Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg ble konfirmert for over tretti år siden var det gratis å være med på konfirmantopplegget. Nå har jeg forstått det slik man må betale for det. Hvor mye varierer visst fra menighet til menighet. Men hvor mye er vanlig å betale?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Må være borgerlig i regi av Human Etisk forbund eller pinsemenighet/annen menighet i så fall. Koster ingenting å konfirmere seg gjennom den norske kirke

Anonymkode: a03e7...136

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 19.41):

Hæ? Må være borgerlig i regi av Human Etisk forbund eller pinsemenighet/annen menighet i så fall. Koster ingenting å konfirmere seg gjennom den norske kirke

Anonymkode: a03e7...136

Jeg leste på Den Norske kirkes sider på nettet, og der stod det at det var vanlig å måtte betale en sum som skulle dekke mat, materiell og konfirmantleir i forbindelse med konfirmantundervisningen.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer det at man må betale en sum for å dekke det du nevner. Husker ikke eksakt sum nå men husker jeg stussa på det selv når det var konfirmasjon ifjor for tenåringen. 

Anonymkode: 6eda0...5fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Church of Satan er gratis da

Anonymkode: 7008b...c9d

Skrevet

Dette beviser bare at kirken er kapitalismens beste venn.

Skrevet

Tror vi skal betale ca 800kr for undersøkelse og så var det vel rundt 1000kr for leir. I kirken.

AnonymBruker
Skrevet
Rem skrev (7 timer siden):

Tror vi skal betale ca 800kr for undersøkelse og så var det vel rundt 1000kr for leir. I kirken.

Undersøkelse???

Anonymkode: 545c4...2d4

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Undersøkelse???

Anonymkode: 545c4...2d4

Grundig undersøkelse for å se om man er besatt av djevelen eller er homofil.

For sein 😭

Endret av norw
Skrevet

Omg undervisning! Noen bomma tydeligvis på ordforslaget som kom opp! Hvor barnslig går d an å være! Fyfaen!

AnonymBruker
Skrevet

1500 kr uten leir + 1200 kr for leir var prisen i kirken i vår kommune.

Humanetisk kostet 4500 kr 

Anonymkode: 82fca...efc

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nylig konfirmasjon og betalte ikke noe for selve konfirmasjonsundervisning etc, men 2400,- for frivillig leir til Bø sommerland. Og med info fra presten om at dersom noe ikke hadde råd til leiren skulle ta ta kontakt, så hjalp menigheten til. 

Anonymkode: ed971...e27

AnonymBruker
Skrevet

Har konfirmant til våren. Vi har fått beskjed om at det vil komme en faktura på 1200kr, det skal gå til litt mat/snacks på undervisningsdagene, samt noen aktivitetsdager. 

Anonymkode: 893e2...e23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...