Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er førstegangsgravid og har nå åtte fullgåtte uker. De siste dagene har jeg følte meg ganske uvel, og har mye mensliknende murringer i magen. Er i tillegg litt løs og ganske treg mage, og litt stikkinger i korsryggen. Har generelt en uvel følelse, tidvis nærmest som litt feberfølelse i kroppen. Er kjempenervøs for at det er en spontanabort rett rundt hjørnet.

Har jeg god grunn til bekymring, eller kan det være normalt? Tanker om når jeg evt. kan forvente å begynne å blø dersom det er en spontanabort på gang?

Anonymkode: 4beff...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som vanlige gravid symptomer;)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mensmurring er normalt, livmora som strekker seg. Det er sinnsykt mye som foregår i kroppen din nå så ikke rart du føler deg uvel. 

Anonymkode: d2447...292

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for betryggende ord. Jeg håper vikrelig dere har rett. ❤️ Akkurat nå føles det bare som om ting ikke er som det skal, men det er sikkert ikke så unaturlig for en som ikke har opplevd det før å få litt panikk.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for betryggende ord. Jeg håper vikrelig dere har rett. ❤️ Akkurat nå føles det bare som om ting ikke er som det skal, men det er sikkert ikke så unaturlig for en som ikke har opplevd det før å få litt panikk.

De fleste spontanaborter skjer også før uke 8. Jeg har hatt 9 spontanaborter på rad så vil si at jeg har mye erfaring. Alle mine skjedde før uke 8. Mensmurringer, løs mage osv er vanlige graviditetssymptomer. 

Anonymkode: 52237...d18

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste spontanaborter skjer også før uke 8. Jeg har hatt 9 spontanaborter på rad så vil si at jeg har mye erfaring. Alle mine skjedde før uke 8. Mensmurringer, løs mage osv er vanlige graviditetssymptomer. 

Tusen takk for at du tar deg tid til å fortelle meg dette. ❤️ Veldig leit å høre om din erfaring med så mange spontanaborter. Jeg håper du har lykkes etter å vært gjennom alle disse prøvelsene.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Er førstegangsgravid og har nå åtte fullgåtte uker. De siste dagene har jeg følte meg ganske uvel, og har mye mensliknende murringer i magen. Er i tillegg litt løs og ganske treg mage, og litt stikkinger i korsryggen. Har generelt en uvel følelse, tidvis nærmest som litt feberfølelse i kroppen. Er kjempenervøs for at det er en spontanabort rett rundt hjørnet.

Har jeg god grunn til bekymring, eller kan det være normalt? Tanker om når jeg evt. kan forvente å begynne å blø dersom det er en spontanabort på gang?

Jeg hadde mye sånn som deg, og jeg så hjertebank i uke 10 ☺️. Så lenge det ikke er blod ville jeg tatt det med ro ❤️

Anonymkode: c98f2...7d3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for at du tar deg tid til å fortelle meg dette. ❤️ Veldig leit å høre om din erfaring med så mange spontanaborter. Jeg håper du har lykkes etter å vært gjennom alle disse prøvelsene.

Takk, ja det har jeg. Vi venter en jente i august!

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Takk, ja det har jeg. Vi venter en jente i august!

Det var veldig kjekt å høre. Lykke til! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har igså vært veldig bekymret denne graviditeten (aldri hatt SA før, første graviditet, men fordi symptomer er så mye rart og man ikke leser noe absolutte tegn noe sted, så er det lett å stresse), og jeg har lest litt vel mye erfaringer på forum (anbefales ikke om du lett krisemaksimerer :p).

Det jeg har kommet frem til er at man ikke kan tolke tegn på noe som helst. Symptomer kommer og går, om man mister men kroppen fortsatt produserer hormoner så merker man ofte ingenting før blødning, og det kan ta lang tid. Andre mister brått alle symptomer eller til og med blør kraftig uten at noe er galt. Før man er langt nok på vei til å kjenne liv, så vet man rett og slett ingenting.

Så jeg godtok etterhvert at man ikke kan vite noe så tidlig, og at ultralyd er eneste sikre man kan vite. Jeg var såpass nervøs at jeg tok UL allerede I uke 6, og da er man jo ikke sikret for SA på noen måte, men det var veldig godt å se hjerteslag og at graviditeten var i livmor og sånn. For hadde mye smerter.

Så om du stresser veldig og har råd til det, så vil en privat UL kunne berolige frem til offentlig tidlig UL. Ellers er det ikke så lenge til du kan bestille nipt-test dersom du ikke er gammel nok til å få det offentlig og ønsker å ta det, det kan tas fra 10+0 (men om du ikke er helt sikker på hvor langt du er på vei er det lurt å ta det litt senere, så du ikke er for tidlig ute), da får du med ultralyd, så da får du en dobbelt forsikring på at ting er bra.

Men mest sannsynlig går det jo bra, så om du klarer å slappe av er det bare å vente til vanlig tidlig ultralyd.

Anonymkode: 49e54...042

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei,

Jeg har vært gravid 4 ganger og de symptomene du nevner er veldig normale. Så prøv å slappe av og nyte graviditeten din❤️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...