Gå til innhold

Voksne folk uten innboforsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker ikke sørger for å ha innboforsikring. Nå var det nylig brann i Stokke hvor familien med to bsrn mistet alt de eier fordi de ikke har innboforsikring. Trodde det var allmennkunnskap. 

Anonymkode: a5b4c...625

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye som er allmennkunnskap, men som folk gjør motsatt av likevel. Jeg bryr meg ikke, folk får gjøre som de vil. Enten det er å ikke ha innboforsikring og risikere å miste alt, eller gi penger til spleiser til folk uten forsikring som har mistet alt i brann. 

Anonymkode: a9151...a67

AnonymBruker
Skrevet

Alltid noen som oppretter en Spleis. Og da trenger ikke folk å ta ansvar selv

Jeg gir ALDRI penger til folk som er så idiot å ikke ha forsikringer i orden 

Anonymkode: 4beb7...e14

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er mye som er allmennkunnskap, men som folk gjør motsatt av likevel. Jeg bryr meg ikke, folk får gjøre som de vil. Enten det er å ikke ha innboforsikring og risikere å miste alt, eller gi penger til spleiser til folk uten forsikring som har mistet alt i brann. 

Anonymkode: a9151...a67

Når du har barn så synes jeg det er utrolig uansvarlig. Det koster svært lite.

Jeg forstår at en del innvandrere ikke alltid vet at man må ha innboforsikring og det er forsåvidt noe man bør lære alle som kommer til Norge. Men dette tilfellet er en norsk familie med barn. Helt utrolig. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ikke. Om det brenner opp, er det like greit.

Anonymkode: 0bf7e...224

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har det ikke. Om det brenner opp, er det like greit.

Så hvorfor har du ikke det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror helt ærlig at mange sjeler der ute har så store problemer og kniven på strupen både her og der at hvis huser brenner opp eller blir fylt med vann...så er det det minste problemet de har. Jeg kjenner noen sånne og det nytter ikke snakke de til fornuft. Kjenner en som mistet barnet sitt i en tragisk ulykke og fra der gikk det kun nedover. Vedkommende hadde ting på stell, også forsikringer. Men livet skjer. Ja vi kan sitte her å dømme de men for mange er det ikke bare sånn at de bestemte seg for å gi blaffen. De er så dypt nede at de er villige til å ta den risken, om det er mangel på forsikringer, eller de er i ferd med å drikke seg i hjel eller om de bruker opp alle pengene de får inn på gambling.

Anonymkode: dc945...770

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så hvorfor har du ikke det?

Fordi jeg bryr meg ikke om det brenner opp. Sa jo det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig man bør ha innboforsikring,det er ca en tusenlapp i året.

Men skal love deg hvis man har feil selskap så kan man likesågodt stå uten forsikring. Sitte å dokumentere hvert par sokker med innkjøpsdato og kvittering er et h******.   

Anonymkode: 90eb7...612

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg bryr meg ikke om det brenner opp. Sa jo det.

Regner med du leier, da.

Anonymkode: e84d7...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange gir blaffen i innboforsikring mer for å spare penger en uvitenhet for  brann er noe som råker alle andre, men  ikkje dem  selv.

Mange kjører også uten trafikkforsikringerm for å spare penger, og  skjønner ikkje konsekvensen om de påfører andre skade i trafikken.  Høl i hue ! !😪

Anonymkode: a764c...764

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe synd på sånne folk. De får vel tak over hodet på vår regning, beklageligvis. 

Anonymkode: 6d0fe...32f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har billig innbo og masse penger. 

Anonymkode: 97320...167

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe synd på sånne folk. De får vel tak over hodet på vår regning, beklageligvis. 

Anonymkode: 6d0fe...32f

Tak over hodet har de uavhengig av innbo(!)forsikring.

AnonymBruker
Skrevet

Forsikring er mest egnet til ting du ikke har råd til å erstatte.

Mitt innbo er lite verdt + jeg har penger til å erstatte selv uten at det er noe stort innhugg i økonomien min

= har ingen innboforsikring.

Anonymkode: a3247...96c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med du leier, da.

Anonymkode: e84d7...632

Japp.

Skrevet

Skulle faktisk ønske at innboforsikring var obligatorisk på linje med bilforsikring. Har du bil, enten eier eller leaser, så må du ha forsikring. Burde være akkurat det samme om du eier, eller leier en bolig = må ha innboforsikring.  Problemet er at de aller aller fleste ikke innser hva slags verdier de faktisk har, og tror at det ikke er vits å forsikre.. Mobil til 10.000, pc til flere tusen, en enkel tv? noen tusen der, klær/sko og møbler = mange tusen. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mye bør man ha i innboforsikring da sånn egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forsikring er mest egnet til ting du ikke har råd til å erstatte.

Mitt innbo er lite verdt + jeg har penger til å erstatte selv uten at det er noe stort innhugg i økonomien min

= har ingen innboforsikring.

Anonymkode: a3247...96c

Alle klærne dine, mac'n, tv'n og hvitevarene. alt du har brenner opp og du står midt på vinteren i pysjen. Da er det ok å være forsikret. 

Anonymkode: f8fcd...2f3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke innboforsikring dekke et nytt, midlertidig sted å bo i tilfelle brann? 

Anonymkode: 79639...c57

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...