Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en mann i 30 årene som ikke kommer seg noe sted i livet sånn egentlig. ( Har liten omgangskrets, få venner kanskje en, aldri hatt kjæreste, vet ikke om han i det hele tatt har vært på noen date, har en jobb, men en jobb de fleste vokser fra eller kun har som jobb når en er student, leier falleferdig hybel , og har ikke klart å fullføre bacheloren sin) 

Ingen kommer inn på han og han nekter plent å snakke med noen om det enda det er forsøkt flere ganger. Selv ikke etter noen enheter.  Blir ofte sint og oppfarende om noen spør om hva han har tenkt om framtiden, jobb eller andre ting. Eller er helt låst. Så jeg har gitt opp å spørre. 
Han tar svært lite initiativ, sånn ca null, til å vedlikeholde sosiale relasjoner og det går kun en vei hele tiden. Jeg oppfatter det som at han setter pris på når jeg tar kontakt. Dersom det er mennesker han ikke kjenner vil han ikke delta, selv ikke om det så var at han ble sittende alene julaften. 
Jeg tror ikke han har det noe bra og lurer på om noen har gode råd for å kunne komme inn på han/hjelpe han til å få hjelp. 

Anonymkode: 56366...29b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt på relasjonen deres, du skriver bare at du kjenner en mann?

jeg har en god kompis. Vi bodde før i samme by, og jeg tok rett og slett en alvorsprat med han, gjentatte ganger, for han er helt lik som du beskriver den mannen du kjenner. Men dessverre, om mannen selv ikke er villig til å prøve litt nye ting, så kommer man heller ingen vei. Jeg husker jeg sa at vi ikke bor i verdens navle (en mindre by), og det er begrenset med antall kvinner du finner på tinder her. Du liksom ut til storbyen, hva med å ta en helg i oslo for eks? eller prøve noe nytt, gå bort til ei kvinne på byen etc.. Jeg er fortsatt god kompis med han, men jeg flyttet videre når livet mitt endret seg litt. Vi har tho fortsatt kontakt. Han sitter fortsatt på samme tue som alltid. 

Men over til det du spørr om TS. Hva med å prøve å komme litt under huden på hans, pørre fyren om hobbyer, om han kunne trengt noen å snakke med (enkelte kommuner tilbyr gruppeterapi for dem med angst, deperesjon).  

Anonymkode: 5f94d...879

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan skrive ut en resept på 4x 0.5l øl, det vil nok myke han opp litt.

Anonymkode: 6c2b7...ebe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg kan skrive ut en resept på 4x 0.5l øl, det vil nok myke han opp litt.

Anonymkode: 6c2b7...ebe

Har forsøkt å snakke med han etter noen enheter fremdeles like låst.

Anonymkode: 56366...29b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...