AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg ønsker å skifte ut undertøysgarderoben min med noe som er litt dyrere, har bedre kvalitet, null polyester og andre syntetiske stoffer, er usynlig under klær og likevel ser pent ut med klærne av. Gjerne høyt liv! Har dere noen tips? Anonymkode: 2ef7c...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Del Skrevet 10. juli 2023 Null polyester og syntetiske stoffer? Nope Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Del Skrevet 10. juli 2023 CK? Anonymkode: 91150...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Null polyester og syntetiske stoffer? Nope Anonymkode: 58477...f4e Hvis det er helt umulig kan jeg tåle noen prosent elestan eller lignende. Anonymkode: 2ef7c...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 0.45): CK? Anonymkode: 91150...4a6 De sømløse trusene til ck er jo helt syntetiske. Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.7.2023 den 6.32): Hvis det er helt umulig kan jeg tåle noen prosent elestan eller lignende. Anonymkode: 2ef7c...4da Trenger du hold? Om du har små pupper kan du få tak i bustier i bomull fra calida feks ( selvsagt elastan i strikken ) . Bomullstruser med litt elastan kan du få fra calida, calvin klein og flere men det blir jo mye søm. Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Del Skrevet 12. juli 2023 Hva med 100% økologisk bomull? Anonymkode: 9d693...0c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med 100% økologisk bomull? Anonymkode: 9d693...0c6 Hvilket merke er det? Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #9 Del Skrevet 12. juli 2023 Hvis du ikke skal ha noe syntetisk må du gå for bomull eller silke. Silke er kjempedyrt, men pent da. Undertøy i rent bomull er naturlig nok ikke elastisk, så det påvirker jo passform og kan dermed også bli mer synlig under klær. Pierre Robert har vel bouullstruser/hipstere/boxere. Ikke kjøp dem i trepakning, de sitter ikke på kroppen i det hele tatt. Anonymkode: b8125...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #10 Del Skrevet 12. juli 2023 Undertøy i ull er jo en annen mulighet. Anonymkode: b8125...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #11 Del Skrevet 12. juli 2023 Det er kanskje bare truser vi snakker om, vi forsto det først som undertøy generelt. det finnes jo masse truser i bomull ull silke , med bare litt elastan i strikken, men sømløse blir de jo ikke. Kanskje tencel kunne vært noe? Calida har noen sømløse tencel som er nesten sømløse. De finnes i flere livhøyder. Calida natural skin. Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #12 Del Skrevet 12. juli 2023 Jeg kjøper truser på Cubus i modal. Det er et mye mer behagelig materiale enn både polyester og bomull. Mykt og behagelig, og blir ikke klamt som polyester eller holder på væske når jeg trener som bomull. Nå er modal også syntetisk da, men modal, viskose og tencel er jo gode syntetiske materialer. Alle truser må ha elastisitet ellers blir de jo veldi slappe. Anonymkode: 0d217...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #13 Del Skrevet 12. juli 2023 Ellers er jo dyre undertøysbutikker stedet å lete, enten fysisk (kommer an på hvor du bor eller hvor du drar på ferie) eller på nett. Anonymkode: b8125...884 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #14 Del Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg kjøper truser på Cubus i modal. Det er et mye mer behagelig materiale enn både polyester og bomull. Mykt og behagelig, og blir ikke klamt som polyester eller holder på væske når jeg trener som bomull. Nå er modal også syntetisk da, men modal, viskose og tencel er jo gode syntetiske materialer. Alle truser må ha elastisitet ellers blir de jo veldi slappe. Anonymkode: 0d217...d10 Modal/ tencel / bambus er vel naturprodukt? Eller tenker du måten det fremstilles på gjør det syntetisk kanskje. Det er utrolig behagelig ihvertfall, klarer ikke bomull lenger, opplever det som klamt i forhold. Og tommel opp for grønn bærekraft. Jeg lurer på om de som insisterer på sokker og truser i 100% bomull vil hundre år tilbake før elasitet og bruke strømpeeholdere /leggbånd og korsett for og holde det oppe 😅 Anonymkode: 58477...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2023 #15 Del Skrevet 12. juli 2023 Tusen takk for tips, alle sammen. Setter veldig pris på konkrete merker, skal sjekke ut calida. Silke blir nok litt for dyrt å bytte ut hele garderoben med, men det er et godt materiale. Jeg har noe undertøy i ull, men synes det ofte blir litt for tykt og mye sømmer. Jeg liker modal, men har ikke funnet noe undertøy jeg liker. Har dere noen konkrete merker? Jeg vil gjerne ha sett om det er mulig, men bare truser går også fint. Når det gjelder bh-er trenger jeg ikke hold, men det er fint om de ikke ser for sportsbh-aktige ut. Anonymkode: 2ef7c...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #16 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Modal/ tencel / bambus er vel naturprodukt? Eller tenker du måten det fremstilles på gjør det syntetisk kanskje. Det er utrolig behagelig ihvertfall, klarer ikke bomull lenger, opplever det som klamt i forhold. Og tommel opp for grønn bærekraft. Jeg lurer på om de som insisterer på sokker og truser i 100% bomull vil hundre år tilbake før elasitet og bruke strømpeeholdere /leggbånd og korsett for og holde det oppe 😅 Anonymkode: 58477...f4e Ja, det defineres vel som syntetisk pga fremstillingen selv om det ikke inneholder plastikk/olje? 🤔 Anonymkode: 0d217...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #17 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg har tenkt på det samme. Ikke bare undertøy, men alt tøy, De syntetiske stoffene kødder faktisk til kroppene våre. Så jeg vil ha naturlige stoffer som bomull på huden, særlig i underlivet. Når jeg kjøper nye plagg, så er jeg obs på stoffet, så jeg får stadig større andel av garderoben som er i naturlige stoffer. Jeg kjøpte litt undertøy på zalando for litt siden. Det går an å sortere på 100% bomull som overstoff. Så får man filtrert bort en del i alle fall. https://www.zalando.no/dameklaer-undertoy-underdeler/?upper_material=pure_cotton Anonymkode: 65bf9...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #18 Del Skrevet 13. juli 2023 Jeg kjøper bomullstruser på Change! Helt OK, mye bedre enn å gå med polyester/akryl mot tissen. Anonymkode: e235f...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #19 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Modal/ tencel / bambus er vel naturprodukt? Eller tenker du måten det fremstilles på gjør det syntetisk kanskje. Det er utrolig behagelig ihvertfall, klarer ikke bomull lenger, opplever det som klamt i forhold. Og tommel opp for grønn bærekraft. Jeg lurer på om de som insisterer på sokker og truser i 100% bomull vil hundre år tilbake før elasitet og bruke strømpeeholdere /leggbånd og korsett for og holde det oppe 😅 Anonymkode: 58477...f4e Kun ren bomull her. Og kun ull sokker. Best for meg og mitt underliv. Vil ikke tilbake 100 år. Anonymkode: f6a3e...b58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #20 Del Skrevet 13. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har tenkt på det samme. Ikke bare undertøy, men alt tøy, De syntetiske stoffene kødder faktisk til kroppene våre. Så jeg vil ha naturlige stoffer som bomull på huden, særlig i underlivet. Når jeg kjøper nye plagg, så er jeg obs på stoffet, så jeg får stadig større andel av garderoben som er i naturlige stoffer. Jeg kjøpte litt undertøy på zalando for litt siden. Det går an å sortere på 100% bomull som overstoff. Så får man filtrert bort en del i alle fall. https://www.zalando.no/dameklaer-undertoy-underdeler/?upper_material=pure_cotton Anonymkode: 65bf9...711 Helt enig! Jeg har bare kjøpt naturmaterialer i flere år nå, så det er bare treningstøyet og undertøyet som er syntetisk nå. Takk for tips! Skal sjekke ut der også Anonymkode: 2ef7c...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå