Gå til innhold

Akilles-betennelse, noen som har hatt det? Hva hjelper for å bli frisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trente ganske hardt i vinter/våres, og nå har jeg fått en heftig betennelse i akillesen. Det gjør så vondt, jeg hyler av smerte her. Det verste er å gå, det gjør så utrolig vondt :( 

Går til fysio og får trykkbølgebehandling, men det tar vel litt tid før det virker. Går jo ut over livet mitt dette, jeg får jo ikke gjort noenting, ligger bare rett ut her. Noen som har hatt det samme, og hvor lang tid tok det før du ble frisk? Når kunne du trene igjen? 

Jeg har ikke sjans til å få trent noe som helst. Blir bare feit og deprimert. 

Anonymkode: 1fca3...d8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det i litt over to år nå og er på bedringens vei. Det går sakte fremover. Har også fått trykkbølgebehandling og gjort flere øvelser hjemme hver dag. Har kjøpt meg spesielle såler og gode sko. 

Tøyer ut hjemme hver kveld. 

Anonymkode: 19a01...b42

AnonymBruker
Skrevet

Hva med sykkel? Svømming? Styrketrening?

Anonymkode: 96421...76e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva med sykkel? Svømming? Styrketrening?

Anonymkode: 96421...76e

Svømming funker, da kjenner jeg ingen smerter. Ble masse svømming i helgen. Men er et stykke å gå til badeplassen, så jeg fikk veldig mye smerter etterpå. Alt av bevegelse gjør vondt. Jeg fikk noen øvelser av fysio men de gjør også svært vondt. Noen som har tatt kortison-sprøyter mot smertene?

Hvis jeg må ha det sånn i flere år framover kommer jeg til å bli alvorlig deprimert :( Skal også på ferie til Hellas i august og det blir en stusselig ferie om jeg ikke kan gå. Bare det å være på Gardermoen, og gå masse gruer jeg meg til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har hatt det i litt over to år nå og er på bedringens vei. Det går sakte fremover. Har også fått trykkbølgebehandling og gjort flere øvelser hjemme hver dag. Har kjøpt meg spesielle såler og gode sko. 

Tøyer ut hjemme hver kveld. 

Anonymkode: 19a01...b42

Flere ÅR? Tuller du :o 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg trente ganske hardt i vinter/våres, og nå har jeg fått en heftig betennelse i akillesen. Det gjør så vondt, jeg hyler av smerte her. Det verste er å gå, det gjør så utrolig vondt :( 

Går til fysio og får trykkbølgebehandling, men det tar vel litt tid før det virker. Går jo ut over livet mitt dette, jeg får jo ikke gjort noenting, ligger bare rett ut her. Noen som har hatt det samme, og hvor lang tid tok det før du ble frisk? Når kunne du trene igjen? 

Jeg har ikke sjans til å få trent noe som helst. Blir bare feit og deprimert. 

Slet med dette i fjor grunnet for mye gåing i høye fjellstøvler. Det som ble løsningen for meg, (tilfeldig), var å gå mye i litt fuktig myr (Mykt med litt "motstand"). Det er ikke dermed sagt at det fungerer for deg, men verdt å prøve ut.

Endret av Lurium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...