Gjest Kristen Skrevet 10. juli 2023 #21 Del Skrevet 10. juli 2023 Vepsen skrev (Akkurat nå): Jaha, ja. Mulig det var uførerefoemen og økt skattetrykk på uføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheOneLinePuncher Skrevet 10. juli 2023 #22 Del Skrevet 10. juli 2023 Kristen skrev (2 minutter siden): Mulig det var uførerefoemen og økt skattetrykk på uføre. Det vil jeg ikke tro. Og det ville uansett ikke vært Høyres verk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #23 Del Skrevet 10. juli 2023 Kristen skrev (1 minutt siden): Jo men er nok redusert. For flere år siden snakket folk om at de mistet 1000,- kroner. Husker ikke hva det gikk i. Beklager jeg er redusert. Veldig mange mistet bostøtten feks. Og Fysioterapaui, medisiner på blå resept. Karensåret er vel det « råeste”. Jo mange mistet langt over tusen kroner i bostøtte. @Kokeplate, reformen i 2015 var ment for og gi uføre pensjonspoeng med høyere skatt, at høyre brutto skulle føre til stans av bostøtte var ikke den regjeringen som innførte reformen sin hensikt. Meningen var at en skulle sitte igjen med samme sum etter høyere brutto og høyere skatt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 10. juli 2023 #24 Del Skrevet 10. juli 2023 Vepsen skrev (Akkurat nå): Det vil jeg ikke tro. Og det ville uansett ikke vært Høyres verk. Okey. Trenger litt hjelp her. Uten et velfungerende næringsliv skjønner jeg også at vi ikke kommer noen vei. Jeg er en millimeter fra å stemme Høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #25 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (Akkurat nå): Veldig mange mistet bostøtten feks. Og Fysioterapaui, medisiner på blå resept. Karensåret er vel det « råeste”. Jo mange mistet langt over tusen kroner i bostøtte. @Kokeplate, reformen i 2015 var ment for og gi uføre pensjonspoeng med høyere skatt, at høyre brutto skulle føre til stans av bostøtte var ikke den regjeringen som innførte reformen sin hensikt. Meningen var at en skulle sitte igjen med samme sum etter høyere brutto og høyere skatt. Hva som var hensikten spiller liten rolle når dette var det politiske håndverket de leverte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 10. juli 2023 #26 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (1 minutt siden): Veldig mange mistet bostøtten feks. Og Fysioterapaui, medisiner på blå resept. Karensåret er vel det « råeste”. Jo mange mistet langt over tusen kroner i bostøtte. @Kokeplate, reformen i 2015 var ment for og gi uføre pensjonspoeng med høyere skatt, at høyre brutto skulle føre til stans av bostøtte var ikke den regjeringen som innførte reformen sin hensikt. Meningen var at en skulle sitte igjen med samme sum etter høyere brutto og høyere skatt. Ja, det var gode argumenter for å ikke stemme Høyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 10. juli 2023 #27 Del Skrevet 10. juli 2023 K.B. skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig så skal du ikke stemme på et markedsliberalistisk parti, spesielt om du er ufør. Høyre er ikke markedsliberalstisk, så man kan trygt stemme Høyre om man støtter velferdsstaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #28 Del Skrevet 10. juli 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Hva som var hensikten spiller liten rolle når dette var det politiske håndverket de leverte. De leverte ikke at folk skulle få flere tusen mindre utbetalt i måneden nei. Reformen var jo ikke problemet, det var hvordan høyre brukte den som en anledning til og gjøre fattige fattigere som var problemet.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #29 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (Akkurat nå): De leverte ikke at folk skulle få flere tusen mindre utbetalt i måneden nei. Reformen var jo ikke problemet, det var hvordan høyre brukte den som en anledning til og gjøre fattige fattigere som var problemet.. Jo, det gjorde de. Det er årsaken til at det ble som det ble. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
droopy Skrevet 10. juli 2023 #30 Del Skrevet 10. juli 2023 Kristen skrev (32 minutter siden): Restarbeidsevnen min er utslitt og jeg fungerer svært dårlig. Jeg ser at det i Høyre er arbeidslinja som teller, noe som er vel og bra, men oss det ikke lenger er håp for er litt usynlige i Høyres program. Samtidig er det avskrekkende å tenke på alle de kuttene for uføre Høyre hadde i sin forrige periode. På den annen side har Solberg uttalt at de kunne tenke seg skattelette for de med lavest inntekt. Nå er jeg utrolig opptatt av næringslivspolitikk og her skårer Høyre høyt på lista over mulige alternativer å stemme på både ved lokalvalget og neste Stortingsvalg. De har en god skolepolitikk og et bra program for forsvaret. Politikken er dessuten helhetlig. De ønsker også å senke importvernet slik at varer blir billigere, men nå vet jeg ikke hvor bra det er for landbruket og selvforsyningen. Er jeg som ufør bare dum om jeg stemmer Høyre? Nei du er ikke dum fordi du ønsker en bedre politisk styring av landet vårt😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #31 Del Skrevet 10. juli 2023 For og svare konkret på spørsmålet. Uføre har jo ulik økonomi og sikkerhet. Om du eier bolig, har god uføregrad osv ..så vil det nok ikke ha så mye og si for din økonomi. de som absolutt ikke bør tørre og stemne høyre er de på aap, de langtidssykmeldte , eller de lavtlønte feks eneforsørgere som er avhengig av bostøtte, supplerende sosialhjelp .. eller brillestøtte til barna feks. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 10. juli 2023 #32 Del Skrevet 10. juli 2023 (endret) Meldte meg inn i Høyre som 16-åring. Tok utdannelse, og jobbet i 20 år før jeg ble syk, og etterhvert ufør. Da satt Høyre i regjering. Jeg meldte meg ut, og sendte brev til Erna. Nå var det ikke kun måten de behandlet de svakeste i samfunnet som var årsaken. Men jeg gremmet meg over kuttene som rammet syke. Det var mange. Bl.a. noe så teit som å kutte gratis fysioterapi til folk med MS (jeg har ikke det). Syns det var nedrig. Men fikk også øynene opp da Høyre tok FrP inn i regjering. Helt forferdelig måte å omtale flykninger fra Syria på. Og Erna sa bare at hun ville kanskje ikke sagt det på den måten, til alt det stygge som ble sagt. Mistet rett og slett respekten. Aldri mer Høyre for meg. Endret 10. juli 2023 av Viki6 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #33 Del Skrevet 10. juli 2023 Kokeplate skrev (4 minutter siden): Jo, det gjorde de. Det er årsaken til at det ble som det ble. Jeg skjønner ikke hva du mener? Var det regjeringen før høyre som bestemte og kutte ut bostøtten til alle uføre med reformen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GP950mAh Skrevet 10. juli 2023 #34 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (6 minutter siden): Veldig mange mistet bostøtten feks. Og Fysioterapaui, medisiner på blå resept. Karensåret er vel det « råeste”. Jo mange mistet langt over tusen kroner i bostøtte. Man fjernet egenandelstak 2, samtidig ble egenandelstaket senket slik at flere fikk gratis fysioterapi. For barn under 16 ble egenandelen fjernet helt. Karensåret ble innført for at folk på AAP skulle få raskere avklaring, noe utredningene også viste at den gjorde. Norge trenger flere i arbeid, ikke flere som går i lange tider på NAV og blir uføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #35 Del Skrevet 10. juli 2023 GP950mAh skrev (Akkurat nå): Man fjernet egenandelstak 2, samtidig ble egenandelstaket senket slik at flere fikk gratis fysioterapi. For barn under 16 ble egenandelen fjernet helt. Karensåret ble innført for at folk på AAP skulle få raskere avklaring, noe utredningene også viste at den gjorde. Norge trenger flere i arbeid, ikke flere som går i lange tider på NAV og blir uføre. Nei, det førte til at flere ble uføretrygdede. Raskere avklaring hadde vært supert, da må man starte med køene i helsenorge, og køene hos nav. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #36 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hva du mener? Var det regjeringen før høyre som bestemte og kutte ut bostøtten til alle uføre med reformen? Reglene for bostøtte ble ikke endret av noen. Bostøtte ble ikke tatt høyde for i reformen. SV reagerte på dette offentlig allerede kort tid etter reformen ble vedtatt, til tross for at de satt dom regjeringspartner i nevnte regjering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 10. juli 2023 #37 Del Skrevet 10. juli 2023 Spitzy skrev (Akkurat nå): Nei, det førte til at flere ble uføretrygdede. Raskere avklaring hadde vært supert, da må man starte med køene i helsenorge, og køene hos nav. Det må man. Hva har skjedd med disse køene det siste halvannet året, tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 10. juli 2023 #38 Del Skrevet 10. juli 2023 40 minutter siden, Kristen said: Nå er jeg utrolig opptatt av næringslivspolitikk og her skårer Høyre høyt på lista over mulige alternativer å stemme på både ved lokalvalget og neste Stortingsvalg. Er jeg som ufør bare dum om jeg stemmer Høyre? Ja du stemmer mot din egeninteresse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 10. juli 2023 #39 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg fikk ikke tilstrekkelig hjelp i tide noe som kan ha vært en medvirkende årsak til at jeg ble kroniker og aldri blir frisk. Nå ser jeg Høyre ønsker å forsterke tiltakene tidlig for psykisk syke slik at de ikke mister kontakten med arbeidslivet permanent. Karensåret kan bli et mareritt for mange og det unner jeg ingen. Dette får meg til å tvile sterkt. Samtidig er hverken Rødt eller SV realistiske alternativ for meg slik jeg har forstått økonomi og samfunnsøkonomi. Noe skal vi jo alle leve av for å si det enkelt. Jeg prøver å heve blikket litt fra meg selv her når jeg skal gå til valgurnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 10. juli 2023 #40 Del Skrevet 10. juli 2023 Kokeplate skrev (Akkurat nå): Reglene for bostøtte ble ikke endret av noen. Bostøtte ble ikke tatt høyde for i reformen. SV reagerte på dette offentlig allerede kort tid etter reformen ble vedtatt, til tross for at de satt dom regjeringspartner i nevnte regjering. Ap reagerte også offentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå