Gå til innhold

Fylte oliven som kveldsnacks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har kommet sånne småspiser med oliven fylt med paprika eller lignende. Type 10 stk i hver pose. Er dette en grei snacks til kvelden? 
Mens man prøver å gå ned i vekt altså. 

Anonymkode: 0ca34...61d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye sunt fett i oliven, men en bør prøve å unngå de som ligger i saltlake eller olje. Og så kommer det litt an på hva de er fylt med. 
Hvis du ville spist smågodt om du ikke spiste oliven, er jo oliven er mye bedre alternativ. Jeg merker positiv forskjell på huden i perioder jeg spiser mye oliven, men tenker ikke på det som typisk slankemat. 

Anonymkode: 8fe66...38b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man prøver å gå ned i vekt som dropper man snacks og ting man spiser når man egentlig ikke er sulten. 

Anonymkode: f694c...36f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har kommet sånne småspiser med oliven fylt med paprika eller lignende. Type 10 stk i hver pose. Er dette en grei snacks til kvelden? 

Oliven er ikke utpreget sunt. Som nevnt over inneholder det mye salt. Fylte oliven kan også falle innunder kategorien ultraprossesert mat, altså junikfood uten positiv næringsverdi og med en hel mengde negative følger.  Av samme grunn bør de fleste andre pakkende ting merket «snack» eller «mellommåltid» unngås - de er ikke mat, de er ultraprosseserte ting man kan spise om man ikke er spesielt redd for helsa, men som man absolutt bør søke unngå til hverdags.

At oliven er høyt på kalorier gjør det ikke uegnet som snack under slanking - vektnedgang er kalorier inn minus kalorier ut. Av denne grunn anbefaler jeg å spise et faktisk måltid om du er sulten. Og gjøre en aktivitet om du bare kjeder deg. Drikk vann om du bare har behov for å fylle munnen med noe, og lær deg å belønne deg selv (og dine barn) med noe som ikke er mat eller drikke. Om du faktisk har behov for mye energi på lite volum? Nøtter.

Anonymkode: 643bf...8f6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om man prøver å gå ned i vekt som dropper man snacks og ting man spiser når man egentlig ikke er sulten. 

Kveldsmåltid da. Ikke snacks. 

AnonymBruker
Skrevet

Disse posene er helt ypperlige. 65 kcal i en pose.

medium.jpg

Anonymkode: d448d...c2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Disse posene er helt ypperlige. 65 kcal i en pose.

medium.jpg

Anonymkode: d448d...c2d

Ja, det er denne jeg tenker på. De er så gode. Og det er jo mange gode næringsstoffer i de. Visste ikke at disse kom på listen til ultraprossesert.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kveldsmåltid da. Ikke snacks. 

Da spiser du skikkelig mat, rene råvarer, som også metter. Oliven er ikke et måltid. 

Du kommer ikke til å nå vektmålet over tid før du innser at folk som holder vekten ikke sitter og snacker på noe hver kveld. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, ikke om du spiser en pakke hver kveld. Se innholdsfortegnelse på den snacksen du spiser.  Mye lurere å ha litt gulerøtter og stangselleri å knaske på🙃

Endret av Rødstrupa
AnonymBruker
Skrevet
Rødstrupa skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke om du spiser en pakke hver kveld. Se innholdsfortegnelse på den snacksen du spiser.  Mye lurere å ha litt gulerøtter og stangselleri å knaske på🙃

Tenkte ikke hver kveld, men innimellom😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte ikke hver kveld, men innimellom😅

Da går det bra. Lykke til 🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er denne jeg tenker på. De er så gode. Og det er jo mange gode næringsstoffer i de. Visste ikke at disse kom på listen til ultraprossesert.. 

Nei, så klart er ikkje desse ultraprosesserte..

Anonymkode: 2c23c...617

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så mye rart på dette forumet.. Selvfølgelig kan du spise en liten pose med oliven på 65 kcal til kveldssnacks. Det er heller ingenting galt å kose seg med litt snacks når man skal ned i vekt. Alt med måte. Har gått ned ca 16 kg nå og bruker en del oliven, både i maten og som snacks her og der.

Anonymkode: 9891d...6eb

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er så mye rart på dette forumet.. Selvfølgelig kan du spise en liten pose med oliven på 65 kcal til kveldssnacks. Det er heller ingenting galt å kose seg med litt snacks når man skal ned i vekt. Alt med måte. Har gått ned ca 16 kg nå og bruker en del oliven, både i maten og som snacks her og der.

Tja. Det dummeste er vel de som er i gang med slanking, som ikke gidder å ta til seg råd fra de som har fått til en livsstilsendring, og holdt lav vekt over mange år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tja. Det dummeste er vel de som er i gang med slanking, som ikke gidder å ta til seg råd fra de som har fått til en livsstilsendring, og holdt lav vekt over mange år. 

Man får råd, og tar til seg de man tenker passer best for en selv. Det høres vel ikke dumt ut. 
Men når jeg tenker meg om.. Heller tjukk og blid, enn tynn og sur. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man får råd, og tar til seg de man tenker passer best for en selv. Det høres vel ikke dumt ut. 
Men når jeg tenker meg om.. Heller tjukk og blid, enn tynn og sur. 

The irony, når du leser svaren i denne tråden som peker på det motsatte 😅

Men lykke til videre med slanking, snacking og mat brukt som kos. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Lav vekt? Målet burde vel heller være å ligge innenfor normalen :) Og du virker ganske hangry spør du meg.
Hvis du mener det ikke går an å få til en livstilsendring og slanke seg og samtidig kose seg med litt snacks som oliven..
Ser heller ikke problemet med å kose seg med mat i moderate mengder? Kjipt å være sulten og miserabel hele livet :)

Min erfaring er at dersom man er alt for streng med seg selv og kostholdet, er det mye lettere å gå på en smell, eller legge på seg vekten igjen senere. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lav vekt? Målet burde vel heller være å ligge innenfor normalen :) Og du virker ganske hangry spør du meg.
Hvis du mener det ikke går an å få til en livstilsendring og slanke seg og samtidig kose seg med litt snacks som oliven..
Ser heller ikke problemet med å kose seg med mat i moderate mengder? Kjipt å være sulten og miserabel hele livet :)

Min erfaring er at dersom man er alt for streng med seg selv og kostholdet, er det mye lettere å gå på en smell, eller legge på seg vekten igjen senere. 

Du klarer ikke skrive et innlegg uten å slenge på negative karaktristika. Så det kan vel diskuteres hvem som er hangry her. 

Om man spiser tre (eller to, eller fire) relativt faste måltid om dagen over tid så skjer det noe fantastisk. 1) man er mett, hele tiden, for kroppen er vant med det man får. 2) tanken på mellommat, snop og kos foran TVen forsvinner helt. Det er ikke kos lenger, for kroppen er kvitt vanen. 

Anbefales. 

Uansett. Samme til deg som til forrige; Lykke til videre med slanking, snacking og kosemat, i kombinasjon :sjokolade:

AnonymBruker
Skrevet

Om man skal ligge under 2000 kcal/dag og spiser 1900 kcal i sunne måltider, kan det da umulig spille noen rolle om man spiser 65kcal i oliven, smågodt eller potetgull til kvelden? 

Anonymkode: 7fec4...84a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du klarer ikke skrive et innlegg uten å slenge på negative karaktristika. Så det kan vel diskuteres hvem som er hangry her. 

Om man spiser tre (eller to, eller fire) relativt faste måltid om dagen over tid så skjer det noe fantastisk. 1) man er mett, hele tiden, for kroppen er vant med det man får. 2) tanken på mellommat, snop og kos foran TVen forsvinner helt. Det er ikke kos lenger, for kroppen er kvitt vanen. 

Anbefales. 

Uansett. Samme til deg som til forrige; Lykke til videre med slanking, snacking og kosemat, i kombinasjon :sjokolade:

Jeg sier ikke at man skal sitte og snacke foran TVen hver dag. Men dersom man har lyst å kose seg med en liten pose med oliven, litt popcorn, druer, nøtter eller hva enn det måtte være fordi det smaker godt og gir næring, så mener jeg det er helt greit. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...