AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Kjæresten har vært utro. Vi har vært sammen i mange år og har to barn sammen. Det siste året har han vært kald og passiv. Vi hadde en del krangling i fjor vår da han gjentatte ganger har brutt min tillit.. dette var rett etter vi hadde fått en nyfødt. Han sa han aldri skulle gjøre noe for å bryte min tillit igjen og at han ville være med meg.. får nå vite at han har vært utro mot meg i ett helt år med ei på jobben hans der de har hatt sex på jobb, og har tekstet mens han har vært hjemme med meg i flere mnd. byttet navnet hennes til noe helt annet på snap, mobil osv, slik at jeg ikke skal fatte mistanke. de har hatt sex noen ganger. Dette er et bevisst valg hele veien der han har skyldt på meg for det ene og det andre, men aldri sett at det eneste jeg har prøvd å gjøre er å kommunisere ved å snakke med han og prøve å få han til å prate om ting for å løse våre problemer. Han har sett dette som angrep og skjøvet meg unna og har vært ute etter å lage krangler. Dette har han nå reflektert over og sier at han skal kommunisere bedre og gjøre alt han kan for at vi skal ha det bra, fordi det er livet med meg han ønsker… Han sa i vår hva han følte for oss og at han var usikker på om vi hadde noe å kjempe for. Jeg har i ettertid fått vite av noen andre at han skulle gjøre det slutt med meg, fordi han hadde møtt henne (hennes tolkning av hvorfor han skulle forlate meg). det som sårer meg aller mest er at han kunne åpne seg mot ei som har et dårlig rykte som gir han plutselig oppmerksomhet på jobb, og at han har diskutert vårt forhold med HENNE istedenfor med meg etter alle disse årene, DE har blitt enige om at det er best at vi gjør det slutt.. at han har kysset meg etter han har kysset henne og garantert hatt sex med meg enten før eller etter han har hatt det med henne. Jeg blir veldig kvalm av alt og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo veldig tydelig at dette ikke var en glipp da han har vært klinkende edru og vært på jobb… Spørsmålet mitt er da: har noen vært utro før og har lovt at det skal aldri skje igjen og faktisk holdt løftet sitt? Finnes det anger? hvordan kan noe sånt tilgis, og hva skal til for at det IKKE skjer igjen? det har jo vært veldig bevisst siden han har skjult alt for meg? Jeg fikk ikke vite det av han selv engang. Hvordan skal jeg noensinne stole på noen igjen? Hvordan kan forholdet vår bli bra etter noe sånt? jeg er helt ødelagt Anonymkode: f2f03...078 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Kan noen forklare meg hvorfor kvinner ikke forlater sånne menn? Anonymkode: cecdb...bc8 14 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan noen forklare meg hvorfor kvinner ikke forlater sånne menn? Anonymkode: cecdb...bc8 Barna Anonymkode: eb555...d44 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan noen forklare meg hvorfor kvinner ikke forlater sånne menn? Anonymkode: cecdb...bc8 dette har jeg alltid lurt på selv… helt til jeg sto i situasjonen selv. Jeg har alltid trodd vi har det bra, men han har noen uløste issues som han ikke har innrømmet at han har. Noe han for første gang nå har gjort - så det er jo dette som nå gir meg håp om at han endelig skjønner alvoret. men.. jeg vet jeg er dum som ikke bare går med en gang 😞 det er å tviholde på det lille håpet. ts Anonymkode: f2f03...078
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ...det har jo vært veldig bevisst siden han har skjult alt for meg? Jeg fikk ikke vite det av han selv engang. Anonymkode: f2f03...078 Ja det var bevisst. Anonymkode: c097f...412 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spørsmålet mitt er da: hvordan kan noe sånt tilgis, Anonymkode: f2f03...078 Vel, det er individuelt. For min del kan det ikke tilgis. Forholdet hadde vært avsluttet samme sekund jeg fikk vite om det. Da min eks samboer var utro, pakket jeg umiddelbart alle eiendelene hennes, satte ut i oppkjørselen og sendte melding til henne, kollegaen hun var utro med og faren hennes om at tingene måtte hentes innen 24 timer før det ble lagt ut som «gis bort mot henting» på Finn. Deretter slettet jeg/blokkerte i alle kanaler. Aldri sett meg tilbake. Anonymkode: 2a180...ef9 4
micromaya Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: men.. jeg vet jeg er dum som ikke bare går med en gang 😞 det er å tviholde på det lille håpet. ts Anonymkode: f2f03...078 Beklager at jeg sier det, men ja. Det er å tviholde på en håpløs fremtid. Dette her er det liten vits i å se noe håp i. Jeg beklager. Men så bevisst og planlagt utroskap finnes det ingen unnskyldning for, ingen «issues» i verden kan unnskylde det. Jeg har stått i situasjonen selv, med han jeg trodde var mannen i mitt liv, så jeg forstår det desperate håpet om å kunne håpe… men nei. Det er ingen ting å bygge videre på. Dessverre. 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): dette har jeg alltid lurt på selv… helt til jeg sto i situasjonen selv. Jeg har alltid trodd vi har det bra, men han har noen uløste issues som han ikke har innrømmet at han har. Noe han for første gang nå har gjort - så det er jo dette som nå gir meg håp om at han endelig skjønner alvoret. men.. jeg vet jeg er dum som ikke bare går med en gang 😞 det er å tviholde på det lille håpet. ts Anonymkode: f2f03...078 Han innrømmer først nå at han har issues kun fordi han er fersket. Han lover endring fordi det vil få deg til å bli. Han vil late som om han endrer seg en stund, men det vil ikke være. Du vil aldri kunne stole på han igjen. Denne fyren har vist deg akkurat hvem han er: en utro løyner. Han har levd et dobbeltliv over lang tid uten noe som helst problem. Hans "issues" er at han elsker spenningen av risky adferd, har dårlig impulskontroll og svært lite empati. Dette er grunnleggende personlighetstrekk og ikke noe man kan endre sånn plutselig. Du kan heller ikke tvinge han til å endre seg. Beklager. Anonymkode: bbb3b...6c7 7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kjæresten har vært utro. Vi har vært sammen i mange år og har to barn sammen. Det siste året har han vært kald og passiv. Vi hadde en del krangling i fjor vår da han gjentatte ganger har brutt min tillit.. dette var rett etter vi hadde fått en nyfødt. Han sa han aldri skulle gjøre noe for å bryte min tillit igjen og at han ville være med meg.. får nå vite at han har vært utro mot meg i ett helt år med ei på jobben hans der de har hatt sex på jobb, og har tekstet mens han har vært hjemme med meg i flere mnd. byttet navnet hennes til noe helt annet på snap, mobil osv, slik at jeg ikke skal fatte mistanke. de har hatt sex noen ganger. Dette er et bevisst valg hele veien der han har skyldt på meg for det ene og det andre, men aldri sett at det eneste jeg har prøvd å gjøre er å kommunisere ved å snakke med han og prøve å få han til å prate om ting for å løse våre problemer. Han har sett dette som angrep og skjøvet meg unna og har vært ute etter å lage krangler. Dette har han nå reflektert over og sier at han skal kommunisere bedre og gjøre alt han kan for at vi skal ha det bra, fordi det er livet med meg han ønsker… Han sa i vår hva han følte for oss og at han var usikker på om vi hadde noe å kjempe for. Jeg har i ettertid fått vite av noen andre at han skulle gjøre det slutt med meg, fordi han hadde møtt henne (hennes tolkning av hvorfor han skulle forlate meg). det som sårer meg aller mest er at han kunne åpne seg mot ei som har et dårlig rykte som gir han plutselig oppmerksomhet på jobb, og at han har diskutert vårt forhold med HENNE istedenfor med meg etter alle disse årene, DE har blitt enige om at det er best at vi gjør det slutt.. at han har kysset meg etter han har kysset henne og garantert hatt sex med meg enten før eller etter han har hatt det med henne. Jeg blir veldig kvalm av alt og er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det er jo veldig tydelig at dette ikke var en glipp da han har vært klinkende edru og vært på jobb… Spørsmålet mitt er da: har noen vært utro før og har lovt at det skal aldri skje igjen og faktisk holdt løftet sitt? Finnes det anger? hvordan kan noe sånt tilgis, og hva skal til for at det IKKE skjer igjen? det har jo vært veldig bevisst siden han har skjult alt for meg? Jeg fikk ikke vite det av han selv engang. Hvordan skal jeg noensinne stole på noen igjen? Hvordan kan forholdet vår bli bra etter noe sånt? jeg er helt ødelagt Anonymkode: f2f03...078 Var han forelsket i kollegaen eller var det kun for spenning og sex? Anonymkode: 8fdc8...b94
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan noen forklare meg hvorfor kvinner ikke forlater sånne menn? Anonymkode: cecdb...bc8 Fordi de har håp. Håp om at alt betyr noe, håp om at han kan endre seg, håp om at alt kan bli bra igjen. Håp om at man kan leve med, håp om at man kan tilgi, håp om at noe kan reddes. Håp om at han ønsker det samme, håp om at når han nå endelig har innsett..., håp om at om man bare forstår hvorfor, jobber for og vil det nok... Fordi man elsker og fortsetter å elske mens håpet ofte forsvinner sakte, men sikkert, litt etter litt. Jeg forstår at man tviholder på noe som har føltes så godt og/eller så riktig, som man har jobbet hardt for og lagt sjelen sin i. Man ønsker jo at alt skal bli bra igjen. Det tar bare litt tid å forstå at det sjeldent blir helt bra igjen. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Anonymkode: 4a5a2...9da 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Fy faen, han der er jo helt drittsekk. Det er ikke håp for han. Det kan være håp dersom det er engangstilfelle og den utro virkelig jobber med seg selv. Men måten han der har gjort det på... nei, han bryr seg bare om seg selv. Anonymkode: 75471...4b1 1 1
Vera Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vel, det er individuelt. For min del kan det ikke tilgis. Forholdet hadde vært avsluttet samme sekund jeg fikk vite om det. Da min eks samboer var utro, pakket jeg umiddelbart alle eiendelene hennes, satte ut i oppkjørselen og sendte melding til henne, kollegaen hun var utro med og faren hennes om at tingene måtte hentes innen 24 timer før det ble lagt ut som «gis bort mot henting» på Finn. Deretter slettet jeg/blokkerte i alle kanaler. Aldri sett meg tilbake. Anonymkode: 2a180...ef9 Hadde dere barn?
Vera Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Jeg tror definitivt det er mulig å reparere et forhold etter utroskap..men jeg tror mye handler om type utroskap, hvordan det kommer frem i lyset, hvordan det blir bearbeidet i ettertid, hvorfor utroskapen skjedde osv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Nei det kan ikke tilgis og du kommer aldri til å kunne stole på han igjen samme hvor mye du skulle ønske du kunne det. Forholdet er ødelagt og du ødelegger deg selv ved å prøve å få det til å fungere, det går ikke. Anonymkode: 1f4c5...697 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Barna Anonymkode: eb555...d44 Dårlig unnskyldning å skylde på barna!! Anonymkode: ccde6...e80 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Jeg sto i det. Angrer hele meg. Kom deg vekk, ikke bruk tiden din på han. Ta vare på deg selv og barna og la han leve sitt liv. Ditt liv med han er over. Det er vanskelig å forstå og jeg har prøvd å fikse mitt og barnas liv i 4 år og ikke landet ennå, men han skal du ikke tilbake til. Anonymkode: 5ee37...b25 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Du vil angre om du ikke går. Ha respekt for deg selv, vær så snill.. Livet er for kort til at du skal finne deg i sånt tull Anonymkode: b2d3b...2fc 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dårlig unnskyldning å skylde på barna!! Anonymkode: ccde6...e80 Det er jo ingen som trenger å unnskylde et slikt valg ovenfor andre heller. Så det blir jo opp til en selv å avgjøre om det er en unnskyldning eller forklaring, og den er god eller dårlig. Du har jo ingenting med det. Anonymkode: 4a5a2...9da 2
Hippogriff Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Ja det kan bli bra igjen og det fins eksempler på at man finner tilbake til hverandre. For min del så tenker jeg at dette er så langvarig, gjennomført og kynisk at jeg ikke greier å forstå at du fatter håp. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er jo ingen som trenger å unnskylde et slikt valg ovenfor andre heller. Så det blir jo opp til en selv å avgjøre om det er en unnskyldning eller forklaring, og den er god eller dårlig. Du har jo ingenting med det. Anonymkode: 4a5a2...9da Hvorfor?? Anonymkode: ccde6...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå