Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som over tid nå blir mer og mer ufin mot meg. Jeg har opplevd at hun snakker meg kraftig ned for å hevde seg selv. Snakker negativt om ting jeg sliter med fysisk. Tingene hun er flinkere til pleier hun å snakke ganske høyt om. Hun latterliggjør meg på snapper med sine venner om ting jeg ikke klarte som hun klarte. Ofte er ordene som dum, rar, ikke normal, pingle i bruk. 

Her har jeg tenkt at hun sliter så med eget selvbilde at hun trenger dette. Det har ikke gått så veldig inn på meg, men det er slitsomt. Jeg har ikke behov for å hevde meg på noen måte eller tråkke henne ned, så jeg overser det.

Det hender jeg møter på situasjoner jeg opplever som urettferdig og deler dette med henne. Hun har opplevd lignende og reagerte som meg angående hvor urettferdig hun opplevde slik. Hun tok tak i og ryddet i situasjonen som jeg selv ville gjort. Da jeg sto i samme situasjon og tok samme valg så viste hun null forståelse. Jeg tenkte at kanskje hun hadde lært noe jeg ikke visste, men hun tok samme valg igjen senere på dette.

Jeg har tatt noen valg i livet mitt nå og hun er uenig i disse valgene. Så hun svarer kort og surt, lar være å ha kontakt eller prøver å overtale meg til et annet valg. Det sliter på at hun ikke godtar hele meg.

Jeg ser at hun tar mange valg jeg er uenig i, men hvorfor skulle jeg ha lagt meg borti det? Eller hvorfor skulle jeg ha forsøkt å presse henne til å gjøre noe annet? Eller like henne mindre fordi jeg ikke er enig i hennes valg? 

Hvorfor holder hun på slik? Burde jeg ta en prat med henne? 

Anonymkode: df3be...4ca

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ei venninne som over tid nå blir mer og mer ufin mot meg. Jeg har opplevd at hun snakker meg kraftig ned for å hevde seg selv. Snakker negativt om ting jeg sliter med fysisk. Tingene hun er flinkere til pleier hun å snakke ganske høyt om. Hun latterliggjør meg på snapper med sine venner om ting jeg ikke klarte som hun klarte. Ofte er ordene som dum, rar, ikke normal, pingle i bruk. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde jeg ta en prat med henne? 

Ja, det burde du. 

Anonymkode: e1818...9fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette høres ut som en tapsprosjekt. Du er på ingen måte forpliktet til å pleie relasjoner som bare suger energi ut av deg. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal også sies at de gangene hun er mest ålreit er når jeg har hatt det vanskelig. Så fort problemene løsner og jeg får det bra så blir hun ufin igjen. Jeg hører svært lite fra henne i de periodene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Dette hørtes da utrolig barnslig ut av din venninne. Hun er ikke moden. Dropp henne.

Anonymkode: 54289...88f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig venn,kutt henne ut

Anonymkode: fe0b4...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kalt dette en venn🤷‍♀️

Anonymkode: bb899...ba8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hun sliter. Fas henne ut, og start å pleie relasjonene til de som er gode mot deg. ♥️

Anonymkode: 55ead...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et råd av en kamerat om å ikke ta det opp med henne. Bare holde god tone og på avstand. For å ta det opp kan føre til drama og at denne er skummel å ha som uvenn. Derfor blir jeg usikker. For meg er det mest naturlig å ta det opp, men jeg orker ikke drama. Vi er trossalt i midten av 30 åra. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Dette hørtes da utrolig barnslig ut av din venninne. Hun er ikke moden. Dropp henne.

Anonymkode: 54289...88f

Midten av 30 åra på begge to. Jeg trodde vi levde ganske like liv, men merker nå at det er stor forskjell på oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fikk et råd av en kamerat om å ikke ta det opp med henne. Bare holde god tone og på avstand. For å ta det opp kan føre til drama og at denne er skummel å ha som uvenn. Derfor blir jeg usikker. For meg er det mest naturlig å ta det opp, men jeg orker ikke drama. Vi er trossalt i midten av 30 åra. 

Det er jo personligheten hennes. Selvfølgelig blir det drama om du tar det opp. Å holde en høflig avstand er det beste rådet du kan få. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare hold høflig avstand og ikke fortell henne noe personlig. Siden du får dette rådet av en kompis, så er det nok flere som opplever henne som et giftig menneske. 

Anonymkode: 80178...f4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: 

Jeg fikk tatt opp en av sakene på en veldig mild måte og stilte spørsmål til venninnen min om hvorfor. Fikk to forskjellige forklaringer, en unnskyldning og tilslutt en frekk sms. 

Skrevet

Hadde en venninne som var samme. Hun var i 30’ årene, jeg 20 årene. Hun har psykiske lidelser. Men fortsatt ingen unnskylding til hvorfor hun er dritt imot andre. Måtte blokkere henne overalt idag , skal anmelde henne også . Hun truer andre, hun truer andre på livet. Hun lyver, mobber, er frekk og plager andre bare fordi hun sliter psykisk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...