AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Hei! Samboeren min har en far som er syk og litt svak for så mye ryddig og bæring selv, jeg synes er kjempe flott at samboeren min er så hjelpsom og hjelper han når det trengs uansett om samboeren min ble litt skuffet at jeg ikke var med, men jeg var ikke helt i form og hadde ikke veldig lyst å være med å bære på ting og rydde 😕 hadde mensen også så følte meg litt ut av det og var sliten selv. Uff, har samboeren min rett på å være skuffet pga dette? Anonymkode: 3de9a...33a 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Hvis han stiller opp for deg på slike ting så har han rett til det syns jeg. Anonymkode: c2511...b63 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Ja, det handler da ikke om hva man har lyst til, men hva man bør gjøre for de man er glad i. Samboeren hjelper faren sin, du hjelper samboeren din. Anonymkode: b64c6...1b6 18 6
PM75 Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Ja, jeg synes han har rett over å være skuffet over det. Han står i en vanskelig situasjon med en far som er syk og trenger din støtte. 17 4
Raven.Writingdesk Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Samboeren min har en far som er syk og litt svak for så mye ryddig og bæring selv, jeg synes er kjempe flott at samboeren min er så hjelpsom og hjelper han når det trengs uansett om samboeren min ble litt skuffet at jeg ikke var med, men jeg var ikke helt i form og hadde ikke veldig lyst å være med å bære på ting og rydde 😕 hadde mensen også så følte meg litt ut av det og var sliten selv. Uff, har samboeren min rett på å være skuffet pga dette? Anonymkode: 3de9a...33a Ja jeg synes han har GOD grunn til å være skuffa. Irriterer meg også grønn over jenter/damer som «bruker» mensen som en slags sykdom som skal frita dem fra ansvar. Ikke forvent noe fra kjæresten din neste gang du ønsker hjelp. 9 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Ja, jeg synes egentlig du var kjip... Å bidra med syke foreldre er tungt. Anonymkode: 8fb78...aec 7 2
Gjest ti10 Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (Akkurat nå): Ja jeg synes han har GOD grunn til å være skuffa. Irriterer meg også grønn over jenter/damer som «bruker» mensen som en slags sykdom som skal frita dem fra ansvar. Ikke forvent noe fra kjæresten din neste gang du ønsker hjelp. Til opplysning: Man kan faktisk bli ganske dårlig når man har mensen. Det kan være veldig smertefullt.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (Akkurat nå): Ja jeg synes han har GOD grunn til å være skuffa. Irriterer meg også grønn over jenter/damer som «bruker» mensen som en slags sykdom som skal frita dem fra ansvar. Ikke forvent noe fra kjæresten din neste gang du ønsker hjelp. Les om pms og pmdd før du sier at menden er en unnskyldning. Men her høres det mer ut som TS ikke ville og skylte på andre ting. Så klart hjelper man til. Anonymkode: b1ea8...fa1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (1 minutt siden): Ja jeg synes han har GOD grunn til å være skuffa. Irriterer meg også grønn over jenter/damer som «bruker» mensen som en slags sykdom som skal frita dem fra ansvar. Ikke forvent noe fra kjæresten din neste gang du ønsker hjelp. Ikke alltid alle er så heldige å har det enkelt med mensen.. Jeg har hjulpet ham før med ting men denne gang var jeg bare ikke i form for det Anonymkode: 3de9a...33a 5
Natalie91 Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Synes du får hvile deg og bli bedre, han kunne jo og tatt det en annen dag. Får være måte på hastverk. 3
Raven.Writingdesk Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 ti10 skrev (7 minutter siden): Til opplysning: Man kan faktisk bli ganske dårlig når man har mensen. Det kan være veldig smertefullt. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Les om pms og pmdd før du sier at menden er en unnskyldning. Men her høres det mer ut som TS ikke ville og skylte på andre ting. Så klart hjelper man til. Anonymkode: b1ea8...fa1 Alle har stort sett noe ubehag med mensen men ingen blir skikkelig dårlig med mindre det er diagnoser inn i bildet noe TS ikke har nevnt, og det sies vel at menssmerter bedres ved moderat bevegelse, ikke av å sitte i sofaen og synes synd på seg selv. Dette er noen som tar ett ansvar for en syk foreldre, å velge å bli hjemme pga mens når kjæresten er tydelig på at det er svært ønskelig at TS er med synes jeg personlig er kjipt gjort. Mens smertene er der uansett, de blir ikke mindre av å la være å hjelpe til en liten stund. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Om man er slått ut med kramper, migrene og styrtblødninger, er det greit å si nei. Om man ikke er helt i form, og har mensen, og ikke har noe særlig lyst, høres det oppsummert ut som "gidder ikke" Anonymkode: eec31...77f 13 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (10 minutter siden): Ja jeg synes han har GOD grunn til å være skuffa. Irriterer meg også grønn over jenter/damer som «bruker» mensen som en slags sykdom som skal frita dem fra ansvar. Ikke forvent noe fra kjæresten din neste gang du ønsker hjelp. Irriterer meg grønnere over de som er så heldige at de ikke vet hvor jævlig mensen kan være.. Hvis noen finner det passende å skulle dra meg med på dugnad mens jeg ligger og skjelver i fosterstilling på baderomsgulvet, er det DE som er kjipe. Anonymkode: df077...483 11 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Irriterer meg grønnere over de som er så heldige at de ikke vet hvor jævlig mensen kan være.. Hvis noen finner det passende å skulle dra meg med på dugnad mens jeg ligger og skjelver i fosterstilling på baderomsgulvet, er det DE som er kjipe. Anonymkode: df077...483 Tror du samboeren hadde blitt skuffet hvis hi lå i fosterstilling... Hi, hadde du hjulpet egen syke forelder? Sånn helt ærlig? Å hjelpe syke foreldre er ikke et overskuddsfenomen. Det må gjøres.. Anonymkode: 8fb78...aec 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Irriterer meg grønnere over de som er så heldige at de ikke vet hvor jævlig mensen kan være.. Hvis noen finner det passende å skulle dra meg med på dugnad mens jeg ligger og skjelver i fosterstilling på baderomsgulvet, er det DE som er kjipe. Anonymkode: df077...483 Men lå TS på badet i fosterstilling på badet? Da hadde vel ikke samboeren blitt skuffet, regner jeg med. Skjønner at han ble skuffet. Anonymkode: 10246...535 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Det spørs på hvor dårlig man er. Jeg har veldig sterke menstruasjonssmerter og må holde sengen mesteparten av første menstruasjonsdag. Kan da selvsagt ikke bidra med rydding. Hvis du selv er i grei form, så synes jeg du bør hjelpe samboer. Anonymkode: d97e9...635 1
Raven.Writingdesk Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Irriterer meg grønnere over de som er så heldige at de ikke vet hvor jævlig mensen kan være.. Hvis noen finner det passende å skulle dra meg med på dugnad mens jeg ligger og skjelver i fosterstilling på baderomsgulvet, er det DE som er kjipe. Anonymkode: df077...483 «Dugnad».. dette er snakk om nærmeste familie til kjæresten. Jeg tipper han hadde gitt faen i om TS droppet en «dugnad» men skuffelsen kommer fordi hun ikke hjelper når han ønsker å ha henne der. TS har mens, jeg tipper derfor hun og kjæresten kanskje ikke er så gamle at det er naturlig at han skal hjelpe en syk/svak far. Derfor er det ekstra viktig at TS som kjæreste viser at hun er villig til å «ofre» seg for dette familiemedlemmet som er såpass viktig. De som er så himla opptatt av disse «voldsomme» smertene; mens er kronisk: så da er det i så fall kroniske smerter du må lære deg å leve med. Enkelte klarer det utroligste med smerter, andre ruller seg over og blir hjelpesløs over den minste ting. Det handler faktisk litt om holdning. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 Bli med neste gang ♥️ Skipper du hver gang han spør deg om hjelp, så forstår jeg ikke hvorfor han gidder å være sammen med deg. Var det et engangstilfelle, så er han nok bare sliten. Hva med å foreslå noe fint dere kan gjøre for faren hans? Anonymkode: 6cce8...910 1
Raven.Writingdesk Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs på hvor dårlig man er. Jeg har veldig sterke menstruasjonssmerter og må holde sengen mesteparten av første menstruasjonsdag. Kan da selvsagt ikke bidra med rydding. Hvis du selv er i grei form, så synes jeg du bør hjelpe samboer. Anonymkode: d97e9...635 «Må holde sengen»…? - Klarer du å gå på do? Ordne deg mat selv..? Eller får du hjemmetjeneste en dag i måneden fordi du er så dårlig? Ikke det nei? Nei, da hadde du klart å hjelpe til en times tid med flytting. Du kunne sitter på en stol eller nærmest ligget flat på en sofa og pakket alle små ting i esker. Dette er HOLDNING! «må holde sengen».. Fyfaen flaut å lese! Dere er ikke 90 år gamle damer med lungebetennelse ! 3
Anonym99999 Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Full Ugle skrev (9 minutter siden): Alle har stort sett noe ubehag med mensen men ingen blir skikkelig dårlig med mindre det er diagnoser inn i bildet noe TS ikke har nevnt, og det sies vel at menssmerter bedres ved moderat bevegelse, ikke av å sitte i sofaen og synes synd på seg selv. Dette er noen som tar ett ansvar for en syk foreldre, å velge å bli hjemme pga mens når kjæresten er tydelig på at det er svært ønskelig at TS er med synes jeg personlig er kjipt gjort. Mens smertene er der uansett, de blir ikke mindre av å la være å hjelpe til en liten stund. Dette stemmer overhodet ikke. Mange kvinner med sterke invalidiserende smerter som ikke har diagnoser. Folk må slutte å generalisere basert på egne erfaring fra seg selv og omgivelser. 16 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå