Gå til innhold

Var han en keeper eller bare en snill fuckboy?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. 
Jeg var nylig på første date med en veldig hyggelig fyr. Vi badet og drakk et par øl sammen. Han virket veldig interessert, og sendte melding raskt etter vi hadde gått fra hverandre. Vi planla en date nr 2. Han forslo først at vi kunne være hos meg. Når jeg spurte om han ville lage mat eller take away. Ville han ha «take away og chill». Jeg foreslo at vi kunne drikke vin i parken. På date nr 1 var det jeg som hadde tatt med Ølen fordi jeg tenkte det var en hyggelig gest. Jeg tenkte kanskje at han ville ta med en vinflaske nå. Han var veldig på å møtes utenfor leiligheten min og derfra gå til en park sammen. (Jeg bor alene, han i kollektiv, så mer naturlig å være hos meg). Når han sto utenfor inviterte jeg han opp for å bare se leiligheten. Jeg så da at han ikke hadde med seg vin, kun et teppe. Dette var for så vidt greit, jeg hadde flere viner liggende. Mens vi går nevner han at han vippsen hans ikke funker, jeg stusser ikke så mye over dette. 

Det begynner å regne og vi drar tilbake til min leilighet. Vi starter på en vinflaske nr 2, som også er fra mitt vinskap. Jeg begynner å bli sulten, og er keen på å bestille. Tenkte kanskje nå at han tok maten da, men han sier at han ikke har noen av appene. (Han er nylig flyttet fra et annet land så det gir vel mening). Konfliktsky som jeg er tør jeg ikke å be han laste ned noe app, men jeg vil heller ikke betale for takeaway heller. Jeg har litt pizzaingredienser liggende og vi lager pizza med ting fra kjøleskapet mitt. 

Resten av kvelden er det veldig hyggelig, og jeg tror begge blir brisne. Jeg blir full etter å ha delt to vin. Han vil flytte seg til sofaen, og vi ender med å ha sex. Før vi har sex sier jeg til han at jeg ikke gidder hvis han bare er ute etter en ting. Han sier han ikke er det, jeg blir kåt og har sex med han. Jeg føler ikke han er så opptatt av at jeg skal komme, og på trass etterpå får jeg han til å bruke vibrator på meg til jeg kommer. Han drar ikke så lenge etter dette. 

Etterpå sitter jeg igjen full og med en litt dårlig følelse. Jeg syns det er litt usexy at jeg har betalt for alt hittil, og at han ikke har tilbudt seg å betale for noe. Mulig smålig av meg. Jeg føler jeg også ser tegn til at han fikk det som han ville. Jeg bestemmer meg for å ikke sende melding først etter denne daten. Dagen etter hører jeg ikke noe fra han. Når klokka blir sånn 18 på kvelden sender jeg melding om at jeg har en vibe av at han kun er ute etter sex, og om dette er tilfelle så ønsker jeg at han sier dette. Han svarer at han blir sjokkert over meldingen, og sier jeg har trust issues, og at han gjerne ville møtes igjen, men ikke nå mer. 
Jeg har siste tiden hatt dårlig erfaring med gutter, og jeg kan ha forhåndsdømt han.
Uansett så beklager jeg og sier det var lite som skulle til for at han ikke ville møte meg mer. Vi diskuterer litt, men ender det hele i en hyggelig Tone. Jeg sier at det kan jo være verdt å teste ut siden det ellers har vært hyggelig. Han sier han må tenke på det.

Jeg får svar noen dager senere hvor han skriver en veldig hyggelig melding og forteller at det var hyggelig å møte meg, men at magefølelsen hans sier at han ikke vil møtes igjen. Men at det er no hard feelings, og at han ønsker meg alt godt videre. Jeg syns jo dette var en hyggelig melding å få, og begynner nå å tenke om jeg har skjøvet unna en fyr som potensielt ville noe seriøst og var hyggelig. 

Gjort er gjort og spist er spist. Men jeg ønsker gjerne å lære av situasjonen. Det var nok litt voldsomt å sende en slik melding, men det var jo det magefølelsen min sa. Det er ikke vits å dvele over hva som kunne blitt. 
Men hvordan tolker du situasjonen? 

Hilsen rådvill K27 på et evig datingsurr

Endret av stinni
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du noen respons på meldingen din?

Jeg vet ikke, men han må vel ikke være fuckboy selv om dere hadde sex og det eventuelt ikke blir noe mer? Eller, hva definerer en fuckboy?

Anonymkode: 4be76...397

AnonymBruker
Skrevet

Han planla sex hele tiden, ville komme til deg, vite hvor du bodde, møte deg utenfor hos deg og unngikk å ta med/spandere mat og drikke nettopp for at det skulle øke sjansen for at dere skulle ende opp inne hos deg når det ikke var mer å gjøre i parken. 

Sånne menn lyver og sier at de ikke bare er ute etter sex fordi de vet at da hadde det ikke blitt noe sex. Det kan godt hende han fortsetter å lyve om dette en periode for å fortsette å få dyppe kukken noen ganger til, men du kan ikke stole på han. Han viste tegn fra første stund hva han var ute etter, når han allerede på første date foreslo å dra hjem til deg på andre date for "takeaway and chill"(Netflix and chill=sex, chill=sex)

Vil du ha mer uforpliktende sex så er det bare å fortsette å møte han men om du ønsker noe mer og noe ekte så er ikke dette typen du får det med og da er det best å ikke møtes igjen, ellers ender du opp såret og dumpet etter 2-7 ganger til med sex til han finner en ny å legge ned med samme taktikken. 

Anonymkode: 952a4...b8d

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, om han var seriøs ville han ha fulgt opp og hørt hvordan det gikk med deg. Siden bed deg ut på date for å treffe deg igjen og spandere tilbake. Han oppførte seg hele tiden gjerrig, både med hensyn til mat, vin og sexen, så keeper kan du iallefall stryke

Anonymkode: c25cb...471

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Røde flagg, aldri for seint å snu. Men at du tørr.

Anonymkode: 217a6...c4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du noen respons på meldingen din?

Jeg vet ikke, men han må vel ikke være fuckboy selv om dere hadde sex og det eventuelt ikke blir noe mer? Eller, hva definerer en fuckboy?

Anonymkode: 4be76...397

En fuckboy er en som sjarmerer damer og gir uttrykk av å ville noe seriøst, gir uttrykk for å like dama fordi han syns hun er spesiell,  men egentlig bare lyver og legger null følelser i det og bare spiller for å få sex og holder på sånn rundt med flere damer. 

Hadde disse mennene vært ærlige og sagt "du jeg er egentlig ikke interessert i noe følelser og forpliktelser, men du tenner meg veldig så hvis du vil ha sex noen ganger kan vi godt det, men ikke forvent noe mer" så hadde det vært noe annet. Mange jenter hadde vært med på det, da går man inn i det uten følelser og forventninger i motsetning til når man blir manipulert til å få følelser og løyet til til å tro det kan bli noe mer. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

keeper kan du iallefall stryke

Ja keeper er han hvertfall ikke!

• Nyttig 2
Skrevet

skulle egentlig poste anonymt, men ble visst ikke det. Men hele teksten kom ikke med! Dette er resten 

så ønsker jeg at han sier dette. Han svarer at han blir sjokkert over meldingen, og sier jeg har trust issues, og at han gjerne ville møtes igjen, men ikke nå mer. 
Jeg har siste tiden hatt dårlig erfaring med gutter, og jeg kan ha forhåndsdømt han. 

Uansett så beklager jeg og sier det var lite som skulle til for at han ikke ville møte meg mer. Vi diskuterer litt, men ender det hele i en hyggelig Tone. Jeg sier at det kan jo være verdt å teste ut siden det ellers har vært hyggelig. Han sier han må tenke på det. 

Jeg får svar noen dager senere hvor han skriver en veldig hyggelig melding og forteller at det var hyggelig å møte meg, men at magefølelsen hans sier at han ikke vil møtes igjen. Men at det er no hard feelings, og at han ønsker meg alt godt videre. Jeg syns jo dette var en hyggelig melding å få, og begynner nå å tenke om jeg har skjøvet unna en fyr som potensielt ville noe seriøst og var hyggelig. 

Gjort er gjort og spist er spist. Men jeg ønsker gjerne å lære av situasjonen. Det var nok litt voldsomt å sende en slik melding, men det var jo det magefølelsen min sa. Det er ikke vits å dvele over hva som kunne blitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, stinni said:

skulle egentlig poste anonymt, men ble visst ikke det. Men hele teksten kom ikke med! Dette er resten 

så ønsker jeg at han sier dette. Han svarer at han blir sjokkert over meldingen, og sier jeg har trust issues, og at han gjerne ville møtes igjen, men ikke nå mer. 

Jeg tolker det som manipulasjon fra hans side. Nå er det du som får skylden for at det ikke blir noe videre kontakt. Sannheten er at om han var virkelig interessert, hadde han bare motbevist din mistanke

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tolker det som manipulasjon fra hans side. Nå er det du som får skylden for at det ikke blir noe videre kontakt. Sannheten er at om han var virkelig interessert, hadde han bare motbevist din mistanke

Helt enig. Han ble gjennomskuet og skylder på deg, gjør deg til the bad guy så han kan dumpe deg uten å være the bad guy. 

Den siste meldingen var riktig nok hyggelig, men hvem som helst kan skrive en hyggelig melding og det betyr ikke at de var bra folk eller at dere kunne blitt noe seriøst fordet. Han innså at du ikke var typen som fortjente å bli løyet til mere for at han skulle oppnå sex så han takket heller for seg og avsluttet det for dere begges beste.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Leser bare røde flagg gjennom hele hovedinnlegget ditt, TS. For en tåpelig fyr, du har dodget en bullet med å ikke bli sammen med han. Men du skulle nok ikke ha ligget med han, ja han fikk det som han ville. 

Anonymkode: 5cc9b...034

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han oppfører seg som en drittsekk og i tillegg er han så frekk at han legger skylden over på deg. 
Du skal være glad du ikke skal møte han noe mer. Høres ut som en snylter også. 

Anonymkode: 93e1c...fb2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg er mann. Vi menn vet ofte ikke hvordan vi skal løse problemene ovenfor damer, derfor ender vi ofte opp med å sky problemer. Da er det lett å trekke seg unna eller at man blir skremt bort.

Dette er første daten. Han kjenner deg ikke og vet ikke om du passer til han. Jeg er litt redd for at du skremte han bort. Edit: Les kommentar nr. to. Jeg tenker dette ikke er så relevant i dette tilfellet. Det som er relevant er hva som gjør deg trygg og hvem som verdsetter deg.

Etter min egen erfaring, så kan det fort bli litt problemer når ting går for fort frem. Da jeg var singel, så ventet jeg etterhvert med sex i minst 2 uker eller ofte 3 uker med dating. Dette fordi jeg ønsket å bli kjent med den jeg datet med. Når det går for fort frem, så er det vanskelig å tenke rasjonelt. Det gjør at man tar dårlige valg.

Endret av Svampebob_1
Skrevet

Jeg må bare legge til noe her. Jeg synes du har gjort veldig mye annet riktig her. Du har tatt initiativ, spandert øl, laget mat, invitert han opp i leiligheten.

I min verden ville dette vært et stort pluss. Jeg tipper han er litt umoden som ikke klarer å se dette. Jeg tenker at han kanskje ikke er helt riktig for deg. Du virker som ei snill dame som byr på deg selv. Du trenger en som setter pris på deg.

Samtidig tenker jeg at rådet mitt om sex på første date kan være litt lurt å tenke på. Jeg tror det trigger frem litt utrygghet hos deg. Bedre å ta det litt med ro i starten. Da ser du jo også om fyren du dater faktisk er interessert i akkurat deg eller om han skal ha spenningen ved å erobre noen :-).

AnonymBruker
Skrevet

Han har helt rett i at du har trust issues. Hadde aldri møtt igjen en dame som krever så mye bekreftelse så tidlig og i tillegg sender melding om at du frykter han kun er ute etter sex. 

I tillegg ville jeg stusset på en dame som drar frem sexleketøy med en gang. 

Anonymkode: c7b96...7af

AnonymBruker
Skrevet

Hadde han med noe til deg på den første daten? Feks blomster eller noe annet? Hadde han pyntet seg,lagt litt effort i det?  Du har jo ikke akkurat høy standard da jente! Hadde jeg møtt en slik mann,hadde jeg takket ganske fort for meg. Du tar han inn i leiligheten din gir han vin,pizza og fitte. 😳

Anonymkode: efe0a...688

Skrevet

Nå skal jeg tolke det litt etter mitt inntrykk

stinni skrev (13 timer siden):

Jeg var nylig på første date med en veldig hyggelig fyr. Vi badet og drakk et par øl sammen. Han virket veldig interessert, og sendte melding raskt etter vi hadde gått fra hverandre.

Tydelig at dette var en vellykket date og et fint sommerminne. Trolig sommerfugler i magen og kribling hos dere begge. Så herlig.

Så fint av deg å spandere øl som du hadde med. 

Vi planla en date nr 2. Han forslo først at vi kunne være hos meg. Når jeg spurte om han ville lage mat eller take away. Ville han ha «take away og chill».

Allerede da burde han sagt at han dessverre ikke kunne betale, men ville selvfølgelig betale tilbake det du la ut, og om det var greit for deg.

Jeg foreslo at vi kunne drikke vin i parken.

Jeg hadde virkelig latt være med å foreslå noe. Denne gangen ville jeg latt ham foreslå. 

Når han sto utenfor inviterte jeg han opp for å bare se leiligheten. Jeg så da at han ikke hadde med seg vin, kun et teppe. Dette var for så vidt greit, jeg hadde flere viner liggende. Mens vi går nevner han at han vippsen hans ikke funker, jeg stusser ikke så mye over dette. 

Vel, hvorfor skulle du da ta med vin egentlig? Dere kunne vel bare gått tur, eller badet, snakket......

Siden du hadde spandert øl, kunne du latt vinen bli igjen.

Samtidig som han sier at vippsen hans ikke virker, burde han virkelig komme med et alternativ på å ville betale deg tilbake på annen måte.

Det begynner å regne og vi drar tilbake til min leilighet. Vi starter på en vinflaske nr 2, som også er fra mitt vinskap.

Oi, drikke 2 vinflasker. Hadde blitt godt brisen, kanskje full. Men det kommer nok an på over hvor lang tid. Hadde uansett ikke drukket så mye på de første datene.

Jeg begynner å bli sulten, og er keen på å bestille. Tenkte kanskje nå at han tok maten da, men han sier at han ikke har noen av appene. (Han er nylig flyttet fra et annet land så det gir vel mening). Konfliktsky som jeg er tør jeg ikke å be han laste ned noe app, men jeg vil heller ikke betale for takeaway heller.

Nei, det gir ingen mening. Og det er ikke å være konfliktsky av deg å ikke hjelpe og vise ham hvordan han kan laste ned en app. Men mulig han ikke hadde data heller? 

Men bra du hadde såpass selvrespekt at du ikke ville betale nå igjen.

Resten av kvelden er det veldig hyggelig, og jeg tror begge blir brisne. Jeg blir full etter å ha delt to vin.

Det er dumt av dere å drikke dere brisne og ha sex. Da er det nesten sikkert at dere ødelegger for et kjæreste forhold. Husk det neste gang. Kommer jo an på hva du vil.

Han vil flytte seg til sofaen, og vi ender med å ha sex

. Før vi har sex sier jeg til han at jeg ikke gidder hvis han bare er ute etter en ting.

Altså, når du ikke gidder hvis han bare er ute etter en ting, må du vise det, ikke bare si det. Du viser det ved å ville vente med sex før du blir litt mer kjent med ham.

Du kjenner ham knapt. Hvilket inntrykk gir du ved å ha sex med en du knapt kjenner? Eller motsatt? Det lurer jeg virkelig på. 

Han sier han ikke er det, jeg blir kåt og har sex med han.

Vel, dumt av ham ogå. Samtidig så kjenner han deg jo ikke. Dere hadde lyst begge to. I og for seg ikke noe galt i det, men verken du eller ham kan blame hverandre for å ikke ville noe mer etterpå.

Han er en mann som har sex med en dame han knapt kjenner. Er det attraktivt, synes du?

Jeg føler ikke han er så opptatt av at jeg skal komme, og på trass etterpå får jeg han til å bruke vibrator på meg til jeg kommer. Han drar ikke så lenge etter dette. 

Høres ut som du har gjort opp en mening om at han er egoistisk, noe som trolig stemmer. Da vil du vel bare gå videre uansett?

Etterpå sitter jeg igjen full og med en litt dårlig følelse.

Full? Bli edru før du tenker og handler.

Jeg syns det er litt usexy at jeg har betalt for alt hittil, og at han ikke har tilbudt seg å betale for noe.

Du hr fullstendig rett.

Mulig smålig av meg.

Nei, over hode ikke.

Jeg føler jeg også ser tegn til at han fikk det som han ville. Jeg bestemmer meg for å ikke sende melding først etter denne daten.

Bra. Du skulle latt være å sende veldig neste dag ogå.

Dagen etter hører jeg ikke noe fra han. Når klokka blir sånn 18 på kvelden sender jeg melding om at jeg har en vibe av at han kun er ute etter sex, og om dette er tilfelle så ønsker jeg at han sier dette.

Han svarte deg jo i går på det. Ikkespør om igjen på noe han har svart deg på, selv om hans svar muligens var løgn.

Ha selvrespekt npk til å ikke spørre flere ganger om ting.

Han svarer at han blir sjokkert over meldingen,

Nei, det blir han vel ikke, for du har jo spurt om det før.

og sier jeg har trust issues,

Ja, det har du sannsynligvis siden du spør to ganger om dette. Det er ikke tiltrekkende, og man har lett for å skyv unna sånne personer, for man er redd for å stadig bli beskyldt for noe, og være en årsak til at den andre er lei seg. Det er ikke positivt.

og at han gjerne ville møtes igjen, men ikke nå mer. 

Det kan jeg og forstå ham i. Samtidig er han en tosk som ikke tilbød seg å gjøre økonomisk opp for seg.

Det beste for deg er å glemme ham så godt som mulig. Bare ta vare på glansen av de godeste minnene som var.

Hn var ikke noe å bygge et forhold på.

Vær mer snill med deg selv, og ha mer selvrespekt, og stå opp for deg selv.

Han er jo tydelig en egoist, og en snylter. Uff.

Bare at du beklager. Skulle ikke han beklaget noe, synes du?

Ikke kontakt ham mer. Dersom han kontakter deg, sier du at du  har tenkt deg litt om. Du hadde fine minner, men jeg vil ikke gå videre med deg. Det beste for oss begge er at vi ikke har mer kontakt.

Da kan du bare svare med et smilefjes, og så "glemmer" du ham. 

Nei, han var ikke hyggelig bare fordi  han nå kunne skrive en hyggelig setning.

I hvert fall at dette eventyret er ute. Gjør deg selv den gleden å gå videre, og de på det som var som et lukket kapittel.

Skrevet (endret)

Takk for svar! 
Det blir med disse møtene for meg med han, kommer ikke til å se han igjen. Det har han for så vidt sagt selv også, men jeg ønsker heller ikke det. 

Skrev dette innlegget fordi jeg ville bare få noen andre objektive syn på saken. Helt klart at man ikke bør ligge på andre date hvis man ønsker noe seriøst, og jeg skal heller ikke inkludere så mye alkohol på de første datene. 
Skal prøve å kvinne meg litt opp og også ha litt mer selvrespekt for meg selv. Er egentlig en person som er selvsikker. 

Uansett, takk for innspill :) 

Endret av stinni
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde han med noe til deg på den første daten? Feks blomster eller noe annet? Hadde han pyntet seg,lagt litt effort i det?  Du har jo ikke akkurat høy standard da jente! Hadde jeg møtt en slik mann,hadde jeg takket ganske fort for meg. Du tar han inn i leiligheten din gir han vin,pizza og fitte. 😳

Anonymkode: efe0a...688

Absolutt. Standaren skal heves litt høyere fra nå av! 
og nei, han hadde ikke med noe annet enn seg selv og pikken sin. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette var en blakk fyr med ønske om å treffe ei jente med håp om at det kunne bli en hyggelig kveld med sex attåt. 
Han har nok ikke hatt noen i intensjon om å gå videre med tanke på et forhold, rett og slett fordi han ikke har orden på seg sjøl pga økonomi og evt  andre kompliserende faktorer . 
Vær glad du kom deg unna den typen der. 

Anonymkode: 77f4c...565

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...