viren Skrevet 29. august 2023 #381 Del Skrevet 29. august 2023 Apis skrev (På 29.8.2023 den 19.44): Jeg lurer på hvordan det å overføre profitt til skatteparadiser kan føre til bedre helsetilbud til alle? Ekspander Leste du innlegget mitt? Der forklarer jeg hvorfor det private typisk kan levere bedre resultater til sluttbruker for samme sum penger. Hvilken rolle spiller det for deg personlig at noen tjener penger på ordningen så lenge du får et bredere og bedre tilbud? Husk også at denne verdiskapningen skattelegges, noe som kommer fellesskapet til gode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 29. august 2023 #382 Del Skrevet 29. august 2023 viren skrev (På 29.8.2023 den 20.17): Leste du innlegget mitt? Der forklarer jeg hvorfor det private typisk kan levere bedre resultater til sluttbruker for samme sum penger. Hvilken rolle spiller det for deg personlig at noen tjener penger på ordningen så lenge du får et bredere og bedre tilbud? Husk også at denne verdiskapningen skattelegges, noe som kommer fellesskapet til gode. Ekspander Du har ikke noe forskning på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 29. august 2023 #383 Del Skrevet 29. august 2023 Kristen skrev (På 29.8.2023 den 19.59): Sitter og ser på kveldens debatt og det er tydelig at det etter 30 år med dårlig eldreomsorg nå brenner under føttene på politikerne. Så får vi se om det blir pest eller kolera Ekspander Ser også på. Må si at det eneste jeg ser er tomme valgløfter, bortforklaringer og unnskyldninger. Ene er verre enn den andre. Å luke fram det som blir sagt som man kan stole på er en umulig oppgave. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 29. august 2023 #384 Del Skrevet 29. august 2023 viren skrev (På 29.8.2023 den 20.17): Leste du innlegget mitt? Der forklarer jeg hvorfor det private typisk kan levere bedre resultater til sluttbruker for samme sum penger. Hvilken rolle spiller det for deg personlig at noen tjener penger på ordningen så lenge du får et bredere og bedre tilbud? Husk også at denne verdiskapningen skattelegges, noe som kommer fellesskapet til gode. Ekspander Mange ord i innlegget ditt, det skal du ha, nå er det slik at det finnes noen naturlover, hvordan kan stell av gamle bli verdiskaping? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 29. august 2023 #385 Del Skrevet 29. august 2023 Bombasi skrev (På 29.8.2023 den 20.38): Ser også på. Må si at det eneste jeg ser er tomme valgløfter, bortforklaringer og unnskyldninger. Ene er verre enn den andre. Å luke fram det som blir sagt som man kan stole på er en umulig oppgave. Ekspander Enig der. Der er ikke penger nok i statsbudsjettet til å oppfylle alle løftene så de må brytes. Skal alt oppfylles må de bryte handlingsregelen og virkelig sprette oljemilliardene og da blir det helt krise. Dessuten går ikke det uansett. Men også småpartiene er pest og kolera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 29. august 2023 #386 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Vi kan luke ut det som blir sagt. Vi har noe fakta og kan ta utgangspunkt i det. 1 Vi fikk ikke bedre eldreomsorg under borgerlig selv om de økte oljepengebruken drastisk. Det betyr at vi faktisk hadde fått dårligere eldreomsorg om det ikke hadde vært for økt forbruk. 2 Vi har ikke fått bedre eldreomsorg etter at AP tok over. Har de redusert forbruket? I såfall har de gjort en bedre jobb. Hvis ikke har de gjort omtrent en like dårlig jobb. 3 Vi har ingen bevis på at private aktører hjelper. Endret 29. august 2023 av Majer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 30. august 2023 #387 Del Skrevet 30. august 2023 Majer skrev (På 29.8.2023 den 23.18): Vi kan luke ut det som blir sagt. Vi har noe fakta og kan ta utgangspunkt i det. 1 Vi fikk ikke bedre eldreomsorg under borgerlig selv om de økte oljepengebruken drastisk. Det betyr at vi faktisk hadde fått dårligere eldreomsorg om det ikke hadde vært for økt forbruk. 2 Vi har ikke fått bedre eldreomsorg etter at AP tok over. Har de redusert forbruket? I såfall har de gjort en bedre jobb. Hvis ikke har de gjort omtrent en like dårlig jobb. 3 Vi har ingen bevis på at private aktører hjelper. Ekspander 1 og 2 er riktig. 3 er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 30. august 2023 #388 Del Skrevet 30. august 2023 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. august 2023 #389 Del Skrevet 30. august 2023 Kokeplate skrev (På 30.8.2023 den 3.27): 1 og 2 er riktig. 3 er feil. Ekspander Har du forskning som viser det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 30. august 2023 #390 Del Skrevet 30. august 2023 Majer skrev (På 30.8.2023 den 9.00): Har du forskning som viser det? Ekspander Nei, men den finnes om du vil finne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. august 2023 #391 Del Skrevet 30. august 2023 Jeg har en god del studiepoeng så er vant til å finne forskningsartikler, men finner ikke noen som viser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 30. august 2023 #392 Del Skrevet 30. august 2023 Majer skrev (På 30.8.2023 den 10.42): Jeg har en god del studiepoeng så er vant til å finne forskningsartikler, men finner ikke noen som viser det. Ekspander Det viser vel litt om hvor mye studiepoeng er verdt hvis det ikke følger med noe kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 30. august 2023 #393 Del Skrevet 30. august 2023 Kokeplate skrev (På 30.8.2023 den 17.27): Det viser vel litt om hvor mye studiepoeng er verdt hvis det ikke følger med noe kunnskap. Ekspander Du kan jo komme med noe selv. Bevisførselen er din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 31. august 2023 #394 Del Skrevet 31. august 2023 Majer skrev (På 30.8.2023 den 20.31): Du kan jo komme med noe selv. Bevisførselen er din. Ekspander Jeg kan, men det betyr ikke at jeg vil bruke min egen tid på å gjøre den jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffeguru Skrevet 18. januar #395 Del Skrevet 18. januar Nå med valg om åtte måneder og kamp om sykelønna er vel denne tråden aktuell igjen. Vil dere ha Erna eller Sylvi som statsminister? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 18. januar #396 Del Skrevet 18. januar NEI og slett ikke Frp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffeguru Skrevet 25. januar #397 Del Skrevet 25. januar LiseTV skrev (På 18.1.2025 den 7.26): NEI og slett ikke Frp. Ekspander Jeg skulle stemme på et helt annet parti men kommer til å støtte opp om Høyre tror jeg for vil ikke ha Sylvi som statsminister. Må jeg velge mellom de to foretrekker jeg Erna og et sterkt Høyre. Dessuten ser utviklingen i verden ut til å gjenspeile mot at vi trenger en ny avstemning om medlemskap i EU. Handelskrig og andre kriger. Vi har en svak krone og det kan være en fordel å gå over til euro og kanskje det blir billigere mat i butikkene og bedre utvalg av matvarer. EU har dessuten satt ned renta betydelig og et medlemskap i EU ville påvirket vårt rentenivå. Vi trenger også arbeidskraft her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå