Gjest Huldertøsa Skrevet 11. juli 2023 #181 Del Skrevet 11. juli 2023 Baktus skrev (Akkurat nå): mnja..tror det ble en 200 lapp mer det siste året de blåblå styrte.. 200 lapp mer enn hva? I forhold til hva du hadde året før? Det er jo ikke så rart da, siden prisstigningen og lønnsøkningen da (rundt covidtider) var veldig lav. Lav prosent økning betyr selvfølgelig lavere økning i kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 11. juli 2023 #182 Del Skrevet 11. juli 2023 Huldertøsa skrev (4 minutter siden): 200 lapp mer enn hva? I forhold til hva du hadde året før? Det er jo ikke så rart da, siden prisstigningen og lønnsøkningen da (rundt covidtider) var veldig lav. Lav prosent økning betyr selvfølgelig lavere økning i kroner. janei det var nok ikke bevilget noe mer..så det gjorde seg med trygdeløftet til nåværende regjering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. juli 2023 #183 Del Skrevet 11. juli 2023 Baktus skrev (Akkurat nå): janei det var nok ikke bevilget noe mer..så det gjorde seg med trygdeløftet til nåværende regjering. Slik var utviklingen i grunnbeløpet: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldertøsa Skrevet 11. juli 2023 #184 Del Skrevet 11. juli 2023 Baktus skrev (Akkurat nå): janei det var nok ikke bevilget noe mer..så det gjorde seg med trygdeløftet til nåværende regjering. Jeeses... regjeringen som er nå har ikke løftet noen uføretrygd. De har regulert den etter lønnsøkningen ellers i samfunnet pga vi har hatt så høy prisstigning og inflasjon nå. Noe de er pliktet til å gjøre, og noe som også Høyre hadde vært pliktig til å gjøre. AP regjeringen har ikke gitt en eneste krone mer enn de lovmessig har vært pliktig til å gjøre. Resultatet hadde blitt likt med en Høyreregjering. Akkurat som Resultatet hadde blitt likt med en AP regjering i 2020 da grunnbeløpet økte med 1,5 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 11. juli 2023 #185 Del Skrevet 11. juli 2023 Stem på hva du vil. Mange stemmer ideologisk, og ikke etter hva de personlig er best tjent med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 11. juli 2023 #186 Del Skrevet 11. juli 2023 Refreng skrev (5 timer siden): Jeg syntes det er meningsløst å stemme på noe for 4 år. Vi trenger en konstruktiv og langsiktig plan for Norge's fremtid. Som må være stabil, planlagt og nøye gjennomtenkt for å sikre en bedre fremtid. Dette demokratipartitullet vi har i Norge funker ikke. Norge går gradvis nedover på alle områder. Vi trenger også at de som tar avgjørelser er ansvarlige for de langsiktige konsekvensene av sine valg. Dersom de gjør dårlige avgjørelser må de ut av viktige posisjoner. Dersom de viser seg være korrupt eller drive med stjeling, voldtekt, sex med mindreårige eller skattesvindel må de sparkes ut til fordel for intelligente mennesker med moral og integritet som ønsker å skape et bedre Norge. Om 20 år kommer Norge til å være nederst på rangstigen, vi vil ikke holde tritt med de nasjonene som legger langsikte planer for egne land, utdanner kompetente mennesker og investerer tid og penger på de riktige områdene. Hvilke land sikter du til som har lenger mellom valgene enn i norge??? Du er altså imot demokrati samtidig som du sammenligner oss med land som er mer langsiktige. Tenker du Kina f.eks.....der er det jo langsiktig planøkonomi,som er det grunnleggende for kommunistisk styre. Jeg håper du skriver hvilke land du sammenligner oss med og som du ser på som ditt ideal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 11. juli 2023 #187 Del Skrevet 11. juli 2023 Stonegiant skrev (12 minutter siden): Stem på hva du vil. Mange stemmer ideologisk, og ikke etter hva de personlig er best tjent med. Jeg akter ikke å stemme etter hva jeg personlig er best tjent med. Hvis du leser denne tråden ser du at Høyre-folk fjerner en del myter om Høyre som venstresiden har skapt for å håve inn stemmer. Jeg kommer til å stemme på det partiet jeg mener er best egnet til å manøvrere Norge gjennom den økonomiske stormen som er i verden og som får oss inn i smult farvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 11. juli 2023 #188 Del Skrevet 11. juli 2023 Intervence skrev (1 time siden): Nei. Det er kun et parti for de rike. De lot FrP mobbe de som var på NAV, og gjennomførte år-etter-år kutt hos NAV og når Erna Solberg ble stilt spørsmål om fattige. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b0W6e/frp-mener-sovende-mann-i-sofa-illustrerer-unge-paa-nav Og ikke minst Erna Solberg som ikke klarer å se fattige... det er jo vanskelig når man har en 1 million kroner i året. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KyW5ao/sv-vi-har-en-statsminister-som-ikke-ser-de-som-sliter Nordmenn sliter med kortidshukommelse. Når de er misfornøyde med AP går de tilbake til Høyre. Når de er misfornøyde med Høyre så går de tilbake til AP. Det finnes flere alternativer som faktisk bryr seg om folket. AP og Høyre er lei av å styre landet. Begge partiene er med på å bidra til at Norge kjører landet uti grøfta og er stadig nærmere Venezuela. På tide å få en endring!!! Jeg kommer ikke til å stemme Høyre fordi jeg er lei av venstresiden og derfor har ombestemt meg. Du undervurderer en masse folk når du sier slikt. Det er samfunnsøkonomi og situasjonen slik den har utviklet seg i dag som gjør at jeg har skiftet. Mobbingen av uføre får FrP selv stå for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
que quieres Skrevet 11. juli 2023 #189 Del Skrevet 11. juli 2023 Ikke stem H.. De som bestemmer der bryr seg mer om egen karriere og eu enn norge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. juli 2023 #190 Del Skrevet 11. juli 2023 Intervence skrev (1 time siden): Nei. Det er kun et parti for de rike. De lot FrP mobbe de som var på NAV, og gjennomførte år-etter-år kutt hos NAV og når Erna Solberg ble stilt spørsmål om fattige. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b0W6e/frp-mener-sovende-mann-i-sofa-illustrerer-unge-paa-nav Og ikke minst Erna Solberg som ikke klarer å se fattige... det er jo vanskelig når man har en 1 million kroner i året. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KyW5ao/sv-vi-har-en-statsminister-som-ikke-ser-de-som-sliter Nordmenn sliter med kortidshukommelse. Når de er misfornøyde med AP går de tilbake til Høyre. Når de er misfornøyde med Høyre så går de tilbake til AP. Det finnes flere alternativer som faktisk bryr seg om folket. AP og Høyre er lei av å styre landet. Begge partiene er med på å bidra til at Norge kjører landet uti grøfta og er stadig nærmere Venezuela. På tide å få en endring!!! Hvordan har FrP mobbet de som er på NAV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 11. juli 2023 #191 Del Skrevet 11. juli 2023 que quieres skrev (6 minutter siden): Ikke stem H.. De som bestemmer der bryr seg mer om egen karriere og eu enn norge. Det gjør ikke AP pampene som ordner styreverv og jobber til sin nærmeste vennekrets??? Det er nok flere AP topper som har hatt internasjonale verv enn H folk. AP liker å innbille oss at de representerer arbeider,men det finnes ikke igjen noen på toppen i AP som noensinne har jobbet på gulvet. De skal være glade for at det fortsatt finnes så dumme folk i dette landet at de får noen stemmer. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 11. juli 2023 #192 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) Huldertøsa skrev (2 timer siden): Trygda hadde økt akkurat like mye med en Høyre regjering. Nettopp fordi det er faste regler på hvor mye trygden skal øke. Den skal følge lønnsøkning samt justering for feil beregning året før. AP har ikke gitt ei krone mer enn de måtte ifølge disse reglene. Resultatet hadde blitt akkurat likt med Høyre. Det kan godt stemme det, men vi må også huske at de sitter i en mindretallsregjering der SP furter igjennom sine saker og støttepartiet Sv selger sin støtte dyrt noen ganger. Det er et litt råttent forhandlingsspill hele greia. Det er godt mulig at stauren begynner å sprike på skulderen til Støre. Denne tegningen illustrerer tidligere statsminister Per Borten (i underbuksa) «å bære staur» Det var Per Borten som sa de berømte ordene i 1971, etter at han overlot overlot statsministerkontoret til Trygve Bratteli: «Jeg vet ikke om det er ubeskjedent, men kanskje min oppgave mer kan sammenlignes med det å bære staur. Alle som har prøvd det, vet at man kan få vanskeligheter underveis hvis stauren begynner å sprike oppe på skuldra.» Endret 11. juli 2023 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 11. juli 2023 #193 Del Skrevet 11. juli 2023 Stoltskeiv skrev (19 timer siden): Jeg er så dritt lei av venstresiden, så nå blir det å stemme høyre. Venstresiden blir jo mer og mer høyre uansett Du stemmer høyre fordi venstresiden blir mer lik høyre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 11. juli 2023 #194 Del Skrevet 11. juli 2023 Kristen skrev (2 timer siden): Jeg kommer ikke til å stemme Høyre fordi jeg er lei av venstresiden og derfor har ombestemt meg. Du undervurderer en masse folk når du sier slikt. Det er samfunnsøkonomi og situasjonen slik den har utviklet seg i dag som gjør at jeg har skiftet. Mobbingen av uføre får FrP selv stå for. Så trist. Jeg synes alle uføre som stemmer høyre bør starte med og ta er karensår selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 11. juli 2023 #195 Del Skrevet 11. juli 2023 que quieres skrev (2 timer siden): Ikke stem H.. De som bestemmer der bryr seg mer om egen karriere og eu enn norge. Å bry seg om EU er å bry seg om Norge, de er vår største handels og samarbeidspartner som vi er helt avhengige av å ha et godt forhold til. Et norsk EU-medlemskap vil være bedre enn EØS-avtalen da vi kunne fått medbestemmelsesrett og innflytelse over lovene og direktivene vi uansett tar inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 11. juli 2023 #196 Del Skrevet 11. juli 2023 Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om det er tatt opp. Men levestandard er ikke bare trygd. Hva med den syke økningen i matvareprisene? Det var 50 kroner kiloet for en sort epler i butikken i dag, og den billigere sorten kostet 39 kroner! For epler, herregud. Og hva med fisk? Det har blitt luksus. Men alle butikkjedene sier Ukraina - herregud, Norge håver inn og kunne regulert med å ta bort momsen. Og skal jeg kjøpe noe fra en nettbutikk, så er krona svakere enn noen gang før. Det samme hvis jeg skal reise til utlandet. Og så er renta satt opp igjen og igjen. Heldigvis har jeg et veldig lite lån. Så mitt spørsmål er, hadde Høyre gjort noe bedre med bare en av disse tingene hvis de hadde vært i regjering? Hadde de gjort det, så ville det vært bedre enn noen tusenlapper mer i trygd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 11. juli 2023 #197 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) Venstresiden har helt glemt oss. Det er bare å innse det. En gang i tiden snakket de om å senke egenandelen, og gjøre tannlegebehandling likestilt med annen legebehandling. Var det ikke en SV kampsak? Pfff. Nå snakker de ikke engang om det. Og når en høyreregjering tar bort noe - så sto ikke Ap og ivret etter å gjøre om det når de kom til makta. Så jeg lurer, hvis ingen partier bryr seg om å øke trygd og slikt, er det ikke bedre å stemme på et parti som lover skattelette, rentenedgang og lavere matpriser? Hvis det finnes et slikt parti. Om jeg får bare 3000 i skattelette og Røkke 3 millioner i skattelette, så er det i hvert fall noen penger til meg. Endret 11. juli 2023 av ops2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristen Skrevet 11. juli 2023 #198 Del Skrevet 11. juli 2023 Spitzy skrev (38 minutter siden): Så trist. Jeg synes alle uføre som stemmer høyre bør starte med og ta er karensår selv. Jeg har levd lutfattig i mange år selv på grunn av lave satser så den må du lenger ut på landet med. Ting har ordnet seg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 11. juli 2023 #199 Del Skrevet 11. juli 2023 GP950mAh skrev (21 timer siden): Lenken forklarer hva de har gjort. Mange trygder ble økt langt ut over prisjustering og en rekke nye rettigheter ble innført. https://www.tronderbladet.no/meninger/i/x8MLqQ/erna-og-hoeyre-har-levert Derfor økte andelen av BNP til trygder og offentlige tjenester under Høyre og de borgerlige, mens de nå er på vei ned igjen etter Vedum's milliardkutt. Du viser til et meningsinnlegg skrevet av en representant for Melhus Høyre. Innlegget ble skrevet i september 2021, altså like før stortingsvalget. Tror du virkelig selv at dette er fakta og saklig begrunnet? Nei. Sånn er det heller i aldri i denne type meningsinnlegg. Da tar man med det som er positivt, og nevner ikke det som er negativt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 11. juli 2023 #200 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) Amossa skrev (3 minutter siden): Du viser til et meningsinnlegg skrevet av en representant for Melhus Høyre. Innlegget ble skrevet i september 2021, altså like før stortingsvalget. Tror du virkelig selv at dette er fakta og saklig begrunnet? Nei. Sånn er det heller i aldri i denne type meningsinnlegg. Da tar man med det som er positivt, og nevner ikke det som er negativt. Hva i kronikken er feil? At det ikke nevnes negative ting er åpenbart, men det forandrer jo ikke på at det som er styrket er styrket. Endret 11. juli 2023 av Kokeplate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå