Gå til innhold

Min mann bidrar lite hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en gutt på 2,5 år med spesielle behov som trenger mer hjelp enn normalt i hverdagen. Jeg har vært sykemeldt tidligere pga. utbrenthet. Det har vært krevende å stå for husarbeid og alt som følger med barnet alene. Nå har vi sommerferi og han sover frem til kl.10 og legger seg seint (kl 2) mens jeg står opp med gutten i 7-tiden. Det går fint for meg, da jeg liker å stå opp tidlig og legge meg tidlig. Når han har stått opp så løper jeg meg en tur i 1 times tid og da er det nesten som det er ork at han ska passe han den timen og da har de bare sittet å sett på tv. Jeg er veldig aktiv og tar gutten med på lange gå/sykkel turer og er der for han konstant. Han er ekstremt mammadalt, det er «mamma»» dagen lang😂

Mannen min spiser ofte godteri til frokost og det virker ut som han ikke har energi i kroppen, netopp fordi han spiser feil. Har prøvd å si at han må heller spise riktig og mat som gir bra med energi. Han er flink på å trene, men han virker så daff i hverdagen.. Han sitter på do nesten hele tiden med telefonen.  Jeg vet han elsker meg og sliter ikke noe med psyken, så jeg tror han bare er oppvokst med at moren gjorde alt hjemme. 

Når folk trenger hjelp til tømrer arbeid og div så stiller han opp med en gang og da har han plutselig mye energi. Han sier feks på morgenen at han ikke er i form og plutselig hvis en venn ringer og trenger hjelp da er det ikke noe problem. 

Når jeg kommenterer at han må gjøre noe, så sier han «jeg har sommerferi». Jeg har også en krevende jobb (100% og 3-delt turnus) Så jeg mener det er dååårlig unnskyldning. Noen som har noen gode råd her? Jeg vet at jeg ikke er alene🙈

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lisbethsa skrev (4 minutter siden):

Hei! Vi har en gutt på 2,5 år med spesielle behov som trenger mer hjelp enn normalt i hverdagen. Jeg har vært sykemeldt tidligere pga. utbrenthet. Det har vært krevende å stå for husarbeid og alt som følger med barnet alene. Nå har vi sommerferi og han sover frem til kl.10 og legger seg seint (kl 2) mens jeg står opp med gutten i 7-tiden. Det går fint for meg, da jeg liker å stå opp tidlig og legge meg tidlig. Når han har stått opp så løper jeg meg en tur i 1 times tid og da er det nesten som det er ork at han ska passe han den timen og da har de bare sittet å sett på tv. Jeg er veldig aktiv og tar gutten med på lange gå/sykkel turer og er der for han konstant. Han er ekstremt mammadalt, det er «mamma»» dagen lang😂

Mannen min spiser ofte godteri til frokost og det virker ut som han ikke har energi i kroppen, netopp fordi han spiser feil. Har prøvd å si at han må heller spise riktig og mat som gir bra med energi. Han er flink på å trene, men han virker så daff i hverdagen.. Han sitter på do nesten hele tiden med telefonen.  Jeg vet han elsker meg og sliter ikke noe med psyken, så jeg tror han bare er oppvokst med at moren gjorde alt hjemme. 

Når folk trenger hjelp til tømrer arbeid og div så stiller han opp med en gang og da har han plutselig mye energi. Han sier feks på morgenen at han ikke er i form og plutselig hvis en venn ringer og trenger hjelp da er det ikke noe problem. 

Når jeg kommenterer at han må gjøre noe, så sier han «jeg har sommerferi». Jeg har også en krevende jobb (100% og 3-delt turnus) Så jeg mener det er dååårlig unnskyldning. Noen som har noen gode råd her? Jeg vet at jeg ikke er alene🙈

Det innlegget der kunne antageligvis blitt skrevet av omtrent 80% av norges kvinnelige befolkning.  Et alternativ er å skille seg,noe de fleste av dagens kvinner velger å gjøre. Han blir neppe noe bedre med årene.......nå har jeg allerede 3 damer på vent så hos meg kan du dessverre ikke komme riktig enda. 

Anonymkode: 43b6c...314

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Rådet er å ta deg ferie alene, så må han ta ansvaret. Det høres ut som du gjør alt, og han bare surrer rundt og ellers ønsker seg langt vekk fra hele familiesituasjonen. 

Ta en samtale og spør hvilken far, hvilken mann og hvilket liv han vil ha?? Han høres helt ræva ut!

Anonymkode: 9c0d9...a77

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Er dessverre vanlig når det er barn med spesielle behov. 

Statistikken tilsier at det blir mange brudd når barnet har spesielle behov. Og oftest er det mor som ender opp alene om omsorgen. 

Hadde jeg opplevd en så lite engasjert far hadde jeg heller gått. 

Vent litt. I just did 😅

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet

gadd ikke lese

Anonymkode: bee57...84c

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

gadd ikke lese

Men du gidder å kommentere?🙃

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at han ikke er deprimert? 

Anonymkode: 6b3ce...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få så mange råd du vil, verken vi eller du kan endre mannen din. Du kommer til å leve et liv i fortvilelse hvis du ikke gjør noe med din egen situasjon. 

Anonymkode: 496fc...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til husmorstreik.

Jeg vasket kun mine egne klær, ryddet ikke bort etter mannen. Lagde kun mat til meg selv osv. En må jo tåle litt rot, mens det står på. Tok to uker her, før han tok lunta. Ingen ting ble fikset over natten, men vi fikk til en dialog om fordeling av arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 210ff...662

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

gadd ikke lese

Typisk søppel-kommentar fra Kvinneguiden som vanlig...    

Anonymkode: 541d7...887

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sikker på at han ikke er deprimert? 

Anonymkode: 6b3ce...dc7

Noen menn er rasshøl. Betyr ikke at de er deprimert. Og ts skriver vel at hun er sikker på at han ikke har psykiske problemer.

Jeg har selv tenkt og unnskyldt min tidl samboer i mange år fordi han "sikkert er deprimert". Ble tipset om det både på kg og på helsestasjon. Nå har jeg endelig gått. Og han er ikke deprimert - han er en usympatisk og uansvarlig egoist.

Anonymkode: bd7e8...440

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg gikk til husmorstreik.

Jeg vasket kun mine egne klær, ryddet ikke bort etter mannen. Lagde kun mat til meg selv osv. En må jo tåle litt rot, mens det står på. Tok to uker her, før han tok lunta. Ingen ting ble fikset over natten, men vi fikk til en dialog om fordeling av arbeidsoppgaver. 

Anonymkode: 210ff...662

Signerer denne. Vasker fortsatt hans klær for orker ikke selv se det hoper seg opp,men bretter ikke hans, det blir liggende i en pose til han tar det selv, rydder INGENTING te han, å vær gang han kommenterer at x skulle vært vasket, y ryddet og z reparert forlater jeg rommet eller forteller tydelig hvordan han kan gjøre det selv eller være stille. Jeg skal ikke høre på noe mer slikt. Tvinger han te å ta ansvar for barna med å forlate huset, trene, gå tur, være sosial. Prøver å forlate huset minimum en time hver dag. I helger/ferier gjerne 2 timer.

Anonymkode: 7c3e6...676

AnonymBruker
Skrevet

Du har 1 time fri hver dag nå i ferien, hvis du er så sliten trenger du ikke bruke den tiden på å jogge.

Anonymkode: a9e58...032

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det innlegget der kunne antageligvis blitt skrevet av omtrent 80% av norges kvinnelige befolkning.  Et alternativ er å skille seg,noe de fleste av dagens kvinner velger å gjøre. Han blir neppe noe bedre med årene.......nå har jeg allerede 3 damer på vent så hos meg kan du dessverre ikke komme riktig enda. 

Anonymkode: 43b6c...314

Er masterplanen for å få seg dame å oppfordre flest mulig kvinner på et forum til brudd? 😜

Kan bekrefte at de fleste menn IKKE er slik. Men har egentlig ikke bedre råd enn å være kritisk før man velger kandidat til barnas far, for eneste sannheten i innlegget ditt er at ingenting blir bedre med årene. Og det er litt sent nå. 

Anonymkode: 3409f...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...