Gå til innhold

Leddsmerter etter vektnedgang/ved lav vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en sammenheng med vondt i kroppen og lav vekt? Flere som opplever å få hemmende leddsmerter i kroppen etter vektnedgang eller med lav vekt? Har gått fra 24 til 18 i BMI

Anonymkode: 1e22f...71d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis vektnedgang i seg selv, men næringsmangel. BMI på 18 begynner å bli lavt, og det kan være du ikke har fått i deg tilstrekkelig med fett, protein, kalsium, d vitamin, etc. 
Jeg har bmi på 23, og skulle den ned til 18 hadde jeg måttet gå ned 15 kilo. Da hadde jeg vært radmager. 

Anonymkode: dbeba...82d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vektnedgangen bevisst? I så fall - hvorfor ønsker du å være undervektig? Klart det vil gi enkelte kroppslige vondter å være undervektig, med mindre man er det naturlig, og det er jo ikke du. 

Anonymkode: 67068...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye mer smerter i kroppen da jeg var undervektig med bmi på 17,7. Kroppen har det mye bedre nå på bmi ca. 19. Så det kan nok tenkes at du ligger for lavt i vekt. For meg dreier det seg om en vektoppgang på 3-4 kg, det har vært skummelt og vanskelig, men både søvnproblemer, smerter og angst er redusert. 

Anonymkode: 67c51...6a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lav bmi og leddsmerter og andre smerter i kroppen for den saks skyld er en del av hverdagen.

Anonymkode: 9fd73...7de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...