Gjest Carmensita Skrevet 13. januar 2006 #1 Del Skrevet 13. januar 2006 Holder på med livsstilsendring (orker ikke å bruke ordet slanke).... Har kuttet ut sjokoladen, ganske tøft for en sjokoman.. Men til kaffen må jeg bare ha et eller annet. Er det noen som har en oppskrift på noe som ikke er kaloribombe? Gjerne med litt hakket mørk sjokolade i..... eller en eller annen sjokoladekake. Og kanskje noe jeg kan legge i fryseren og bare ta opp en bit av gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #2 Del Skrevet 13. januar 2006 Hold deg til uforedlede råvarer. LITT mørk sjokolade (helst med 70% kakao eller mer), og/eller litt nøtter. Mye sunnere enn noen kaker, som uansett blir mye mer usunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 13. januar 2006 #3 Del Skrevet 13. januar 2006 Takk for rådet. Men jeg er litt usikker på om jeg greier bare litt.. Ikke bare, bare å være sjokoman gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #4 Del Skrevet 13. januar 2006 Du får kjøpt sjokolade med opptil 90% kakao. Jeg kan love deg at du ikke klarer mer enn noen få biter av den. Eller du kan jo lage vafler med speltmel, en del av det grovt, og lite sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 13. januar 2006 #5 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg fikk servert noe skikkelig nam forrige helg. Det var en slags bærgele med vaniljekesam! Oppskriften spurte jeg desverre ikke om.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #6 Del Skrevet 13. januar 2006 Fruktsalat med vaniljekesam og hakkede nøtter er kanskje ikke så ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. januar 2006 #7 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Fruktsalat med vaniljekesam og hakkede nøtter er kanskje ikke så ille? ← Og litt revet mørk sjokolade over Endret 13. januar 2006 av Nella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 13. januar 2006 #8 Del Skrevet 13. januar 2006 Fruktsalat er en god idé, ja. Hvis man har veldig sug etter noe søtt til kaffen etter middag, synes jeg det til hverdags også er greitt med frukt som pålegg. Feks epleskiver og kanel på en skive grovt brød eller en grov scone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #9 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg fikk servert noe skikkelig nam forrige helg. Det var en slags bærgele med vaniljekesam! Oppskriften spurte jeg desverre ikke om.... ← Er vaniljekesam godt? Er det noe å spise for en som hater yoghurt, rømme,majones etc..? (rømme og majones har kanskje ikke så mye med kesam å gjøre da men det skjønner kanskje likevel hva jeg mener.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #10 Del Skrevet 14. januar 2006 Vaniljekesam er kjempegodt, men det er ikke så søtt. Det er nettopp den biten jeg liker, for jeg liker ikke vaniljesaus osv. Men hvorfor ikke prøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 14. januar 2006 #11 Del Skrevet 14. januar 2006 Takk for mange gode forslag. Det blir mørk sjokolade til kaffen (blir spennende....). Til fysinga etter middag blir det fruktsalat med vaniljekesam og revven mørk sjokolade! Jippi! Men har fortsatt lyst til å bake litt da. Da har jeg litt å sette frem til kaffebesøk som jeg også kan ta litt av. Går det f.eks. an å bruke kuntig sukker for å erstatte en del av sukkeret? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 14. januar 2006 #12 Del Skrevet 14. januar 2006 Vafler var også et godt forslag Elphaba. Men det hadde altså vært greit med noe som kan fryses også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 14. januar 2006 #13 Del Skrevet 14. januar 2006 Det finnes en oppskrift på rullekake fra grete rode, men jeg har den ikke lenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå