Tatja Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Vi ba om fastpris på montering av solcelleanlegg på hytta, men firma fikk aldri gitt oss det. Vi ba dem likevel gå igang. Nå er regningen kommet; elektriker har altså brukt omlag 35 timer. Er ikke dette fryktelig mye?! Det var 4 batterier og 4-5 lyspunkter som skulle til. Mannen min skrudde selv opp selve panelet.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Jeg synes det høres mye ut ja men det er vel med reising?. Hvis det 12 volts system dere har montert så er det lov til å gjøre mesteparten av jobben om ikke alt selv. Anonymkode: 9023f...09b
Vestlig Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Jeg synst det hørtes mye ut ja, men hyttas utforming kan vel ha noe å si. Vi monterte to paneler på veggen og trekte ledninger og la opp 15-ish punkter (stikkontakter og lys) på en 60 kvm (bad, gang, stue/kjøkken og to soverom) hytte i løpet av et par dager. Da var vi to voksne uten nevneverdig håndtverker- eller elektrikererfaring.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #4 Skrevet 11. juli 2023 Lesson learned. Ikke bruk håndberkere som nekter skriftlige anbud. Anonymkode: d88c2...6a3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #5 Skrevet 11. juli 2023 Tatja skrev (18 timer siden): Vi ba om fastpris på montering av solcelleanlegg på hytta, men firma fikk aldri gitt oss det. Vi ba dem likevel gå igang. Nå er regningen kommet; elektriker har altså brukt omlag 35 timer. Er ikke dette fryktelig mye?! Det var 4 batterier og 4-5 lyspunkter som skulle til. Mannen min skrudde selv opp selve panelet. Nesten en uke???35 timer er veldig mye. Anonymkode: 0a026...f1a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #6 Skrevet 11. juli 2023 Det er mye. Vi betalte for 11 timers arbeid, inkludert reise. To solcellepanel, 230V-anlegg, og alt strømopplegg i hytte (liten) og anneks ble lagt på nytt (det gamle var 12V). Det ble montert opp 4-5 lamper, og en god del stikkontakter. Tror vi betalte 25-30 000kr for alt, inkludert materialer (som lampene, ledninger og stikkontakter). Dette var for et par år siden. Anonymkode: 8acfd...a7e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 Det var ganske lang reise, sikkert en times kjøring hver vei (eller mer) + de måtte også gå i 20 minutter hver vei fra bilen. Anonymkode: 8acfd...a7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå