Gå til innhold

Alkohol og alkoholisme.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at dag nr to med alkohol ikke påvirker i samme grad? Sett og hørt det på tv. At man på dag nr 2 kan drikke mye mer uten å bli påvirket? Har opplevd det selv på festival, der man drikker flere dager på rad.

At på dag nr 2 trenger mer alkohol for å bli beruset  (ikke  prøvd mer enn tre dager selv)

Hvordan er dette for alkoholikere,?

Der man trenger å få alkohol hver dag? 

Alt man skal lure på 😅

Anonymkode: ac60f...48a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En alkoholiker må ikke ha alkohol hver dag. De har abstinens som regel uten. Alkoholisme kommer ofte snikende. Varseltegnene er når toleransen øker. Det er rødt flagg.

Anonymkode: 085e0...eac

AnonymBruker
Skrevet

En får jo større toleransegrad. Jeg er ikke store flisa men drakk over en halv liter vodka hver dag + gjerne 3-4 halvliter rett før jeg sluttet for snart 2 år siden, hadde overhode ikke tålt i nærheten av dette nå viss jeg skulle gått på en sprekk. Kan tenke meg at jeg blir dritings på 5 øl nå. Men drikker en ofte må kroppen ha mer for å få samme virkning 

Det er jo dette som gjør at overdosedødsfall er mye høyere med en sprekk for de som går på sterkere rus. De kjøper og tar samme gamle dose som de hadde før de sluttet uten å tenke på at kroppen ikke tåler samme dose lengre.

Anonymkode: 3aaea...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...