AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Jeg har i mange år lagd meg en mur rundt meg selv, for å beskytte meg. Jeg kan på en måte snakke om ting som er vanskelig, uten å vise jeg blir sint eller lei meg. Kan føle på det, men stopper meg selv ubevisst når jeg merker det blir for nært eller vondt. Har nå begynt hos psykolog, hatt 3 timer. Skal ha ny time i morgen, da sa psykologen at det kommer til å bli ubehagelig for meg for vi må dykke ned i vonde følelser. Det er visst eneste måte jeg kan virkelig bli bedre. Kjenner jeg gruer meg veldig, og er redd for at jeg ikke klarer det. At jeg snakker som vanlig om ting, men ikke klarer åpne meg emosjonelt. Andre som har gått til psykolog og slitt med å vise følelser? Klarte du det? Anonymkode: 3dc79...ced 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Du må jo bare prøve. Å bryte gamle mønstre kan ta tid og mye øving. Ikke vær for streng mot deg selv. Anonymkode: f6837...846
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har i mange år lagd meg en mur rundt meg selv, for å beskytte meg. Jeg kan på en måte snakke om ting som er vanskelig, uten å vise jeg blir sint eller lei meg. Kan føle på det, men stopper meg selv ubevisst når jeg merker det blir for nært eller vondt. Har nå begynt hos psykolog, hatt 3 timer. Skal ha ny time i morgen, da sa psykologen at det kommer til å bli ubehagelig for meg for vi må dykke ned i vonde følelser. Det er visst eneste måte jeg kan virkelig bli bedre. Kjenner jeg gruer meg veldig, og er redd for at jeg ikke klarer det. At jeg snakker som vanlig om ting, men ikke klarer åpne meg emosjonelt. Andre som har gått til psykolog og slitt med å vise følelser? Klarte du det? Anonymkode: 3dc79...ced Jeg har ikke kommet over den terskelen som står i veien for å oppsøke psykolog. Gratulerer med at du har klart å komme så langt. Anonymkode: d6e3f...bcb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Prøv ikke fokusere på det, bare snakk med henne så kommer det hvis det kommer. Anonymkode: 2de9b...282 1 1
Capazitet Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Dette er nok en prosess. Terapeuten forventer ikke at du skal klare det med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Capazitet skrev (6 minutter siden): Dette er nok en prosess. Terapeuten forventer ikke at du skal klare det med en gang. Og hvis man presser frem følelser så blir det feil. Kanskje ts har gjenfortalt historien mange ganger og da blir det som en repetisjon, det er når terapeuten graver og ser koplinger at følelsene kommer Anonymkode: 2de9b...282
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og hvis man presser frem følelser så blir det feil. Kanskje ts har gjenfortalt historien mange ganger og da blir det som en repetisjon, det er når terapeuten graver og ser koplinger at følelsene kommer Anonymkode: 2de9b...282 Ja, det er akkurat sånn det er. Jeg har snakket om det mange ganger, vent meg til å snakke om det. Så da har jeg på en måte vent meg til å ikke kjenne på de følelsene. Anonymkode: 3dc79...ced
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Tenk at du gjør det for å hjelpe deg selv for å få et bedre liv. En er i trygge omgivelser hos psykologen. Ta utfordringen ! Det vil være verd det Anonymkode: 7946d...5c0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk at du gjør det for å hjelpe deg selv for å få et bedre liv. En er i trygge omgivelser hos psykologen. Ta utfordringen ! Det vil være verd det Anonymkode: 7946d...5c0 Skal gjøre så godt jeg kan. Syns det er så ubehagelig å vise negative/ vonde følelser ovenfor andre. Men jeg ønsker jo absolutt få det bedre. Anonymkode: 3dc79...ced 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Jeg er også dårlig på å vise følelser, skal mye til for å gråte fremfor samboer. Tenkte som deg. Men det skjedde helt automatisk på 5 eller 6 timen, for noen på første time, og andre på 15. time. Ikke føl et press, og litt rar kommentar fra psykologen. Samtidig er det bra at psykologen utfordrer deg og forbereder deg, da viser hen at hen er klar til å «ta imot deg» når du faktisk åpner opp. Anonymkode: a47fa...b60
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #11 Skrevet 11. juli 2023 Jeg har gått i fem år og klarer det fortsatt ikke.... Begynner å føle at jeg kaster bort psykologens tid Anonymkode: ede53...4a5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #12 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har gått i fem år og klarer det fortsatt ikke.... Begynner å føle at jeg kaster bort psykologens tid Anonymkode: ede53...4a5 Er det dps? Visste ikke at man fikk gå der så lenge? Anonymkode: 870e6...668
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #13 Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 20.05): Skal gjøre så godt jeg kan. Syns det er så ubehagelig å vise negative/ vonde følelser ovenfor andre. Men jeg ønsker jo absolutt få det bedre. Anonymkode: 3dc79...ced Jeg har grått mange tårer der inne på kontoret, men for hver gang så kjente jeg at det var ikke til å unngå for at «skiten» skulle komme ut. Selv om det også var litt flaut i starten PS! Når du har gitt slipp og gråten tar deg og timen er ferdig så husk da er det nestemann sin på listen sin tur å kjenne på følelser og tårer Anonymkode: 7946d...5c0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2023 #14 Skrevet 13. juli 2023 Har hatt 20 oppmøter hos psykolog til nå, og fremdeles ikke klart å vise følelser. Fordi jeg vet ikke hvordan man viser de. Jeg vet ikke hvordan det henger sammen. Jeg har aldri lært det. Har bare lært at å vise følelser er FEIL. Og at JEG dermed er feil. Derfor har man alltid på seg en maske, fordi man ikke vet om noe annet rett og slett. Jeg har ikke hatt reguleringsstøtte i oppveksten. Kun blitt avvist. Den dagen jeg klarer å gråte hos psykolog skal jeg feire med et glass 🥳 Anonymkode: 8797f...1b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå