AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Jeg kjenner jeg får fullstendig fnatt. Hver gang noen legger en liste over navn de liker og spør om hva de tenker så får de ofte høre at "Det blir vel 10 i samme klasse med det navnet.." Jeg nevnte for litt siden under hva barn født i 2023 heter hva min jente skal hete og første kommentaren er "Som alle andre, med andre ord.." HVA. SÅ. Skal vi kalle barna våre noe vi ikke synes er fint fordi det er mindre populære navn? Er det så fullstendig krise at folk vil ha et populært navn fordi de synes det er fint? Måtte bare få ut litt, kjente jeg Anonymkode: ac7ed...696 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Vi har et barn med et «populært» navn, har ligget på topp 5 i mange år. Så langt er barnet det eneste med sitt navn i barnehagen. Det er langt mer variasjon i navn nå enn på 80 og 90- tallet. Anonymkode: 7b69d...2b6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Når noen spør hva de tenker, så svarer man vel ærlig da? Kommer venninna mi og sier at hennes barn skal hete «Liam» og spurt hva jeg synes, så hadde jeg sagt at jeg synes det er altfor vanlig og kjedelig. Tåler du ikke det? Ikke spør. Å navngi ungen typ «Emma» når det har vært på 1-3.plass i over 20 år er bare trist for ungen sin del. Har man ikke noe fantasi? Er ikke noen navn like fine? I datteren min sin klasse er det 4 William. Da blir man William A og William B da. Man får ikke egen identitet. Anonymkode: ac16e...a52 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Får man ikke egen identitet om man heter det samme som flere andre? Jøss, det var nytt for meg. TS bør minne folk som kommenterer sånt om at det alltid vil være en topp 10-liste, uansett hvor originale folk prøver å være. Folk velger gjerne fra litt lengre nede på listen og tror de er "lure", og så fyker de navnene til topps. Anonymkode: d1778...ebb 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Får man ikke egen identitet om man heter det samme som flere andre? Jøss, det var nytt for meg. TS bør minne folk som kommenterer sånt om at det alltid vil være en topp 10-liste, uansett hvor originale folk prøver å være. Folk velger gjerne fra litt lengre nede på listen og tror de er "lure", og så fyker de navnene til topps. Anonymkode: d1778...ebb Er man en av mange i en gruppe som heter det samme så mister man litt av identiteten ja. Man blir et nummer. «Sofie nr.5». Anonymkode: ac16e...a52 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er man en av mange i en gruppe som heter det samme så mister man litt av identiteten ja. Man blir et nummer. «Sofie nr.5». Anonymkode: ac16e...a52 Fordi det går ikke an å bruke etternavn "Sofie S. Sofie A." Anonymkode: ac7ed...696 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det går ikke an å bruke etternavn "Sofie S. Sofie A." Anonymkode: ac7ed...696 Igjen: mister identiteten sin. Man blir Sofie A, Sofie B, Sofie C, Sofie D… Istedenfor kunne en av desse 10 Sofiene bare fått et litt mer unikt navn og blitt ala «Gabrielle», den eneste. Anonymkode: ac16e...a52 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen: mister identiteten sin. Man blir Sofie A, Sofie B, Sofie C, Sofie D… Istedenfor kunne en av desse 10 Sofiene bare fått et litt mer unikt navn og blitt ala «Gabrielle», den eneste. Anonymkode: ac16e...a52 Etternavnet er faktisk en del av identiteten sin Anonymkode: ac7ed...696 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Hvorfor gidder du å bry deg om dette? Ingen grunn til å bli irritert over noe så ubetydelig. Anonymkode: 23dfd...74a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Godt eksempel på hva jeg mener. Man blir bare en av mange. Det et kjedelig, trist for ungene og man blir drittlei av høre de samme navnene om og om igjen. Anonymkode: ac16e...a52 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Igjen: mister identiteten sin. Man blir Sofie A, Sofie B, Sofie C, Sofie D… Istedenfor kunne en av desse 10 Sofiene bare fått et litt mer unikt navn og blitt ala «Gabrielle», den eneste. Anonymkode: ac16e...a52 😅 Herregud… Anonymkode: d28cc...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Etternavnet er faktisk en del av identiteten sin Anonymkode: ac7ed...696 Å bli kalt Sofie A hele skolelivet sitt er faktisk bare kjipt. Eller enda verre: om det er to Sofie A. Går an å være litt kreativ. Ha litt fantasi. Å ikke bare gi ungen det første navnet man kommet på. Anonymkode: ac16e...a52 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor gidder du å bry deg om dette? Ingen grunn til å bli irritert over noe så ubetydelig. Anonymkode: 23dfd...74a Hvorfor kommenterer du en tråd som du ikke bryr deg om? Anonymkode: ac7ed...696 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å bli kalt Sofie A hele skolelivet sitt er faktisk bare kjipt. Eller enda verre: om det er to Sofie A. Går an å være litt kreativ. Ha litt fantasi. Å ikke bare gi ungen det første navnet man kommet på. Anonymkode: ac16e...a52 Om man er kreativ i navnevalget, så får man kritikk for det også her inne, er kun gamle norske navn som er «godkjent». Anonymkode: ebe4a...330
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Om man er kreativ i navnevalget, så får man kritikk for det også her inne, er kun gamle norske navn som er «godkjent». Anonymkode: ebe4a...330 Ja, jeg vet. Kun navn typ Audhild og Solveig blir godkjent inne på kg🤪 og Ingrid da, må ikke finne på å snakke negativt om det navnet! Anonymkode: ac16e...a52 1
Grüner Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner jeg får fullstendig fnatt. Hver gang noen legger en liste over navn de liker og spør om hva de tenker så får de ofte høre at "Det blir vel 10 i samme klasse med det navnet.." Jeg nevnte for litt siden under hva barn født i 2023 heter hva min jente skal hete og første kommentaren er "Som alle andre, med andre ord.." HVA. SÅ. Skal vi kalle barna våre noe vi ikke synes er fint fordi det er mindre populære navn? Er det så fullstendig krise at folk vil ha et populært navn fordi de synes det er fint? Måtte bare få ut litt, kjente jeg Anonymkode: ac7ed...696 Da tenker jeg du får la være å legge ut lister med navneforslag på KG, hvis du ikke tåler kommentarer på det 🙄.
Sententia Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Jeg fikk høre for et par dager siden at jeg burde bytte navn på ungen min, slik at han kan bli tatt på alvor som voksen mann ..mens søsteren har FOR voksent navn igjen. Stakkar liiiiiten, hun kan jo bli mobbet.
Entern Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, jeg vet. Kun navn typ Audhild og Solveig blir godkjent inne på kg🤪 og Ingrid da, må ikke finne på å snakke negativt om det navnet! Anonymkode: ac16e...a52 Ingrid er et nydelig navn 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Ingrid er et nydelig navn Fint du beviser poenget mitt. Smaken er uansett som baken, jeg synes Ingrid er et grusomt navn. Anonymkode: ac16e...a52 2
Entern Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Det har alltid vært sånn. Var sånn på bygdene for hundre år siden og, det var Knut A og Knut B, Ola A og Ola B, Per A og Per B… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå