Gå til innhold

Sheridan's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sambo har nettopp vært på tur med danskebåten (...yeeeeha! :roll: ).

Men iallfall: han kjøpte da en flaske med Sheridan's. Det er en todelt flaske, der en del er hvit og den andre er mørkebrun. Det er visst kaffelikør. Men vi har aldri smakt den før, og lurer da på hvordan den er best å drikke. Skal den drikkes ren, eller skal den blandes med kaffe? Kald eller romtemperert?

Den ser veldig god ut, og vi gleder oss til å prøve den! :sjarmor:

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

tror den skal drikkes kald - i et shotglass e.l. (og gjerne til kaffe) Du åpner fra begge flaskene samtidig - og får en likør som er todelt. kjempegod!

Skrevet

Jeg har brukt den som vanlig likør, gjerne til kaffe, eller bare til kos!

Is i glasset er topp!

Ellers er min erfaring at man blir sittende igjen med ganske mye av den mørke likøren etter at den hvite er drukket opp. Prøv evt. å helle pittelitt mer ut av den svarte i forhold til den hvite.

Mmmm... Sheridan er knallgodt!

Skrevet

NAM!! Det er kjempegodt.

*fikk lyst på*

Skrevet

Svigermor drikker sheridans hehe. Joda godt det. Som væren sier: hell ut litt mer av den brune i glasset.

Bruker selv vanlig likørglass.

-x

Skrevet

Hvis man heller riktig av flasken vil det hvite holde like lenge som det brune innholdet.

Skrevet

Nei, kjære Lea!

Jeg har vært kjempebevisst på å holde flasken riktig så jeg tømmer likt, men det er teknisk umulig!!!

Kanskje vi blir nødt til å ta oss en kveld og tømme noen flasker - sånn bare for å ta et vitenskapelig forsøk?

:hoho:

Skrevet

YES! Prøve ut teknikken liksom!

Har en flaske stående jeg!

Skrevet

:( Heldiggrisen!

Jeg har hatt meg et glass Tia Maria i kveld, og nå et med Bailey's, men jeg må si Sheridan slår dem begge!

:wink: Ta deg et glass og kos deg, da vel, Lea!

Klem!

Skrevet

Har fått i meg en liter kaffe og orker ikke tanken på likør...

Sparer den til vi skal eksprimentere med innholdet og tømming av flaskene jeg! Innen den tid bør du ha skaffet deg en ny Sheridans

Skrevet

Må ut og reise, jeg da! Så jeg får kjøpt en billig literflaske i tax-free'en!

Hvor skal jeg dra, mon tro???

En uke i Paris? 14 dager i syden? *grubler*

:hoho:

Skrevet

:ler: Det blir en dyr flaske hvis du må ut å reise først :wink:

Nå skal jeg kooose meg med litt Baileys hvertfall. :P

Skrevet

Hei igjen! :D

Nå har vi prøvesmakt, og jeg må si at dette nå er min nye "kose-favoritt!" Den slår til og med Bailey's! Har ikke prøvd sammen med kaffe enda, men det høres iallfall digg ut! Gleder meg allerede! :wink:

Så takk for svar alle sammen!

Til Væren og Lea: Jeg blir også gjerne med på eksperimenteringa. Tror jeg også kommer til å bli manko på den hvite til slutt! :roll:

Klemmer fra

Skrevet

Jepp, den slår Baileys!

Kjekt at den falt i smak, Bippe!

Ja, det kan bli en dyr Sheridan hvis jeg må reise først, men skitt au!

- Det er sikkert verdt det! :ler:

Skrevet

Da reiser alle på en liten utenlandstur og fyller opp kvota med sheridans!

Kanskje vi skal ta en fellestur? Så får vi med oss kvota begge veier?

Sckhål da jenter...

Sheridans fungerer forresten utmerket som "utvanning" i glasurer også.

Skrevet

Jeg vil også være med på denne forskningen! hoppe.gif

Jeg liker forskning, og denne virker jo både meningsfull og nyttig for fremtiden!

Tror dere vi kan søke om statlige støtter og kulturmidler også?

Jeg må også være med på den shoppingrunden for flaska mi er sprettet fra før...

Skrevet

Det er mange måter å drikke Sheridan's på....

Noen drikker den som likør i vanlige småglass og nipper,

noen blander den i kaffen,

noen putter oppi isbiter og drikker den,

og jeg pleier å shot'e den... :lol:

(men nå må jeg jo holde meg unna alkohol, så jeg får ikke tatt en Sheridan's i jula engang...)

Forøvrig så får min søster og hennes mann til å sjenke så det blir tomt samtidig av både kaffelikøren og vaniljelikøren, men jeg får det ikke til... Og de holder ikke igjen ene åpningen eller noe... Så det ER mulig! :blunke:

Skrevet

*nam nam* - jeg melder meg også på til dette eksperimentet :hoho:

Sheridans er dritgodt, men i min flaske forsvinner det hvite mye fortere, for jeg liker det best jeg :ler2:

Kanskje jeg skal vurdere sugerør ned i den delen??

Sambo klarer å tømme begge sidene likt, men jeg tror han heller i litt mer av den sorte.....Aner ikke jeg. :roll:

Det er skikkelig kos iallefall - det er vi vel enige om ser jeg.

Skrevet

Hei!

Klart enig i at Sheridan slår både Baileys og Tia Maria, men dersom Sheridanen tar slutt er Baileys ganske godt med en dråpe (eller 3) med appelsinlikør...... :wink:

Ellers skal det gå greit å bli kvitt brunt og hvitt samtidig, og husk å holde glasset på skrått og slå slik at spruten treffer siden på glasset (ikke bunnen), da holder likøren seg delt/tofarget i glasset. Bruk gjerne et avkjølt glass (traktformet er best), men ikke ha is i - da forsvinner jo todelingen.

• Liker 1
  • 5 år senere...
Gjest Gjest_lula_*
Skrevet

Hei=)

etter at en har opnet flasken, bør den stå i kjøleskap eller kan den stå i romtempratur? og kor lenge kan den stå åpen uten att den blir dårlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...