøvd alt: tinder og lignende apper, CrossFit, kirken, felles venner. Ender alltid med «passer ikke med forhold nå» eller «friendzone» etter tre måneder. I tillegg har du de tilfellene hvor jeg, etter å ha gitt det tid og flere sjanser (med mindre det er heeelt krise så sier jeg som regel ja til flere enn en date) må være ærlig med meg selv på at det ikke finnes tegn til tiltrekning/kjemi. Nå er jeg blitt dumpet igjen etter en måned med ganske intens dating (møttes flere ganger ukentlig, ofte flere dager etter hverandre). Underveis ventilerer jeg med noen utvalgte nære venninner: «føler han ikke er så keen, han gir ikke så mye bekreftelse/er ikke så fysisk/vi har fremdeles ikke pratet om hvor vi er på vei» og gang på gang kommer venninner med dumme unnskyldninger: «han er nok bare litt forsiktig/ryddig type» (hvem er det? Jeg kjenner ingen sånne menn…), «han bruker nok bare litt tid», «han tar jo insj til å treffes ofte så han må jo være interessert». Og jeg ender opp med å tro på forklaringene. Hvorfor sier dere disse tingene? Hvorfor ikke bare være ærlige? Jeg hadde virkelig satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra venninner om hva jeg gjør feil gang på gang. Jeg hadde også likt hvis de sa rett ut: «han der er over din liga, blir ikke noe forhold av det». Kan dere ikke slutte å gi falske forhåpninger til venninner som sliter med å finne noen. Det hadde faktisk vært bedre om dere sa: «bare gi opp, du finner aldri noen». Anonymkode: d3e53...61c 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg er alltid ærlig, han er ikke interessert, han bruker deg, men blir aldri hørt på. Så kommer de to måneder senere til meg å gråter fordi jeg hadde rett. Anonymkode: 5c79f...fdc 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Del Skrevet 10. juli 2023 Det første du bør gjøre er å lære deg å stole på egen magefølelse- når det kommer til menn og venninner. Er du som har et problem, ikke dine venninner. Anonymkode: 5d67b...588 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Del Skrevet 10. juli 2023 Men kjære vene da, ts. Når DU dater så handler det om at DU skal finne en som passer dine krav, ønsker og mål for ditt liv. Du treffer en person - du liker vedkommende nok til å prate mer enn en gang. Du liker å prate nok til at du ønsker forsøke treffes. Du liker å treffes nok til å forsøke treffes en gang eller tre til. Men de aller, aller fleste personer luker du jo naturligvis ut. De aller fleste liker du ikke nok til å prate med mer enn en gang. Og av de få du prater med flere ganger er de fleste ikke av interesse for DEG for et treff. Og de fleste av dem igjen ønsker ikke du treffe mer enn en gang. Og av de du ønsker date en måned eller tre? De ønsker du ikke date lengre. Dette - det at man treffes over noe tid for å sjekke om man passer sammen - er normalen. Det er ikke å bli vraket. Det er helt normal utvelgelse. For deg føles dette alltid som «avvisning» fordi du ikke luker. Du tenker «så lenge han vil ha meg skal jeg klare holde ut i elendigheten». Fordi du tror et forhold løser alle dine problemer. Dine venner vet at et forhold ikke kommer til å løse noen problemer for deg, ts. Fordi de er i forhold. De vet også at et dårlig forhold - en dårlig utvelgelse og en ukritisk tilnærming bare kan gjøre livskvaliteten din lavere. Så når de til din dating sier «det går nok bra» litt sånn lunkent? Så er det fordi de godt vet at å ikke havne i et forhold med en du passer sånn halvdårlig med er det beste som kan skje deg. Men du - ts - du burde også vite dette. Du burde ha lært det av din mor. Anonymkode: 3860e...4aa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Del Skrevet 10. juli 2023 Hvorfor lytter du ikke til deg selv da, når du vet best? Anonymkode: 9ff49...859 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. juli 2023 #6 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Evig singel kvinne på snart 32 her. Prøvd alt: tinder og lignende apper, CrossFit, kirken, felles venner. Ender alltid med «passer ikke med forhold nå» eller «friendzone» etter tre måneder. I tillegg har du de tilfellene hvor jeg, etter å ha gitt det tid og flere sjanser (med mindre det er heeelt krise så sier jeg som regel ja til flere enn en date) må være ærlig med meg selv på at det ikke finnes tegn til tiltrekning/kjemi. Nå er jeg blitt dumpet igjen etter en måned med ganske intens dating (møttes flere ganger ukentlig, ofte flere dager etter hverandre). Underveis ventilerer jeg med noen utvalgte nære venninner: «føler han ikke er så keen, han gir ikke så mye bekreftelse/er ikke så fysisk/vi har fremdeles ikke pratet om hvor vi er på vei» og gang på gang kommer venninner med dumme unnskyldninger: «han er nok bare litt forsiktig/ryddig type» (hvem er det? Jeg kjenner ingen sånne menn…), «han bruker nok bare litt tid», «han tar jo insj til å treffes ofte så han må jo være interessert». Og jeg ender opp med å tro på forklaringene. Hvorfor sier dere disse tingene? Hvorfor ikke bare være ærlige? Jeg hadde virkelig satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra venninner om hva jeg gjør feil gang på gang. Jeg hadde også likt hvis de sa rett ut: «han der er over din liga, blir ikke noe forhold av det». Kan dere ikke slutte å gi falske forhåpninger til venninner som sliter med å finne noen. Det hadde faktisk vært bedre om dere sa: «bare gi opp, du finner aldri noen». Anonymkode: d3e53...61c Min erfaring er at folk som er så usikre på seg selv at de trenger andres råd , ikke hører på rådene uansett . Å så har du dem der det er tydelige røde flagg , å de ikke vil se dem før det er for sent . Kjærlighetslivet er en privatsak , å noe man bør prøve å finne ut av selv . 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juli 2023 #7 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde virkelig satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra venninner om hva jeg gjør feil gang på gang. Det er jo ikke sikkert du gjør noe feil engang... Det sagt - så er en ting likevel sikkert - og det er at kvinner i stor grad (iaf. større en menn) ikke er veldig begeistret for "brutal ærlighet" (generelt), og da blir det som det gjerne som det blir - nemlig at "ærligheten" gjerne kommer med en god porsjon balsam, essensielle oljer, og massasje😅 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker 42 skrev (23 minutter siden): Det er jo ikke sikkert du gjør noe feil engang... Det sagt - så er en ting likevel sikkert - og det er at kvinner i stor grad (iaf. større en menn) ikke er veldig begeistret for "brutal ærlighet" (generelt), og da blir det som det gjerne som det blir - nemlig at "ærligheten" gjerne kommer med en god porsjon balsam, essensielle oljer, og massasje😅 Jeg er kvinne og setter pris på at man kan være helt ærlig, begge veier. Jeg har hatt venninner som bare vil leve i et evig sukkerspinn og de gidder jeg ikke lengre. Hatt mange venninner som har skygget banen til meg pga det. Hadde jeg vært venninna til ts så hadde jeg vært brutalt ærlig med en gang. Anonymkode: 6e9a8...484 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. juli 2023 #9 Del Skrevet 10. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er kvinne og setter pris på at man kan være helt ærlig, begge veier. Jeg har hatt venninner som bare vil leve i et evig sukkerspinn og de gidder jeg ikke lengre. Hatt mange venninner som har skygget banen til meg pga det. Hadde jeg vært venninna til ts så hadde jeg vært brutalt ærlig med en gang. Anonymkode: 6e9a8...484 Mange som gjør det, men det betyr ikke at det er "standarden" fordiomatte... Jeg er på "ditt lag", altså - men t.o.m. da kan det være vanskelig å være ærlig... Det fordi at du vet det kan/vil såre personen som "ønsker" et annet og evt. "bedre" svar... Sånn er det bare... Som sagt, det er jo ikke engang sikkert TS har gjort noe "galt", og det kan jo faktisk hende at venninnene hennes er dønn ærlige. Premisset for denne tråden i seg selv er jo egentlig "ønske om bestemte svar", ironisk nok😅 Endret 10. juli 2023 av AnonymBruker 42 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Del Skrevet 10. juli 2023 Forelskelse er ingen vitenskap. Ingen kan forutse hvem som blir forelsket og går videre til et forhold. Hvordan skal dine venner vite hvorfor det ikke klaffer egentlig? Anonymkode: ac30b...686 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Del Skrevet 11. juli 2023 Jeg vet jo ikke hvorfor mannen (som jeg ofte ikke har møtt) som ei venninne dater gjør som han gjør, og i alle fall ikke hva han tenker. Og fanger jeg opp røde flagg som videreformidles blir det bare slått rett ned, fordi han er jo så snill. Det samme skjer utrolig nok her inne. Hvis jeg skriver at noe er så stort, rødt flagg, at jeg bare hadde droppet det hele. Da får jeg høre at jeg jo ikke vet hvordan han egentlig er. Sannheten er dessverre at når du har bikket 30 så er det ikke akkurat gullet som er igjen. Anonymkode: 1337e...d8d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Del Skrevet 11. juli 2023 Synes du legger litt for stort press på at de skal klare å vite hva du har gjort galt for at den andre parten mister interesse. Du vil egentlig ha bedre grunnlag for å kunne lese tankene enn det de kan. Og det er ikke sikkert at du faktisk gjør noe galt. Det er bare flere ting som skal klaffe. Og jeg tror vi alle har blitt litt for bestemt på hva det er vi leter etter, at ingen av oss ønsker å «ta til takke med» hvem som helst. Spesielt med nettdating, da blir det litt speed dating, man kan like en person her og der. Alltid en ny person rundt neste sveipe. Man kan jo spørre seg selv, hvorfor skal jeg slå meg til ro med denne personen som har den der litt, men utrolig irriterende greia, når det kan finnes noen bedre. Jeg er 32, kvinne, og jeg har gitt litt opp. Det er flere grunner for det, og jeg er egentlig ganske glad at alt stresset er over. Herlig å bare nyte livet. Anonymkode: 73384...ba3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Del Skrevet 11. juli 2023 Venninner og familie vil aldri være ærlige uansett. De vil alltid si at du er for bra for fyren, og at han ikke er attraktiv nok etc. Bruk sunn fornuft og dra konklusjoner selv. Om du ikke lykkes så er det jo ikke resten av verden som gjør noe galt, det må være utgangspunktet. Kanskje har du en personlighet som mange ikke liker, kanskje er du urealistisk med tanke på utseende. Eller kanskje det er noe annet. Men ikke hør på venninnene dine. Anonymkode: 088a5...d95 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Del Skrevet 11. juli 2023 Oi. Du er snart 32 og så driver du og analyserer og endevender dating-livet ditt med venninner? De må jo være drittlei. Hold munn og finn ut av det selv. Anonymkode: 31d27...55d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det første du bør gjøre er å lære deg å stole på egen magefølelse- når det kommer til menn og venninner. Er du som har et problem, ikke dine venninner. Anonymkode: 5d67b...588 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor lytter du ikke til deg selv da, når du vet best? Anonymkode: 9ff49...859 Har dere hørt begrepene "ekstrovert"/"introvert" før? De misbrukes. De er misforstått. Det var Carl Gustav Jung som kom med disse begrepene. De ble brukt for å beskrive de mennesker som har lett for å stole på ytre faktorer (ekstrovert) og de mennesker som stoler mer på indre faktorer (introvert). De som har lettere for å stole på ytre, som venner, media, foreldre, osv. er slik. De er slik. De får ikke forandret på seg, andre får ikke forandret på dem. De er slik. Det samme med de som stoler på seg selv mer enn andre (introverte), de er bare slik. Så når noen prøver å overbevise en introvert flatjorder om at kloden er rund så er det en umulig oppgave. Det er noe den introverte flatjorderen må oppdage på egen hånd. Introverte er introverte, samme hvor meget en prøver å presse disse. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Mennesket er variert. Trådstarter er ekstrovert. Derfor stoler hun mer på venninner enn magefølelsen når det gjelder menn. Å angripe henne for at hun er som hun er er som å angripe henne for at hun har blå i stedet for grønne øyne. Hvorfor ikke bare ta til seg budskapet, være ærlig med venninner fremfor å si søte ting som høres ut som musikk i ørene men som er løgner? For å bli likt? De fleste av oss foretrekker en rå og brutal sannhet fremfor en søt og fin løgn. Anonymkode: b4901...232 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #16 Del Skrevet 11. juli 2023 Venninner vet da ikke hva du gjør "feil", da må du evt spørre de som gir avslag. Med mindre man oppfører seg helt tullerusk handler det vel stort sett bare om manglende kjemi/tiltrekning. Anonymkode: b1f46...9c3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 11. juli 2023 #17 Del Skrevet 11. juli 2023 Tror neppe du gjør noen feil. Da må feilen kanskje være at du har store forventninger på romantikk, og hvis mannen ikke viser deg nok av det, blir du skuffet. Og når du viser skuffelse, så blir mannen lei også. Han føler ikke at han klarer å tilfredstille deg nok. Du blir jo skuffet. Det er hyggeligere og mer tiltrekkende å vise deg kjærlighet om du viser at du er glad for det og viser at det betyr noe for deg, at han gjør deg glad. Får han den bekreftelsen, så kan det mest sannsynligvis gjøre til at han vil være hps deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #18 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Evig singel kvinne på snart 32 her. Prøvd alt: tinder og lignende apper, CrossFit, kirken, felles venner. Ender alltid med «passer ikke med forhold nå» eller «friendzone» etter tre måneder. I tillegg har du de tilfellene hvor jeg, etter å ha gitt det tid og flere sjanser (med mindre det er heeelt krise så sier jeg som regel ja til flere enn en date) må være ærlig med meg selv på at det ikke finnes tegn til tiltrekning/kjemi. Nå er jeg blitt dumpet igjen etter en måned med ganske intens dating (møttes flere ganger ukentlig, ofte flere dager etter hverandre). Underveis ventilerer jeg med noen utvalgte nære venninner: «føler han ikke er så keen, han gir ikke så mye bekreftelse/er ikke så fysisk/vi har fremdeles ikke pratet om hvor vi er på vei» og gang på gang kommer venninner med dumme unnskyldninger: «han er nok bare litt forsiktig/ryddig type» (hvem er det? Jeg kjenner ingen sånne menn…), «han bruker nok bare litt tid», «han tar jo insj til å treffes ofte så han må jo være interessert». Og jeg ender opp med å tro på forklaringene. Hvorfor sier dere disse tingene? Hvorfor ikke bare være ærlige? Jeg hadde virkelig satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra venninner om hva jeg gjør feil gang på gang. Jeg hadde også likt hvis de sa rett ut: «han der er over din liga, blir ikke noe forhold av det». Kan dere ikke slutte å gi falske forhåpninger til venninner som sliter med å finne noen. Det hadde faktisk vært bedre om dere sa: «bare gi opp, du finner aldri noen». Anonymkode: d3e53...61c Nyttig innlegg. Om en blir fortalt at en er prinsesse som kun skal ha det beste fra en er liten er det ikke rart at det skjer en konflikt når realiteten kræsjer med forhåpningene i datingverdenen som voksen. Når venninner skal heie deg frem og alltid være positive uavhengig av kjemi, potensiell partner, og tolkning av signaler tenker jeg det kan gjøre skade hvis det går på bekostning av å være realistisk. Det er forsåvidt fint å heie på hverandre og ønske den andre det beste, men ikke gi urealistiske forhåpninger. Anonymkode: 48935...014 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Del Skrevet 11. juli 2023 Å, jeg er ærlig. Jeg har flere ganger sagt: «Så heldig du er. Du slipper dette tullet med mann som ikke hjelper, barn som skriker» osv. Anonymkode: 34f10...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 11. juli 2023 #20 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Evig singel kvinne på snart 32 her. Prøvd alt: tinder og lignende apper, CrossFit, kirken, felles venner. Ender alltid med «passer ikke med forhold nå» eller «friendzone» etter tre måneder. I tillegg har du de tilfellene hvor jeg, etter å ha gitt det tid og flere sjanser (med mindre det er heeelt krise så sier jeg som regel ja til flere enn en date) må være ærlig med meg selv på at det ikke finnes tegn til tiltrekning/kjemi. Nå er jeg blitt dumpet igjen etter en måned med ganske intens dating (møttes flere ganger ukentlig, ofte flere dager etter hverandre). Underveis ventilerer jeg med noen utvalgte nære venninner: «føler han ikke er så keen, han gir ikke så mye bekreftelse/er ikke så fysisk/vi har fremdeles ikke pratet om hvor vi er på vei» og gang på gang kommer venninner med dumme unnskyldninger: «han er nok bare litt forsiktig/ryddig type» (hvem er det? Jeg kjenner ingen sånne menn…), «han bruker nok bare litt tid», «han tar jo insj til å treffes ofte så han må jo være interessert». Og jeg ender opp med å tro på forklaringene. Hvorfor sier dere disse tingene? Hvorfor ikke bare være ærlige? Jeg hadde virkelig satt pris på ærlige tilbakemeldinger fra venninner om hva jeg gjør feil gang på gang. Jeg hadde også likt hvis de sa rett ut: «han der er over din liga, blir ikke noe forhold av det». Kan dere ikke slutte å gi falske forhåpninger til venninner som sliter med å finne noen. Det hadde faktisk vært bedre om dere sa: «bare gi opp, du finner aldri noen». Anonymkode: d3e53...61c Sukk… Selvfølgelig finner du noen. Bare det faktum at menn du finner attraktive vil knulle deg beviser at du er attraktiv nok til at det også finnes menn som vil ønske noe mer etablert med deg. Men du vil ikke ha disse mennene. Neida, du skal sikte høyere. Det du beskriver er det kroniske problemet med norske kvinner i 2023: De vil ha en mann som er et større catch enn de selv er. Menn som er på deres eget "nivå" er ikke bra nok. Og slik fungerer det rett og slett ikke. Hvordan skulle dette kunne fungere? For hver mann som sjekker av alle "boksene" kvinner ønsker seg finnes det 10-20 ganger så mange kvinner som vil ha en slik mann. Kan du forklare hvordan dette skal gå opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå