AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan koker jeg nudlene? Koker jeg opp vannet først og så skrur av og legger nudlene oppi vannet uten å koke eller skal de kokes? Anonymkode: 57bfa...768
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Slike nudler i pose, ikke beger. Skal nudlene koke eller skal jeg skru av plata når det er kokt så nudlene kun ligger i varmt vann? Anonymkode: 57bfa...768
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slike nudler i pose, ikke beger. Skal nudlene koke eller skal jeg skru av plata når det er kokt så nudlene kun ligger i varmt vann? Anonymkode: 57bfa...768 1. Sett vann i en kjele. 2. Putt posen oppi. 3. Det tar 10 minutter 4. Bon apetitt Anonymkode: bf9fb...32d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Det spørs på nudlene. Som regel står det koketid på pakken og da regner man fra man legger nudlene oppi det allerede kokende vannet og så slår du av plata og siler nudlene når det har gått x antall minutter. Anonymkode: 9bb27...436 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan koker jeg nudlene? Koker jeg opp vannet først og så skrur av og legger nudlene oppi vannet uten å koke eller skal de kokes? Anonymkode: 57bfa...768 Posen er samme som rundt oppvasktabletter. Forsvinner i vann. Så du skal ikke ta den av først Anonymkode: bf9fb...32d 1
Bumoa Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Pleier steike dem. Fyr opp platen på fult med litt smør, og sleng dem oppå. Stå klar med brannslukningsapparat 1
BerntHulken Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan koker jeg nudlene? Koker jeg opp vannet først og så skrur av og legger nudlene oppi vannet uten å koke eller skal de kokes? Anonymkode: 57bfa...768 Det spiller vel strengt tatt ingen rolle med nudler. Er noe annet med pølser som sprekker hvis de koker, de skal bare trekke.
Raven.Writingdesk Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan koker jeg nudlene? Koker jeg opp vannet først og så skrur av og legger nudlene oppi vannet uten å koke eller skal de kokes? Anonymkode: 57bfa...768 Jeg tror egentlig ikke det har noe å si lm du koker vannet også legger pasta oppi eller om du legger pasta oppi også koker vannet. Det er vel litt det samme når man koker egg, det viktigste er å følge med tiden at det kokes lengr nok men ikke for lenge. Det kjenner du på konsistensen på maten lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 BerntHulken skrev (Akkurat nå): Det spiller vel strengt tatt ingen rolle med nudler. Er noe annet med pølser som sprekker hvis de koker, de skal bare trekke. Nei det spiller ingen rolle. Putt nudlene i panna. Anonymkode: bf9fb...32d
BerntHulken Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det spiller ingen rolle. Putt nudlene i panna. Anonymkode: bf9fb...32d Aldri hørt om å steke nudler? Er nok med raringene som bruker det som snacks😆
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Posen er samme som rundt oppvasktabletter. Forsvinner i vann. Så du skal ikke ta den av først Anonymkode: bf9fb...32d For noe tull. Det går an å svare ordentlig. Ts, matstart.no er en veldig god nettside for detaljert forklaring på matlaging for nybegynnere. Anonymkode: 9f1ac...bc4 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (Akkurat nå): Jeg tror egentlig ikke det har noe å si lm du koker vannet også legger pasta oppi eller om du legger pasta oppi også koker vannet. Det er vel litt det samme når man koker egg, det viktigste er å følge med tiden at det kokes lengr nok men ikke for lenge. Det kjenner du på konsistensen på maten lykke til Kok i ca 20 minutter så kan du kjenne på vannet. Er det varmt (bobler) så putt pakka i. Anonymkode: bf9fb...32d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 BerntHulken skrev (Akkurat nå): Aldri hørt om å steke nudler? Er nok med raringene som bruker det som snacks😆 Jo steke nudler i panna Anonymkode: bf9fb...32d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 De blir best hvis du koker opp vannet først. Slår av platen og lar de trekke i noen min. Hvis de blir kokt syns jeg de blir fort overkokt og lite delikat. Jeg bruker å legge de i en skål/stort krus, ha på krydder, kok opp vann i tekoker og heller over vannet. Så rører jeg av og til til jeg merker de er ferdige. Ikke for harde eller for ‘bløte’. Anonymkode: fceec...add 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 Spiller egentlig ingen rolle. Jeg pleier å koke opp vann og så ha i nudlene i ca 3-4 minutter. Helle av litt vann (jeg tar alltid for mye..) og så ha i krydderet og blande. Du kan også ha alt i kjelen med det samme. Vann, nudler og krydder. Når det koker er det ferdig. Står det ikke på pakken? Anonymkode: 65179...cfb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For noe tull. Det går an å svare ordentlig. Ts, matstart.no er en veldig god nettside for detaljert forklaring på matlaging for nybegynnere. Anonymkode: 9f1ac...bc4 Det er slik jeg lager nudler. Har fått mye skryt for mine. Nudler Anonymkode: bf9fb...32d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (2 minutter siden): Jeg tror egentlig ikke det har noe å si lm du koker vannet også legger pasta oppi eller om du legger pasta oppi også koker vannet. Det er vel litt det samme når man koker egg, det viktigste er å følge med tiden at det kokes lengr nok men ikke for lenge. Det kjenner du på konsistensen på maten lykke til For pasta spiller det en rolle. Vannet skal koke til pastaen er ferdig. Hvis ikke får du ekkel pasta som kleber til hverandre. Nudler ikke noe problem. Anonymkode: 79238...f1d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De blir best hvis du koker opp vannet først. Slår av platen og lar de trekke i noen min. Hvis de blir kokt syns jeg de blir fort overkokt og lite delikat. Jeg bruker å legge de i en skål/stort krus, ha på krydder, kok opp vann i tekoker og heller over vannet. Så rører jeg av og til til jeg merker de er ferdige. Ikke for harde eller for ‘bløte’. Anonymkode: fceec...add Lært av min tante som er asiatisk;) Anonymkode: fceec...add
Drizzt Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan koker jeg nudlene? Koker jeg opp vannet først og så skrur av og legger nudlene oppi vannet uten å koke eller skal de kokes? Anonymkode: 57bfa...768 Ikke noen dumme spørsmål. I disse tider her flytter mange studenter ut for første gang og skal klare seg uten mor og far. I utgangspunktet når man lager mat så må man alltid lese forpakningen. I nesten alle tilfeller står det hvordan det skal lages. Det kan være mer utfyllende beskrivelse eller kun ''koketid 6-8 min'' for eksempel. Pasta har forskjellig koketid også, så alltid les forpakningen nøye og finn hva som står om koketid. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiller egentlig ingen rolle. Jeg pleier å koke opp vann og så ha i nudlene i ca 3-4 minutter. Helle av litt vann (jeg tar alltid for mye..) og så ha i krydderet og blande. Du kan også ha alt i kjelen med det samme. Vann, nudler og krydder. Når det koker er det ferdig. Står det ikke på pakken? Anonymkode: 65179...cfb Har mistet pakken. /Ts Anonymkode: bf9fb...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå