AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Er ein mann på 50 + som skulle mye til tidligere før ein svettet, men dette har endret seg betrakteleg de senere årene. Under de n minste anstrengelse blir T-skjorten igjennombløt snå snart tempraturen overstiger 10 +. Derimot er eg langt mer herdet mot kulde, og trivest ofte best når det et kjølig ver, og vinter. Anonymkode: 82464...450
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Faren min ble også slik. Spesielt i ansiktet. Aner ikke hvorfor, sikkert noe hormonelt kombinert med hjerte/kondis? Anonymkode: 6afb1...6c8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er ein mann på 50 + som skulle mye til tidligere før ein svettet, men dette har endret seg betrakteleg de senere årene. Under de n minste anstrengelse blir T-skjorten igjennombløt snå snart tempraturen overstiger 10 +. Derimot er eg langt mer herdet mot kulde, og trivest ofte best når det et kjølig ver, og vinter. Anonymkode: 82464...450 Hyperhidrose? Anonymkode: 53424...0ff
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Diabetes er det først jeg tenkte på og så kommer hjerteproblemer som en god nummer to. Uansett så bør du ta en tur til legen. Anonymkode: 98f41...9d2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Kan det være overgangsalder? https://forskning.no/hormoner-mannehelse/kan-lite-overskudd-og-darlig-sexlyst-vaere-symptomer-pa-mannlig-overgangsalder/2221625 Anonymkode: d3c35...ae2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Min far svetter enormt og det er, slik jeg ser det, en blanding av hjertesykdom og kronisk stress. Selv svettet jeg enormt mye i ti år og fikk høre at det var angst når jeg spurte om det kunne være overgangsalder, fikk for ett halvt år siden østrogentilskudd (gikk på cerazette de ti årene pluss nå) og svetten forsvant som dugg for solen så da var det nok tidlig overgangsalder ja. Anonymkode: cdb6c...279
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 Kan være for lave verdier av d vitamin. jeg ble kvitt nattesvette da jeg fikk opp nivåene fra 50 nmol til 90 nmol. Og siden minst halvparten av nordmenn antas å ha for lave verdier, er det et greit sted å begynne. I tillegg påvirker kosthold og lymfesystem kroppens evne til å regulere kroppstemperatur. https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/health-news/this-symptom-on-your-head-can-detect-vitamin-d-deficiency/articleshow/66067161.cms#:~:text=or phosphate absorption.-,If you haven't got your Vitamin D tested yet,of Vitamin 'sunshine' deficiency. Anonymkode: 425f1...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå