AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Hei, jeg er gravid i uke 36 og er veldig sliten for tiden. Alt er tungt og jeg har ikke samme energi som før. Har et aktivt barn på litt over 2,5 år som har ferie fra barnehagen nå. Er det noen som har tips til morsomme ting å finne på som ikke krever veldig mye energi fra meg? Vi leker med duplo og sånne ting, men selv det å sitte på gulvet over lengre tid er ubehagelig🙈 gjerne litt "nye" og morsomme ting å finne på! Ps. samboer er også hjemme og tar barnet mye med ut og finner på ting ute osv, men jeg ønsker også å tilbringe litt tid sammen bare oss to før det kommer en ny. I tillegg har samboer andre ting å gjøre også😅 Føler på en dårlig samvittighet da jeg ikke orker å gjøre alt som barnet ønsker🙈 hadde vært gøy med noen tips🤗 Anonymkode: a4c6c...455
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Datteren min er også 2,5 år, og jeg er i uke 35. Hun har allerede hatt to uker fri, og skal ha tre uker til. Samboer har ikke ferie i år, så han er bare med oss 4timer i løpet av døgnet. Vi tegner, pusler, går tur, går på lekeplasser, dyrepark, åpen gård, altså det er jo bare fantasien som setter en stopper. Og jo, jeg er drit dårlig, super sliten og alt er vondt. Men det er ferien til barnet mitt, og vår tid sammen, så jeg pusher meg gjennom dagene. På de verste dagene tar jeg frem rullestolen. Anonymkode: a0804...6bd
Surriball Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Gå på stranda, plaskebasseng i hagen, lese bok, hva som helst helt vanlig?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Følger! Er også høygravid og ansvar for en 2,5-åring mens far er 2 uker på jobb😅 Anonymkode: 9bbdc...200
Supersmurf Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Aquaplay, lek med vann, vannmaling, plastelina, puslespill 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Kan du ikke ligge på sofaen, og hun kan gjøre aktivitetene på stuebordet? Vi løste det slik at jeg hvilte på sofaen, og sa at mamma måtte slappe av, men ville gjerne være med og leke. Så da tegnet, puslet, bygde vi lego sammen og alle aktivitetene de dagene / timene jeg ikke orket, ved at jeg var med og interagerte, men ikke måtte fysisk være med hele tiden - jeg litt på avstand, og kunne si sånn «Åh, den hvite klossen, den hadde vært gøy å bruke». «Kan du ikke vise meg hva du har bygd så langt?». På stranda kan du ligge på pledd mens hun leker i sanda ved siden av deg. Uansett - dette gav meg overskudd til å gjøre andre ting, som tur, være ute osv. Da slet jeg meg ikke ut på å sitte inne, og bruke for mye energi Husk, det er bare en liten periode! Anonymkode: 07818...e15 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Datteren min er også 2,5 år, og jeg er i uke 35. Hun har allerede hatt to uker fri, og skal ha tre uker til. Samboer har ikke ferie i år, så han er bare med oss 4timer i løpet av døgnet. Vi tegner, pusler, går tur, går på lekeplasser, dyrepark, åpen gård, altså det er jo bare fantasien som setter en stopper. Og jo, jeg er drit dårlig, super sliten og alt er vondt. Men det er ferien til barnet mitt, og vår tid sammen, så jeg pusher meg gjennom dagene. På de verste dagene tar jeg frem rullestolen. Anonymkode: a0804...6bd Hvordan løper du etter en 2.5 åring i rullestol? Anonymkode: 5ccf2...0aa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Har dere uteområde? Bøtter og baljer med vann, og vannleker kan plasseres på bord og lekes med. Doktorkoffert! Kjøp masse ekstra plaster, og pastiller el.l som kan være medisin. Legg deg på sofaen og bli ‘doktorert’ Veldig gøy for så små om pasienten ikke vil ta medisinen sin, så doktoren må være litt streng Såpebobler! Massevis av såpebobler! Du får kjøpt såpeboblemaskin, så du ikke trenger blåse boblene engang. Og det finnes utstyr for å lage ekstra store såpebobler, sånne megasvære. Og mye annet gøy. Bygge hytte? Om du ligger på sofaen, og dere kan sette noen kjøkkenstoler inntil - og pledd over det hele…? Å lese bok med lommelykt i teppehytte er en opplevelse våre husker ennå Anonymkode: 480eb...37a 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #9 Skrevet 11. juli 2023 Kommer an på hva barnet liker. Jeg har en aktiv gutt på to år, og er bare i uke 30, men synes at det er litt vanskelig allerede... Han løper avgårde så fort han får sjanse, elsker å klatre på ting, osv. Vi pleier å dra til lekeplasser som tilhører barnehager, der kan han løpe så mye han vil Han også elsker all slags transport, så det er kjempegøy å ta toget/trikken/buss. Anonymkode: 3b00b...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå