Fibonacci Skrevet 13. januar 2006 #1 Skrevet 13. januar 2006 Sønnen vår har akkurat hatt en ny runde med forkjølelse og feber, vært mye plaget med det hele vinteren egentlig. Denne gangen har han nå en skikkelig stygg hoste i etterkant, han får skikkelige anfall og i stad hostet han så fælt at han kastet opp. Finnes det noen reseptfri hostesaft som er virkelig bra? Og bør vi ta ham til lege fortest mulig? Er sånn i tvil. Nå er det jo helg, og da blir det jo evt. legevakt. Han har ikke feber lenger, men er slapp og trøtt. Hvilke faresignaler bør jeg være obs på og er det farlig at han hoster så han kaster opp? Det ble visst mange spørsmål, men jeg har ikke så mye erfaring med dette fra før av!
Dagoberta Skrevet 13. januar 2006 #2 Skrevet 13. januar 2006 Det viktigste er å legge merke til om han blir for slapp og trøtt til at det går an å få kontakt med ham - har han feber og blir så døsig at han ikke kan kommunisere som vanlig er det på tide å ringe legevakten. Det er ikke så farlig med nedsatt appetitt et par dager om han ikke vil spise, men om han ikke vil ta til seg væske bør dere også dra til lege. Å kaste opp er ikke så farlig i seg selv, faren er mest at man kan bli dehydrert om man kaster opp over litt tid. Jeg har ikke mye greie på om hostesaft vil hjelpe, men her vi bor er de veldig tålmodige og tar seg tid til å forklare om man har syke småbarn og ringer legevakten. Vi har aldri vært nødt til å dra dit, men har ringt et par ganger og pratet med sykepleiere som har forklart og beroliget meg når Englebarnet har vært syk, så det er verdt å prøve hvis du er i tvil og vil prate med noen som har peiling
Kipa Skrevet 13. januar 2006 #3 Skrevet 13. januar 2006 De sier nå at hostesaft uten resept ikke hjelper. Om det blir verre ville jeg dratt til legevakten, men ellers få en time mandag. Lukas var sånn for ganske nøyaktig et år siden, han hadde noe som heter forkjølelsesastma fant til slutt en spesialist ut. men det trenger ikke å være det altså, bare ville si det siden det likner på sånn han var. det at han har feber kan også være pga det. håper din lille venn blir bedre!
Fibonacci Skrevet 13. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2006 Takk for svar så langt! En telefon til legevakten kan det nok hende vi tar ja, evt. lege på mandag.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Dra til legevakta. Han må da ha det fryktelig hvis han hoster til han nesten kaster opp! Kanskje han kan å noe som lindrer det.
monja Skrevet 14. januar 2006 #6 Skrevet 14. januar 2006 Du kan jo kontakte legevakta. Vi gjorde det etter at vår 15 mnd gamle gutt hadde hosta i en mnd. De fant ingenting galt og vi fikk ikke noe for det. Men så dro vi til fastlegen vår uka etter og han fant litt forstørra mandler sånn at vi fikk Imacilin (aner ikke om det skrives sånn) og hosten forsvant på 10 dager. God bedring Bragegutten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå