AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har ganske tøffe svangerskap. Nå er jeg gravid med nummer 2, med ei lita på 2år jeg må ta meg av i tillegg til min elendige form. Sist hadde jeg bare meg selv å tenke på, men likevel var jeg for dårlig til å jobbe fra uke 20. Føler meg så teit som allerede nå sliter med å få ting til å funke😞 Andre som så tidlig måtte sykmeldes gradert? 😞 Anonymkode: a245b...869 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Nei, jobba 100% til permisjon med begge. Men det er jo uinteressant. Alle situasjoner er ulike. Snakk med legen din, hen vil avgjøre om sykemelding er riktig eller ei. Helsesituasjonen din gjør deg ikke teit. Anonymkode: 75037...b3d 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Jeg ble sykemeldt først i uke 30, fordi jeg ble innlagt på sykehus, men jeg ville si: Du skal ikke ha dårlig samvittighet! Du er ikke teit! Du jobber med å bake en baby, det tar masse energi og det er den viktigste jobben din nå. Fokuser her og nå. Det kan hende det gjør at du kan jobbe gradert ut graviditeten, eller at du kan jobbe mer senere, men det tar du med tiden. Du skal jobbe resten av livet. Arbeidslivet er langt. Ta vare på deg selv nå Anonymkode: 6439c...ec3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Jeg ble sykemeldt allerede i uke 8 eller 9 med nr 2. først 100% en uke fordi jeg holdt på å besvime på jobb et par ganger, så gradert fram til permisjon, alt fra 10-60% sykemeldt alt etter form. Du må kjenne etter hva som går og ta den avgjørelsen i dialog med legen din. Anonymkode: a3bba...151 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Oi, det var tidlig! Har du en veldig fysisk tøff jobb? Jeg jobbet fullt frem til uke 37 med alle mine tre, jeg var kjempesliten og slet mye med halsbrann, men det gikk fint så lenge jeg fikk lagt meg kl 20 😅 Bestevnninnen min måtte få 50 % sykemelding fra uke 30 og kaste inn håndkleet i uke 34, men hun er sykepleier og har mye gåing og tunge løft. Anonymkode: 86f8e...7e0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Jeg hadde kontorstilling, og var sykmeldt helt og delvis fra uke 12, og resten av svangerskapet. Snakk med legen din. Anonymkode: ef0da...44a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Oi, det var tidlig! Har du en veldig fysisk tøff jobb? Jeg jobbet fullt frem til uke 37 med alle mine tre, jeg var kjempesliten og slet mye med halsbrann, men det gikk fint så lenge jeg fikk lagt meg kl 20 😅 Bestevnninnen min måtte få 50 % sykemelding fra uke 30 og kaste inn håndkleet i uke 34, men hun er sykepleier og har mye gåing og tunge løft. Anonymkode: 86f8e...7e0 Jeg har ikke en fysisk tung jobb, men som du ser over: sykemeldt allerede uke 8 eller 9. Husk at graviditeter er ulike. Jeg kunne kanskje pressa meg, men når jeg måtte klamre meg fast i kateteret og avbryte undervisningen fordi jeg var i ferd med å besvime flere ganger på et par dager var det faktisk på tide å lytte til kroppen som sa stopp. Bortsett fra den første tida(100%, så gradvis nedtrapping), var jeg sykemeldt i en prosent som gjorde at jeg kunne jobbe 7.45-15.15 og bli ferdig med alle mine arbeidsoppgaver, og gjøre som deg, legge meg kl 20… Anonymkode: a3bba...151 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Forrige svangerskap hadde jeg ikke fast jobb så turte ikke be om sykemelding og pressa meg derfor til å jobbe fullt helt ut. Denne gangen ble jeg tidlig gradert sykemeldt fordi legen min mener det kan forebygge ny fødselsdepresjon. Alle situasjoner og svangerskap er ulike Snakk med legen din. Anonymkode: 3df24...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Jeg var sykmeldt 100 % uke 7-14, sykmeldt 80 og ned til 60 % uke 15-17, sykmeldt 40 % frem til ferien startet i slutten av juni (da uke 29). Har ferie frem til starten av august og håper på å klare samme stillingsprosent da. I første svangerskap gikk jeg i 50 % sykmelding fra uke 12 til permisjon. Hatt mye dårlig samvittighet mtp. arbeidsplassen i begge svangerskap, men samtidlig vet jeg med meg selv at jeg gjorde mitt beste. LYTT TIL KROPPEN DIN, TS. På jobb er du erstattelig - ingen andre er mamma til barnet du allerede har. Det er faktisk den viktigste jobben i hele verden ❤️ Anonymkode: 54bc2...d08 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner gidder å presse seg helt ut når de er gravide… det er en unntakstilstand hvor noen er veldig mye dårligere enn andre, også er det liksom en konkurranse om å holde ut lengst😂 ikke spør om andres mening, gjør det dom føles rett for deg. Anonymkode: 42c5b...90e 1 1
smurfebuss Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Ikke ha dårlig samvittighet. Du, babyen og barnet du har fra før kommer før jobb. Neida, graviditet er ingen sykdom, men det medfører i mange tilfeller en del symptomer som ikke er forenelig med full fart verken hjemme eller i arbeidslivet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 Jeg vurderer det samme selv. Er veldig trøtt og det har ikke blitt bedre selvom jeg tar ekstra jerntabletter. Det er vanskelig å holde fokus på oppgaver og jeg vil egentlig bare sove. Anonymkode: 24616...65b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå