Gå til innhold

Hvordan modernisere hus fra 60-tallet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har arvet mannens barndomshjem. Huset er ca 270 kvm, hvitt med svart tak og stor hage. Huset har to etasjer over bakken og kjeller. Det er et velholdt hus men jeg ønsker å få det til å se mer moderne ut.. Drømmen er funkis men det hadde vi ikke råd til 🤣 

Hitill har vi byttet ytterdør til en sort dør. Vi har hengt opp et stort 8-tall i sort som er husnummer. Vi har også satt opp glassrekkverk rundt verandaen. Er det andre ting som kan gjøres med fasaden? Har sett tidligere at hus som har blitt malt svart kan se veldig stilige ut.. 

E72BF319-5849-4333-9CEF-70679C97BC56.jpeg

Anonymkode: ca10f...8ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Røde hus får jo litt landlig hyttepreg, synes jeg. Rødt kan kanskje med fordel endres til hvitt eller grått, som er mer moderne nå. Farge på huset er en smakssak, så klart, men jeg ville ikke valgt svart. Det er for dystert. Særlig på et så gammelt hus. Noen helt nye og moderne hus med moderne snitt kan kanskje tåle svart fasadefarge bedre.

Anonymkode: 6eb38...500

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Røde hus får jo litt landlig hyttepreg, synes jeg. Rødt kan kanskje med fordel endres til hvitt eller grått, som er mer moderne nå. Farge på huset er en smakssak, så klart, men jeg ville ikke valgt svart. Det er for dystert. Særlig på et så gammelt hus. Noen helt nye og moderne hus med moderne snitt kan kanskje tåle svart fasadefarge bedre.

Anonymkode: 6eb38...500

Bilde er som eksempel, huset er allerede hvitt og relativt nymalt :) ts 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er moderne da? Jo det er Bauhaus blant annet.  Da snakker vi:

1) nytt tak og ny øvre etasje, fordi bauhaus har flate tak. Mulig du må gjøre rettelser i konstruksjoner ellers for å bære vekten.

2) Ny kledning som samsvarer, muligens betonplater eller rett trekledning med vannrette planker. 

3) all husteknikk sånn som solfangere, soloaneler og ventilasjon

4) store vinduer, ta vekk all smått

5) nye vegger inne, isolasjon, ny elektrisk stuff sånn som smarte stikkontakt osv.

6) grine fordi en egentlig ikke ville bo modern men post-modern

7) planlegge for post-modern omrigging

:skya:

Anonymkode: a8c7b...e13

AnonymBruker
Skrevet

Selge huset, kjøpe et nytt i den stilen dere vil ha. Slike ombyggingsprosjekter koster gjerne mer enn det smaker.

Anonymkode: 2a2fa...304

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er praktikere. Kraftig etterisolering av vegger og tak. Ny kledning hvis nødvendig. Ved etterisolering av tak, vurdere hellning, heving, takvinduer etc.

Nye vinduer, se på muligheten til å endre vindusstørrelse og plassering.

Ellers må dere vurdere hva dee egentlig ønsker, både innvendig og utvendig.

Anonymkode: e7098...05d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle gode tips!! Dette hørtes dyrt ut.. Kanskje jeg skal si meg fornøyd med å ha fått en moderne ytterdør i det minste 🤣🫠

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for alle gode tips!! Dette hørtes dyrt ut.. Kanskje jeg skal si meg fornøyd med å ha fått en moderne ytterdør i det minste 🤣🫠

Haha! Jeg ville nok personlig heller brukt pengene innendørs heller enn å forsøke å få et gammelt hus til å se «moderne» ut utvendig. 

Anonymkode: 46e5d...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...