Gå til innhold

Blir lojale kunder oversett, og utyttet ?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

 Var kunde hos forsikringselskapet  Tryg i mange år m/ såkalt samleforsikring tilbud, men så økte de   prisen, og følgen blei  å innhente pristilbud fra andre forsikringselskap, under tilsvarende vilkår. Umiddelbart etter at hadde gitt  beskjed om at avtalen opphørte gr. pris  forelå det nytt tilbud fra Tryg, men vtalen med Tryg opphørte.

Har vert  kunde hos Sector alarm i mange, men annet selskap kunne tilby tilsvarende oppsett, men til  betrydeleg lavere mnd. leie. Ga beskjed til Sector Alarm at  eg ønsket å avslutte kundeforholdet til fordel for overgang til annet selskap.  Dagen etter forelå det nytt tilbud fra Sector alarm til tilsvarende mnd. leie.

Har vert kunde hos Nordea mange år, og rettet forspørsel om økt  rentetilbud  på sparing, men svaret  var nei.  Fekk eit bedre . tilbud fra Sparebank 1. Umiddelbart etter pengene var overført fra Nordea til sparebank 1  forelå det eit tilsvarende tilbud fra Nordea. 

Var  lojal kunde hos eit strømselskap i mange år, men valgte  flytte til annet selskap. Noen dager senere forelå tilsvarende tilbud fra selskapet ein hadde vert kunde hos i mange år. 

 

 

 

Anonymkode: 6cc9c...00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det straffer seg å være en lojal kunde, ja. Da tar bedriften deg for gitt.

I løpet av de siste månedene har jeg forhandlet meg frem til mye gunstigere avtaler flere steder hvor jeg er lojal kunde nettopp med dette argumentet - jeg har vært kunde hos dere i så mange år, alltid betalt i tide, hvis dere ikke gir et bedre tilbud enn dette, går jeg til en konkurrent. Kuttet faste utgifter til flere tusen på denne måten.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært lojal kunde hos tryg hvertfall. Ja de er.kanskje billigst,men hadde en tung skadesaksprosess hos de. Ved nærmere undersøkelse så har de flest klager hos finansklagenemda i forhold til antall kunder, og 2 stjerner på bytt.no. beklageligvis måtte jeg erfare det selv. Viktigse for meg er at det funker når jeg trenger de, der er tryg verst i klassen virker det som

 

Anonymkode: b9540...94b

AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (22 minutter siden):

Det straffer seg å være en lojal kunde, ja. Da tar bedriften deg for gitt.

I løpet av de siste månedene har jeg forhandlet meg frem til mye gunstigere avtaler flere steder hvor jeg er lojal kunde nettopp med dette argumentet - jeg har vært kunde hos dere i så mange år, alltid betalt i tide, hvis dere ikke gir et bedre tilbud enn dette, går jeg til en konkurrent. Kuttet faste utgifter til flere tusen på denne måten.

 

Mange lever nok iden tru at når  de har vert lojale kunde i mange år i eit firma så   velger ein  tro at ein får de beste  tilbudene, men realiteten er ofte  noe helt annet. Er ein lojal kunde så velger mange å utnytte den situasjonen for alt den er verdt.  

Eit firma fremforhandler avtaler, og de fornyer regelmessig sine avtaler opp i mot andre avtaler / tilbud.  Det handler først og fremst om pris, men også om lojaliet, og eit igjennsidig kundeforhold. Nærhet, bekjentskaper, tilhørlighet er forhold som  ofte blir lagt mer vekt på en pris. 

Anonymkode: 6cc9c...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...