AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Hei. For to uker siden solgte jeg en bukse på Tise, en merkebukse som knappt hadde blitt brukt. Jeg tok detaljerte bilder av buksa og sendte til vedkommende som kjøpte den. På Lørdag får jeg melding om at kjøper vil ha pengene tilbake, da buksa var k følge kjøper skitten og luktet dårlig. Det er snakk om 800kr pluss frakt. Jeg sa at jeg hadde vasket den før den ble sendt, og at hun fikk detaljerte bilder av hvordan buksa ser ut før hun kjøpte. Hun nekter å høre på meg, jeg ba om bilder av buksa og hvor hun mener den er skitten - hun sa at jeg prøver å lure henne og mente at jeg selv visste hvor buksa var skitten? Så truet hun meg med å henge meg ut som svindler. Jeg ble da redd, jeg har aldri svindlet noen og er alltid nøye med å fremstille plaggene akkurat slik de er - jeg vippset tilbake. Spørsmålet mitt her er: Kan jeg kreve å få buksa sendt tilbake? Jeg er villig til å betale frakten selv, dette er som sakt ei dyr bukse som jeg ikke ønsker at hun skal få gratis. Anonymkode: ecdfc...b45 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Så dum du var som vippset tilbake. Selvfølgelig skulle du ventet med det til hun hadde sendt den tilbake. Og ja, du har såklart rett til å få den tilbake. Hadde ikke engang giddet å diskutere det, er buksa skitten får hun vaske den liksom. Det er ikke hjernekirurgi. Anonymkode: bf8f2...b15 8 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 DU SKULLE SELVSAGT KREVD BUKSA TILBAKE FØR DU VIPPSET..... DU ble svindlet. Anonymkode: 4e17c...462 13 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Ja du skal selvfølgelig få buksen tilbake om du har tilbakesendt pengene. Ellers beholder hun jo buksen også og har fått dem gratis Anonymkode: 76ded...87d 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så dum du var som vippset tilbake. Selvfølgelig skulle du ventet med det til hun hadde sendt den tilbake. Og ja, du har såklart rett til å få den tilbake. Hadde ikke engang giddet å diskutere det, er buksa skitten får hun vaske den liksom. Det er ikke hjernekirurgi. Anonymkode: bf8f2...b15 Ja jeg vet, men ble jo redd for å bli hengt ut som en svindler, for det er jeg ikke. Jeg skal kreve at hun sender den tilbake. Anonymkode: ecdfc...b45 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Ta å snakk med dem på finn.no https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/303994-Åpningstider-og-telefonnummer Evt. Forbrukerrådet https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ Anonymkode: 9efc3...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja jeg vet, men ble jo redd for å bli hengt ut som en svindler, for det er jeg ikke. Jeg skal kreve at hun sender den tilbake. Anonymkode: ecdfc...b45 Hun har jo fått buksa gratis av deg, hun kommer aldri til å sende den tilbake... Og sånn til neste gang: Ta bilde av plagget og alt FØR du sender, og neste gang en svindler prøver å svindle deg, så har du bevis på at du ikke har sendt plagget skittent eller ødelagt. Anonymkode: 4e17c...462 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ta å snakk med dem på finn.no https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/303994-Åpningstider-og-telefonnummer Evt. Forbrukerrådet https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ Anonymkode: 9efc3...9fd Finn????? Dette er gjort via tise... OG hun har brukt vipps og ikke tise sin betalingstjeneste. Anonymkode: 4e17c...462 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg vet, men ble jo redd for å bli hengt ut som en svindler, for det er jeg ikke. Jeg skal kreve at hun sender den tilbake. Anonymkode: ecdfc...b45 For sent. Kjøper har sikkert blokkert deg allerede og fått gratis bukse. Trodde ikke det er mulig å være så lettlurt i 2023. Anonymkode: 5cc02...07c 6 1
Batteri Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta å snakk med dem på finn.no https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/303994-Åpningstider-og-telefonnummer Evt. Forbrukerrådet https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ Anonymkode: 9efc3...9fd Hvorfor skal hun kontakte Finn når det er Tise hun har solgt gjennom? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Ja, det kan du. Det kan godt hende at det ikke er noe i beskyldningene hennes, men det er veldig vanskelig for deg å argumentere for at buksa ikke lukter vondt. Det jeg reagerer på er imidlertid at hun ikke sier fra før etter to uker. Det kan godt hende at hun har vært på ferie eller lignende, men det kan også godt hende at hun selv har brukt og skitnet til buksa. Og nå vil sende den tilbake til deg… 😒 Anonymkode: 92df0...92c 2
Drizzt Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. For to uker siden solgte jeg en bukse på Tise, en merkebukse som knappt hadde blitt brukt. Jeg tok detaljerte bilder av buksa og sendte til vedkommende som kjøpte den. På Lørdag får jeg melding om at kjøper vil ha pengene tilbake, da buksa var k følge kjøper skitten og luktet dårlig. Det er snakk om 800kr pluss frakt. Jeg sa at jeg hadde vasket den før den ble sendt, og at hun fikk detaljerte bilder av hvordan buksa ser ut før hun kjøpte. Hun nekter å høre på meg, jeg ba om bilder av buksa og hvor hun mener den er skitten - hun sa at jeg prøver å lure henne og mente at jeg selv visste hvor buksa var skitten? Så truet hun meg med å henge meg ut som svindler. Jeg ble da redd, jeg har aldri svindlet noen og er alltid nøye med å fremstille plaggene akkurat slik de er - jeg vippset tilbake. Spørsmålet mitt her er: Kan jeg kreve å få buksa sendt tilbake? Jeg er villig til å betale frakten selv, dette er som sakt ei dyr bukse som jeg ikke ønsker at hun skal få gratis. Anonymkode: ecdfc...b45 1. Du burde ikke vippset tilbake. Det var en megastor tabbe. Nå sitter kjøper med gratis bukse og du med ingenting. 2. Du må kreve at kjøper sender buksene tilbake og står for frakt selv. Buksene må være i samme stand som da du sendte dem til kjøper. Hvis kjøper ikke sender buksene med en gang i samme gode stand som du sendte dem, da må du henge kjøper ut som svindleren hun er. (det hendte en jeg kjenner at hun solgte et helt nytt og ubrukt klesplagg og fikk klage på at det var skittent og luktet dårlig - hun ble enig med kjøper om å få klesplagget tilbake mot å sende tilbake pengene og hun fikk tilbake klesplagget som luktet røyk, så klesplagget ble brukt av kjøper og returnert i dårligere stand enn den kjøper fikk den - så pass på å presisere at buksene skal returneres i samme stand som de ble mottatt) 7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Du har desverre blitt svindlet Anonymkode: 34be8...d5d 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Hvordan review har hun fra før? Om hun har mage gode reviews/stjerner hadde jeg stolt på henne men om hun hadde få eller dårlige hadde jeg gjennomskuet hun som svindleren ved å true folk med å si at de er svindlere mens hun lyver om plagget for å få det gratis Anonymkode: 8bb5b...7cd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan review har hun fra før? Om hun har mage gode reviews/stjerner hadde jeg stolt på henne men om hun hadde få eller dårlige hadde jeg gjennomskuet hun som svindleren ved å true folk med å si at de er svindlere mens hun lyver om plagget for å få det gratis Anonymkode: 8bb5b...7cd Ser nå at hun kun har to, begge fra 2020 så lenge siden Ei heller selger hun noe selv. Æsj jeg dummet meg ut og var naiv her😩 Anonymkode: ecdfc...b45 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Jeg mener ikke å være slem, men du må jo være en av de mest lettlurte personene jeg har sett... Du har ikke rett på å få buksa tilbake dersom du ikke faktisk ba om det da du sendte pengene hennes tilbake. Du kan spørre, men du kan ikke kreve det. Det du gjorde var å gi henne gratis penger, uten noe forbehold. Anonymkode: 688c2...90b 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser nå at hun kun har to, begge fra 2020 så lenge siden Ei heller selger hun noe selv. Æsj jeg dummet meg ut og var naiv her😩 Anonymkode: ecdfc...b45 Sender en klem 💕 Anonymkode: bf8f2...b15 1
Capazitet Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 Huff, så kjedelig å komme borti sånne utkrøpne kjøparar 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Du skal ha buksa tilbake da! Er ikke samme angrerett ved kjøp av privat personer som i butikk så du skulle ikke vippset tilbake heller Anonymkode: bd374...abb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Bruk tise sin egen betalingsløsning. Den forhindrer slik svindel Anonymkode: 8a81d...898 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå