Majer Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Tror dere det er representativt? Hvorfor er det i såfall fremdeles sånn i en tid med mer likestilling? https://www.dagbladet.no/tema/tre-kvinner-om-mannens-tabu/79763624
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Hvem tror på click bait og agurk nyheter til Dagbladet? Anonymkode: e5037...a06
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Majer skrev (22 minutter siden): Tror dere det er representativt? Hvorfor er det i såfall fremdeles sånn i en tid med mer likestilling? https://www.dagbladet.no/tema/tre-kvinner-om-mannens-tabu/79763624 Lurer du oss til å kjøpe en artikkel for å diskutere med deg? Anonymkode: 77b9e...a5c
Agaton Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 betaler ikke for DB. hva er disse topp 3 tingene?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Får ikke lest artikkelen, men ja jeg har noen økonomiske krav. Det er som følger: Ingen narkotika og/eller torpedogjeld Ingen kriminelle økonomiske inntekter Ingen saker hos namsmannen Ingen gjeldsordning Samme krav stiller jeg til meg selv Anonymkode: 5c4b9...a06 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 DB.no får ikke mitt klikk, i likhet med VG.no Har ikke lest den drit*** på lenge. Anonymkode: c8065...bb5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 15 på topp: Dette ser vi etter i en partner God humoristisk sans Vennskap Felles interesser Intelligens Romantikk Godt sexliv God økonomisk helse I god form Godt utseende God økonomisk kunnskap Samme musikksmak Delte politiske overbevisninger Ønske om barn/å starte en familie Penger/rikdom Ønske om å gifte seg Anonymkode: 1dba8...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 15 på topp: Dette ser vi etter i en partner God humoristisk sans Vennskap Felles interesser Intelligens Romantikk Godt sexliv God økonomisk helse I god form Godt utseende God økonomisk kunnskap Samme musikksmak Delte politiske overbevisninger Ønske om barn/å starte en familie Penger/rikdom Ønske om å gifte seg Anonymkode: 1dba8...3b4 Fra artikkelen til Dagbladet... Anonymkode: 1dba8...3b4
SPOCA Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 På hvilken måte er god økonomisk helse og god økonomisk kunnskap kontroversielt eller ikke likestilling? Samme med penger/rikdom? Det står ikke hva som ligger til grunn, men som det også står i denne artikkelen "Dårlig økonomi skaper mye bekymring og stress, og det er aldri positivt for et parforhold, forteller parterapeuten. Det kan skape mye negativ spenning og krangling." Det er vel ikke akkurat noe nytt? Selvfølgelig ønsker jeg ikke en partner med dårlig økonomisk sans, gjeldsordning og dårlig økonomisk evne. Det vil vel heller ikke menn ha? Man ønsker jo en partner som evner å ta vare på seg selv, også økonomisk. Dette er vel faktisk noe som taler for likestilling - man ønsker jo ikke å stå på bar bakke, være avhengig av pengene til mannen - det være seg i positiv eller negativ forstand. Selvfølgelig var disse tre faktorene en del av pakken da jeg så etter en ny mann. Det betyr IKKE at jeg ser etter en rik mann som skal forsørge meg, men jeg ønsket en mann med god økonomisk sans, som kanskje hadde rikdommen til å vise at han kan ta vare på seg selv OG evnen til å tenke over økonomiske valg. Er dette penger jeg ønsker og skal være tiltenkt meg? Nei, selvfølgelig ikke. Men jeg har vært sammen med en udugelig mann tidligere som lurte meg for større summer med penger gjennom blant annet falsk underskrift, og det er IKKE kult å bli svindlet for nesten en million kroner. Heldigvis ble han dømt, og jeg klarte å stable livet mitt på bena på egenhånd. Men dit skal jeg IKKE igjen. For øvrig: jeg tjener mer enn min samboer, og vi har fullstendig felles økonomi. Jeg betaler gladelig for hans sønn like mye som han gjør, og jeg bidrar like mye, og kanskje litt mer til økonomien. Han har dog mye større formue enn meg, han ønsker dog at de skal være tiltenkt oss. For meg har det dog vært viktig at hvis han ønsker særeie eller på andre måter ektepakt for sine eiendeler, så skal han selvfølgelig ha dette. Det skulle bare mangle, jeg har ingen rett på hans penger. Derimot ønsker han at jeg skal forvalte hans formue, spesielt om han faller fra, slik at disse blir forvaltet riktig med tanke på hans sønn med spesielle behov. Men, absolutt aldri skal jeg bero meg på at min samboer og forlovede skal alene forsørge meg. Det kunne ikke falle meg inn. Derimot kommer jeg til å forsørge min stesønn om det skulle være nødvendig, hvis noe skjer med min samboer. Så, ryddig økonomi er selvfølgelig viktig, for jeg vet hvilken stor verkebyll det kan være. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå