AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Var kunde hos forsikringselskapet Tryg i mange år m/ såkalt samleforsikring tilbud, men så økte de prisen, og følgen blei å innhente pristilbud fra andre forsikringselskap, under tilsvarende vilkår. Umiddelbart etter at hadde gitt beskjed om at avtalen opphørte gr. pris forelå det nytt tilbud fra Tryg, men vtalen med Tryg opphørte. Har vert kunde hos Sector alarm i mange, men annet selskap kunne tilby tilsvarende oppsett, men til betrydeleg lavere mnd. leie. Ga beskjed til Sector Alarm at eg ønsket å avslutte kundeforholdet til fordel for overgang til annet selskap. Dagen etter forelå det nytt tilbud fra Sector alarm til tilsvarende mnd. leie. Har vert kunde hos Nordea mange år, og rettet forspørsel om økt rentetilbud på sparing, men svaret var nei. Fekk eit bedre . tilbud fra Sparebank 1. Umiddelbart etter pengene var overført fra Nordea til sparebank 1 forelå det eit tilsvarende tilbud fra Nordea. Var lojal kunde hos eit strømselskap i mange år, men valgte flytte til annet selskap. Noen dager senere forelå tilsvarende tilbud fra selskapet ein hadde vert kunde hos i mange år. Anonymkode: 6cc9c...00a
Drizzt Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Det straffer seg å være en lojal kunde, ja. Da tar bedriften deg for gitt. I løpet av de siste månedene har jeg forhandlet meg frem til mye gunstigere avtaler flere steder hvor jeg er lojal kunde nettopp med dette argumentet - jeg har vært kunde hos dere i så mange år, alltid betalt i tide, hvis dere ikke gir et bedre tilbud enn dette, går jeg til en konkurrent. Kuttet faste utgifter til flere tusen på denne måten. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Hadde ikke vært lojal kunde hos tryg hvertfall. Ja de er.kanskje billigst,men hadde en tung skadesaksprosess hos de. Ved nærmere undersøkelse så har de flest klager hos finansklagenemda i forhold til antall kunder, og 2 stjerner på bytt.no. beklageligvis måtte jeg erfare det selv. Viktigse for meg er at det funker når jeg trenger de, der er tryg verst i klassen virker det som Anonymkode: b9540...94b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Drizzt skrev (22 minutter siden): Det straffer seg å være en lojal kunde, ja. Da tar bedriften deg for gitt. I løpet av de siste månedene har jeg forhandlet meg frem til mye gunstigere avtaler flere steder hvor jeg er lojal kunde nettopp med dette argumentet - jeg har vært kunde hos dere i så mange år, alltid betalt i tide, hvis dere ikke gir et bedre tilbud enn dette, går jeg til en konkurrent. Kuttet faste utgifter til flere tusen på denne måten. Mange lever nok iden tru at når de har vert lojale kunde i mange år i eit firma så velger ein tro at ein får de beste tilbudene, men realiteten er ofte noe helt annet. Er ein lojal kunde så velger mange å utnytte den situasjonen for alt den er verdt. Eit firma fremforhandler avtaler, og de fornyer regelmessig sine avtaler opp i mot andre avtaler / tilbud. Det handler først og fremst om pris, men også om lojaliet, og eit igjennsidig kundeforhold. Nærhet, bekjentskaper, tilhørlighet er forhold som ofte blir lagt mer vekt på en pris. Anonymkode: 6cc9c...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå