Gå til innhold

Kan uføre tørre å stemme på Høyre?

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

000VF000 skrev (Akkurat nå):

Ja du stemmer mot din egeninteresse. 

IMG_2304.thumb.jpeg.289c516f6b8fe43cd9aace18f929d576.jpeg

Hvorfor skulle dette være mot hennes egeninteresse? Er det så mye bedre at de skatter null av sin formue til Norge, og bor i andre land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Ap reagerte også offentlig

Etter den ble innført, ja. Da kunne de jo legge skylden på noen andre enn de som var skyldige, nemlig den rødgrønne regjeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh
Spitzy skrev (6 minutter siden):

Nei, det førte til at flere ble uføretrygdede. Raskere avklaring hadde vært supert, da må man starte med køene i helsenorge, og køene hos nav. 

At flere ble uføre skyldtes innføringen av AAP i 2010 og uførereformen som ble vedtatt under de rødgrønne. Køene hos NAV blir ikke kortere av at regjeringen gjør det lettere å få trygd, tvert imot.

At regjeringen har startet sitt korstog mot private tilbydere innenfor helsevesenet fører til at køene vokser der også.

Endret av GP950mAh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen skrev (50 minutter siden):

Er jeg som ufør bare dum om jeg stemmer Høyre? 

Jeg mener at er du ufør, på AAP, er pensjonist eller på andre områder får stønader fra velferdssystemet, så bør du ikke stemme Høyre. Høyre har klart og tydelig satt middelklassen og oppover, og gjerne de rike, øverst på agendaen. 

Velferdssystemet har aldri hatt så mye kutt som det hadde med Høyre i 8 år. 

Ironien er at Ap/Sp ikke har reversert noe av betydning rundt grepene Høyre tok, men det sitter hardere i for Ap/Sp å gjennomføre kuttene. Kanskje vi får se reverseringer når det begynner å nærme seg stortingsvalg igjen..

Jeg mener at Rødt og SV er partiene som er for de med stønader, hvis det er stønadene man har som hovedsak. 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kokeplate said:

Hvorfor skulle dette være mot hennes egeninteresse? Er det så mye bedre at de skatter null av sin formue til Norge, og bor i andre land?

Fordi for Høyres donorer er folk som TS bare et tall i et excel ark. Og excelarkets eneste funksjon er økonomisk profitt. Høyre og Høyres donorer vil alltid forsøke å kutte velferd slik at de kan kutte skattene til seg selv. Dette er noe konservative gjør i USA, i Storbritannia, og i Norge. 

At folk som sniker seg unna skatt ved å flytte til utlandet sponser politiske partier som vil bygge ned velferdsstaten, er også et problem. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Fordi for Høyres donorer er folk som TS bare et tall i et excel ark. Og excelarkets eneste funksjon er økonomisk profitt. Høyre og Høyres donorer vil alltid forsøke å kutte velferd slik at de kan kutte skattene til seg selv. Dette er noe konservative gjør i USA, i Storbritannia, og i Norge. 

At folk som sniker seg unna skatt ved å flytte til utlandet sponser politiske partier som vil bygge ned velferdsstaten, er også et problem. 

Her snakker du om å ha misforstått politikk totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GP950mAh
Bombasi skrev (1 minutt siden):

Det er en myte, som har blitt gjentatt så ofte av venstresiden at mange tror på det. At de rødgrønne selv gjennomførte kutt i velferden under Stoltenberg vil de helst ikke snakke om. Alle regjeringer justerer på budsjettene og kutter et sted for å få mer penger til andre foremål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, GP950mAh said:

.

At regjeringen har startet sitt korstog mot private tilbydere innenfor helsevesenet fører til at køene vokser der også.

Feil. Køene skyldes at helsevesenet har blitt systematisk bygget ned. 

«I 1980 hadde vi 22 000 somatiske senger i Norge. 35 år senere var sengeantallet redusert til 10 800 senger. I samme perioden har befolkningen økt fra fire til fem millioner»

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Jeg mener at er du ufør, på AAP, er pensjonist eller på andre områder får stønader fra velferdssystemet, så bør du ikke stemme Høyre. Høyre har klart og tydelig satt middelklassen og oppover, og gjerne de rike, øverst på agendaen. 

Ironien er at Ap/Sp ikke har reversert noe av betydning rundt grepene Høyre tok, men det sitter hardere i for Ap/Sp å gjennomføre kuttene. 

Jeg mener at Rødt og SV er partiene som er for de med stønader, hvis det er stønadene man har som hovedsak. 

Nei stønader er ikke min hovedsak når jeg skal stemme. Følger med i ulike debatter, leser nyheter, kommentarer og programmer når jeg er i form. Økonomi for Norge AS og et velstyrt land med helhetlig politikk betyr mer, men velferden er jo en naturlig del av pakka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (Akkurat nå):

«I 1980 hadde vi 22 000 somatiske senger i Norge. 35 år senere var sengeantallet redusert til 10 800 senger. I samme perioden har befolkningen økt fra fire til fem millioner»

Men økt det siste halvannet året, siden vi har en regjering som fører en politikk som øker dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Kokeplate said:

Her snakker du om å ha misforstått politikk totalt.

Det er bare å se hva politikken innebærer i praksis. Derfor skal dere kjenne dem på deres frukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh

Man har redusert antall senger fordi flere sykdommer kan behandles uten innlegging. Under de borgerlige falt køene, nå er de på vei opp igjen etter at de rødgrønne begynte sitt korstog mot private tilbydere, slik vi også så under Stoltenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristen skrev (46 minutter siden):

Ja, dette blir som å banne i kirka men jeg finner ikke noe parti som både bryr seg om syke og er gode på næringslivet. Det virker som om de virkelighetene er for store motsatser. 

Det er fordi vi ikke har noen skikkelige konservative partier, bare fler variasjoner av temaet liberalist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (1 minutt siden):

Det er en myte, som har blitt gjentatt så ofte av venstresiden at mange tror på det. At de rødgrønne selv gjennomførte kutt i velferden under Stoltenberg vil de helst ikke snakke om. Alle regjeringer justerer på budsjettene og kutter et sted for å få mer penger til andre foremål.

De gjennomførte kutt i dagpenger for permitterte i fiskeindustrien den gangen, og de har gjennomført kutt i dagpenger denne gangen. Verken bostøtte for de på minstesats uføretrygd eller brillestøtte er såvidt meg bekjent gjeninnført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å se hva politikken innebærer i praksis. Derfor skal dere kjenne dem på deres frukter.

Det er akkurat det jeg gjør. Og med Høyre sitter vi igjen med et bedre samfunn om vi ser objektivt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, GP950mAh said:

Man har redusert antall senger fordi flere sykdommer kan behandles uten innlegging. Under de borgerlige falt køene, nå er de på vei opp igjen etter at de rødgrønne begynte sitt korstog mot private tilbydere, slik vi også så under Stoltenberg.

Jeg har selv en 79 år gammel far som sykehuset forsøkte å kaste ut (2017) dagen etter hofteoperasjon. Da de skulle kle på han hadde han så store smerter at han besvimte. Det var kun mitt raseri som gjorde at gan fikk bli et døgn ekstra. Det du snakker om er bare halve sannheten.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (6 minutter siden):

Det er ikke en myte. 

Dette er et utvalg av hva som skjedde med Høyre i 8 år: 

Avkortning på dagpenger, uføretrygd, etterlattepensjon og AAP.
Underregulering av G opp mot inflasjon og lønnsvekst.
Gjennomføring av karensperiode for folk på AAP, som er den største politiske katastrofen som noengang har skjedd. Dette reverserte AP/SP, men Høyre har sagt at de skal gjeninnføre karensperiode hvis de kommer til makta. 
Kutt i fri retthjelp.
Kutt i bostøtte, støtte til glutenallergikere og barnetillegget for uføre.
Kutt og fjerning av brillestøtte til barn. 
Kraftig oppregulering opp mot egenandelskort/frikort. 
Avskaffing av gratis fysioterapi til kreftsyke, brannskadde og amputerte.

OSV.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Det er ikke en myte. 

Dette er et utvalg av hva som skjedde med Høyre i 8 år: 

Avkortning på dagpenger, uføretrygd, etterlattepensjon og AAP.
Underregulering av G opp mot inflasjon og lønnsvekst.
Gjennomføring av karensperiode for folk på AAP, som er den største politiske katastrofen som noengang har skjedd. Dette reverserte AP/SP, men Høyre har sagt at de skal gjeninnføre karensperiode hvis de kommer til makta. 
Kutt i fri retthjelp.
Kutt i bostøtte, støtte til glutenallergikere og barnetillegget for uføre.
Kutt og fjerning av brillestøtte til barn. 
Kraftig oppregulering opp mot egenandelskort/frikort. 
Avskaffing av gratis fysioterapi til kreftsyke, brannskadde og amputerte.

OSV.

Hvilken avkortning ble gjort på dagpenger?

Hvilken avkortning ble gjort på uføretrygd?

Hvilken avkortning ble gjort på etterlattepensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det egentlig at det er samme hvilket parti man stemmer, kuttene mot de uføre vil komme uansett. 

De sosiale kostnadene i dette samfunnet er for store og det er ikke bærekraftig. Man ser at de rikeste flykter landet, hva skjer når middelklassen gjør det samme pga skattetrykket? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...