AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Har fått blå resept på næringsdrikker. Var og hentet ut en ukes bruk samme dagen som jeg fikk resepten. Logget nå på apotek for å bestille mer og ble da veldig usikker. Der står det: Antall uttak: Det gjenstår 1 utlevering(er) (Av totalt 1) Betyr det at det er begrensninger i antall uttak? Det er jo for 3 måneder det er snakk om og nå ble jeg veldig usikker på om jeg må legge inn bestilling for hele perioden eller er det bare skrevet kronglete og det vil alltid stå at det gjennstår 1 utlevering? Planen var å hente ut for 1-2 uker per bestilling. Regner med jeg kan dette men spørr for å være sikker hehe. Anonymkode: 12b8d...368
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Logget på apotek? Hva står på resepten din på helsenorge? Anonymkode: 898cb...37f
Emida Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Logget på apotek? Hva står på resepten din på helsenorge? Anonymkode: 898cb...37f På apotek 1 så kan man logge på med bankid og se sine resepter. Når jeg logger inn der så står det at det gjenstår 1 utlevering. Vedtaket mitt på helsenorge er gyldig i 2 år fram i tid så lenge ikke min helse forandrer seg. Står ingenting om antall uttak på brevet jeg fikk fra Helfo. Endret 10. juli 2023 av Emida
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Emida skrev (28 minutter siden): På apotek 1 så kan man logge på med bankid og se sine resepter. Når jeg logger inn der så står det at det gjenstår 1 utlevering. Vedtaket mitt på helsenorge er gyldig i 2 år fram i tid så lenge ikke min helse forandrer seg. Står ingenting om antall uttak på brevet jeg fikk fra Helfo. Hvor mange reit er det på resepten din på helsenorge? Om det kun er 1 reit igjen kan du hente ut 1 gang til før du må ha ny resept av legen. Vedtaket ditt er fortsatt gyldig, men fastlegen må skrive ut resept. Be om å få reit x 12, tror det er høyeste reit som er mulig. Anonymkode: dd260...d41 1
kaffegirl Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Hmm.. så rart. Ville gått og spurt på apoteket eller sendt en e-melding til fastlegen. Får selv næringsdrikker på blå resept, og kan hente ut så mange ganger jeg vil..
Emida Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor mange reit er det på resepten din på helsenorge? Om det kun er 1 reit igjen kan du hente ut 1 gang til før du må ha ny resept av legen. Vedtaket ditt er fortsatt gyldig, men fastlegen må skrive ut resept. Be om å få reit x 12, tror det er høyeste reit som er mulig. Anonymkode: dd260...d41 Reiterasjoner så står det 0. Også står det at jeg har 5 utleveringer (tok 5 forskjellige smaker) med ett antall forpakninger som er helt feil. Rart opplegg. Var heldig å fikk godkjent blå resept samme dagen som jeg var hos legen selv om det står at det er opptil 8 ukers ventetid. Hadde faktisk ikke kommet meg hjem fra legen engang når jeg fikk svar. Gikk direkte til apoteket og sa at jeg viste ikke helt hvordan dette fungerte og spurte om hvor mye jeg kunne ta ut, om jeg kunne ta ut litt og litt og det sa hun at var helt greit. Viste ikke engang at det spesifiseres hvor mange ganger man kan ta ut. Så derfor tok jeg med meg hjem til 1 ukes forbruk. Nesten 50 flasker med næringsdrikk. Om jeg har kun 1 uttak så er det jo helt tullete for 3 mnder. 450 flasker det veier jo ett halvt tonn og jeg kan ikke kjøre bil i min tilstand hehe. Vet jeg kan bestille hjem, og det hadde jeg jo gjort om de på apoteket ikke sa at det ikke var noe problem å hente ut litt og litt. Så da har jeg mest sannsynlig kun 1 utlevering igjen, eventuelt 0 ? På apoteket sine sider står det 1 utlevering igjen, og på helsenorge står det at jeg har 0 reiter. Om legen må skrive ny resept må jeg da betale egenandelen på nytt? Endret 10. juli 2023 av Emida
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Emida skrev (3 minutter siden): Reiterasjoner så står det 0. Også står det at jeg har 5 utleveringer med ett antall forpakninger som er helt feil. H Rart opplegg. Var heldig å fikk godkjent blå resept samme dagen som jeg var hos legen selv om det står at det er opptil 8 ukers ventetid. Hadde faktisk ikke kommet meg hjem fra legen engang når jeg fikk svar. Gikk direkte til apoteket og sa at jeg viste ikke helt hvordan dette fungerte og spurte om hvor mye jeg kunne ta ut, om jeg kunne ta ut litt og litt og det sa hun at var helt greit. Viste ikke engang at det spesifiseres hvor mange ganger man kan ta ut. Så derfor tok jeg med meg hjem til 1 ukes forbruk. Nesten 50 flasker med næringsdrikk. Om jeg har kun 1 uttak så er det jo helt tullete for 3 mnder. 450 flasker det veier jo ett halvt tonn og jeg kan ikke kjøre bil i min tilstand hehe. Vet jeg kan bestille hjem, og det hadde jeg jo gjort om de på apoteket ikke sa at det ikke var noe problem å hente ut litt og litt. Så da har jeg mest sannsynlig kun 1 utlevering igjen, eventuelt 0 ? På apoteket sine sider står det 1 utlevering igjen, og på helsenorge står det at jeg har 0 reiter. Om legen må skrive ny resept må jeg da betale egenandelen på nytt? Be om reseptfornying på helsenorge eller ring legekontoret og spør om ny resept. Du betaler ikke noe for det. Anonymkode: dd260...d41
Emida Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 kaffegirl skrev (8 minutter siden): Hmm.. så rart. Ville gått og spurt på apoteket eller sendt en e-melding til fastlegen. Får selv næringsdrikker på blå resept, og kan hente ut så mange ganger jeg vil.. Kunne du sjekket hva det står på din resept på helsenorge? Eventuelt hva det står om du logger deg inn på dine resepter på apotek 1?
kaffegirl Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Emida skrev (2 minutter siden): Kunne du sjekket hva det står på din resept på helsenorge? Eventuelt hva det står om du logger deg inn på dine resepter på apotek 1? Står faktisk "Reiterasjoner: 0 (Det betyr at du kan hente ut forskrevet mengde 1 gang)" Det har jeg aldri sett før! Men under står det "Antall utleveringer:39" Så tror kanskje ikke det har så mye å si da.. Når det gjelder egenandel må du betale dette uansett hver gang du henter ut opp til frikortgrensen 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Det er total foreskrevet mengde som teller. Altså om legen eks har skrevet resept på at du kan ta ut 100 flasker 3 ganger, så kan du velge å ta ut 1 flaske 300 ganger. Så dette går nok helt fint Anonymkode: 7ef28...9a7 1
Emida Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 (endret) kaffegirl skrev (12 minutter siden): Står faktisk "Reiterasjoner: 0 (Det betyr at du kan hente ut forskrevet mengde 1 gang)" Det har jeg aldri sett før! Men under står det "Antall utleveringer:39" Så tror kanskje ikke det har så mye å si da.. Når det gjelder egenandel må du betale dette uansett hver gang du henter ut opp til frikortgrensen Supert, tusen takk 😃 Da er det nok samme for meg. Tror man betaler maks 500 ett eller annet hver 3 mnd. Endret 10. juli 2023 av Emida 1
Emida Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er total foreskrevet mengde som teller. Altså om legen eks har skrevet resept på at du kan ta ut 100 flasker 3 ganger, så kan du velge å ta ut 1 flaske 300 ganger. Så dette går nok helt fint Anonymkode: 7ef28...9a7 Kan ikke se at det står noe om antall noe som helst sted. Er mulig det er slik for medisiner og at det er litt annerledes for næringsmidler.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Jeg henter ut ubegrenset når jeg måtte ønske. Fornyer vel resepten hvert år. Og for meg er det umulig å beregne da jeg også bruker sondeernæring. Anonymkode: ae1a8...626
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #14 Skrevet 11. juli 2023 Nei hør på apoteket. Tror du kan hente nærmest ubegrenset i et år. Er nok bare en feil i resepten. Anonymkode: f7501...ffa
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #15 Skrevet 11. juli 2023 Apoteket er veldig behjelpelig å altså. Jeg hadde fornyet en resept sist jeg var til legen. Skulle hente ut ny en nå og da finner jeg den ikke på apoteket sin siden. Spurte når jeg var der om jeg hadde resept på den fordi jeg mente jeg fornyet den sist. Joa. Har resept. Ingen problem. Hun å synes det var rart at jeg ikke fant den på nettet. Anonymkode: 61772...1e8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #16 Skrevet 11. juli 2023 På min resept for diabetesutstyr står det Reit: 1, men jeg henter ut det jeg trenger når jeg trenger, og fornyer bare resepten hvert år. Har man en resept der man har tatt ut det man kan ta ut vil det stå på Helsenorge at den er utekspedert og har ingen flere utleveringer. Anonymkode: e8b5e...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå