Gå til innhold

Kan uføre tørre å stemme på Høyre?

Gjest Kristen

Anbefalte innlegg

Gjest Kristen

Restarbeidsevnen min er utslitt og jeg fungerer svært dårlig. Jeg ser at det i Høyre er arbeidslinja som teller, noe som er vel og bra, men oss det ikke lenger er håp for er litt usynlige i Høyres program. 

Samtidig er det avskrekkende å tenke på alle de kuttene for uføre Høyre hadde i sin forrige periode. På den annen side har Solberg uttalt at de kunne tenke seg skattelette for de med lavest inntekt. 

Nå er jeg utrolig opptatt av næringslivspolitikk og her skårer Høyre høyt på lista over mulige alternativer å stemme på både ved lokalvalget og neste Stortingsvalg. De har en god skolepolitikk og et bra program for forsvaret. Politikken er dessuten helhetlig. De ønsker også å senke importvernet slik at varer blir billigere, men nå vet jeg ikke hvor bra det er for landbruket og selvforsyningen. 

Er jeg som ufør bare dum om jeg stemmer Høyre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man er iallefall dårlig på å lese partiprogram og følge med på tiltak.

De har lovet å innføre karensår igjen, og vil kutte i uføresatser. 

Nå er jeg uenig i skolepolitikken (hvordan konkret er den god?), og mange partier har god næringspolitikk. 

Selv AP er litt risky mtp uføre/AAPpolitikk. 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Ja, man er iallefall dårlig på å lese partiprogram og følge med på tiltak.

De har lovet å innføre karensår igjen, og vil kutte i uføresatser. 

Nå er jeg uenig i skolepolitikken (hvordan konkret er den god?), og mange partier har god næringspolitikk. 

Selv AP er litt risky mtp uføre/AAPpolitikk. 

Ja, dette blir som å banne i kirka men jeg finner ikke noe parti som både bryr seg om syke og er gode på næringslivet. Det virker som om de virkelighetene er for store motsatser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristen
Vepsen skrev (1 minutt siden):

Hva er de mange kuttene Høyre hadde for uføre?

Der var jo både reduksjon i trygdesats, kutt i brillestøtte for barn og karensår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen skrev (Akkurat nå):

Der var jo både reduksjon i trygdesats, kutt i brillestøtte for barn og karensår. 

Hvilke trygdesatser ble kuttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refuksjon i trygdesats for uføre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Vepsen skrev (Akkurat nå):

Refuksjon i trygdesats for uføre?

Nei var noe folk som mistet ett eller annet. Hadde ikke hodet med meg da. Bare stryk den opplysningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei var noe folk som mistet ett eller annet. Hadde ikke hodet med meg da. Bare stryk den opplysningen. 

Så egentlig eksisterer ikke de mange kuttene for uføre som du snakker om i HI...?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er rett og slett ikke smart,eller tenker på ens eget beste,dersom man stemmer Høyre og er ufør eller syk. Har sett en og annen ufør her som stemmer på partiet som lett vil kaste han/hun under bussen uten å blunke. Det minner meg så enormt mye om de jødene som hjalp Naziene under WW2. Ikke i samme ekstreme grad selvsagt,men mange likheter.

Du bør holde deg unna blå side punktum. Det er Høyre som tar roret om du stemmer FrP feks. Man bør ikke gå lenger mot Høyre en SV for å sikre seg selv et verdig liv. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristen skrev (3 minutter siden):

Noen tror at pga at uførereformen ble gjennomført i 2015,  så var dette H/FrP-regjeringens verk. Det var det ikke, dette var et rødgrønt verk fra 2012 (ikke 100% sikker på årstallet).

Endret av Kokeplate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig så skal du ikke stemme på et markedsliberalistisk parti, spesielt om du er ufør.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen
Vepsen skrev (Akkurat nå):

Så egentlig eksisterer ikke de mange kuttene for uføre som du snakker om i HI...?

Jo men er nok redusert. For flere år siden snakket folk om at de mistet 1000,- kroner. Husker ikke hva det gikk i. Beklager jeg er redusert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vepsen skrev (2 minutter siden):

Underregulering er jo kutt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (Akkurat nå):

Underregulering er jo kutt. 

Hvilken underregulering?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen skrev (1 minutt siden):

Jo men er nok redusert. For flere år siden snakket folk om at de mistet 1000,- kroner. Husker ikke hva det gikk i. Beklager jeg er redusert. 

Jaha, ja.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...