Gå til innhold

Star wars

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett star wars og tenkte jeg skulle se men kan noen hjelpe meg med den rette rekkefølgen . Vet at den begynner med nr 4 men hvilken rekkefølge er best å se de ? 

Anonymkode: 2e5ba...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, om du begynner med episode 1 så får du sett det kronologisk. 

Anbefaler egentlig bare 4, 5 og 6 og droppe resten, men 😄

Anonymkode: b3f78...0dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror historien er lettere å forstå hvis du ser dem slik de er laget, altså starter med episode 4. 

Anonymkode: 192d7...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 22.48):

Jeg har ikke sett star wars og tenkte jeg skulle se men kan noen hjelpe meg med den rette rekkefølgen . Vet at den begynner med nr 4 men hvilken rekkefølge er best å se de ? 

Anonymkode: 2e5ba...623

Beste rekkefølge er 4, 5, 6.

Det er de klassiske Star Wars filmene.

1-3 og 7-9 er ræl, trenger ikke se dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg noensinne kommer til å gidde å se alt i noen som helst rekkefølge, men som nevnt over har du to valg:

1. Se dem etter utgivelsesår

2. Etter tidslinja i Star Wars-universet

Oppskrift

Når det gjelder kvalitet er det ymse, som tidligere nevnt er filmene 4-6 de folk flest, spesielt oss som er så gamle at vi har vært med hele veien, regnet som de beste av filmene. Personlig synes jeg Rogue 1 kanskje er den beste, men den er å betrakte som et mer supplement historiemessig.

Når det gjelder TV-serier er det et skille mellom de animerte seriene og live action, igjen er disse etter min mening av ymse kvalitet. Med en metodisk tilnærming er innholdet i de animerte seriene, spesielt Clone Wars og Star Wars:Rebels mer og mer viktig for å henge med på de nye live action seriene, Ashoka som kommer i august (2023) er å se på som en fortsettelse av disse. (Personlig sliter jeg med å kjempe meg igjennom disse, men det kan kanskje være noe å se sammen med unger i riktig alder).    

Endret av Lurium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må begynne med 4-5-6

Så prequels 1-2-3

Og så de skuffende siste filmene 7-8-9

Det holder å se 4-5-6 egentlig, de originale.. Heller supplere med Rogue 1. Se gjerne The Mandalorian om du blir glad i Star Wars-universet :)

Anonymkode: 036eb...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...