AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Hei! Dette er et innlegg som egentlig får ut litt frustrasjon. Mulig litt gravidhormoner…. Vi har en gutt fra før og da jeg fikk han ønsket jeg meg gutt og fikk det. Denne gangen håpet jeg litt på å få ei jente for å kunne ha en av hver, men så var det bittelillebror i stedet. Og da jeg fikk vite at det var en gutt er gleden like stor og jeg er storfornøyd med å skulle få to gutter. Ikke det minste sår over utfallet selv. Når omgangskrets har spurt har jeg nevnt at jeg håper og tror litt at det er ei jente. Nå ser jeg skuffelsen i fjeset på mange rundt meg. ååå, men det er så søte jenteklær, gutter mister man når de blir gift, gutter bråker, gutter er viltre, gutter gjør det dårligere på skolen gutter ditt og datt. Så blir jeg litt lei meg. Vi kommer ikke til å få flere barn og både jeg og mannen syns vi får en fin familie. Noen med gutter her som tross alt har kontakt med dem etter de er gift og som hverken har kjørt ihjel seg med bil eller har havnet som ufør fordi de ikke fikk til skolen? Det er det folk forteller meg 😅 Venninna mi gned inn hvor heldig hun er som skulle ha jente. Anonymkode: 1a7fb...caa 1 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 Folk sier så mye dumt. Gutter er da like fine mennesker som jenter. Ignorer sånne latterlige uttalelser. Eller spør dem om de mener at du virkelig skal gå å være lei deg for barnet du bærer frem, sett dem litt på plass så de innser hvor dumme de høres ut. Anonymkode: 58d9f...8c3 5 1 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 Sånn er det med jenter også. Da jeg fikk jente nummer 2 fikk jeg de samme kommentarene. "Åhh, det hadde vært gøy med en gutt. En liten lillebror. Gutter er så søte og morsomme. Mindre drama med gutter." osv. Når jente nummer 3 kom så tok folk helt av... sukk Ingenting å ta på vei for. Enkelte er bare litt tankeløse Anonymkode: 6c0dd...31a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Gutter mister man når de blir gift? Altså, det er jo så forskjellig. Hva mener man med å miste? Min svigermor har to sønner, begge bor i nærheten og begge er gift/samboer med kvinner som kommer lenger borte ifra. Jeg har bosatt meg på min manns hjemplass 15t kjøring fra der jeg vokste opp og der min mor bor. Det er vel hun som har mistet meg da. Anonymkode: 611d2...c57 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gutter mister man når de blir gift? Altså, det er jo så forskjellig. Hva mener man med å miste? Min svigermor har to sønner, begge bor i nærheten og begge er gift/samboer med kvinner som kommer lenger borte ifra. Jeg har bosatt meg på min manns hjemplass 15t kjøring fra der jeg vokste opp og der min mor bor. Det er vel hun som har mistet meg da. Anonymkode: 611d2...c57 Jeg har tolket det litt som det du nevner bare da altså motsatt. Anonymkode: 1a7fb...caa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har tolket det litt som det du nevner bare da altså motsatt. Anonymkode: 1a7fb...caa Ja, nettopp, det er ikke noe automatikk i det Kan like gjerne være hun som flytter for som han. Kan nevne da, at min farmor har 3 sønner og 3 døtre. Sønnene stiller opp vel så godt som døtrene Anonymkode: 611d2...c57 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 Har tre gutter (eldste er 15 år) og har veldig god erfaring med gutter. Vi har det veldig harmonisk, ingen søskenkrangling. Trygge, snille, selvstendige gutter som liker alt fra shopping og kino med mor til fotball og slalåm. De er fornøyde, takknemlige barn, rett og slett. Har hørt en del kommentarer på at jeg nok ønsker meg jente, men de som tror jeg ønsker meg jente har selv barn som krangler, aldri er skikkelig fornøyd og det må skje noe 24/7 (noe jeg aldri hadde orket) så helt ærlig er det ikke et liv jeg er misunnelig på. De burde vel heller vært misunnelig på meg… men det nevner jeg jo aldri for dem.. «Skulle du ønske du hadde like greie barn som meg?» er liksom ikke innafor.. men «skulle du ønske du hadde en jente» er liksom greit å si.. 😂 rart det der.. Anonymkode: 99211...59f 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Har to gutter, og det har bare vært glede her i hvert fall. De er begge rolige, snille folk med samme interesser. I morgen drar de på guttetur til utlandet, selv om størstemann er voksen nå, og kunne dratt på egen ferie med sine venner. Eldste har forresten akkurat kjøpt seg helt ny toppleilighet og tjener det dobbelte som meg😅 Anonymkode: a063d...597 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 Folk er idioter! Jeg fikk gutt først, og da jeg ble gravid med jente oppførte folk seg som om jeg hadde vunnet i lotto🫠 jeg begynte til slutt å si at jeg «hadde håpet på gutt da « for å poengtere hvor idiotisk hele opplegget høres ut. Anonymkode: 41924...c99 4
Tanuki Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Folk er så tankeløse. Venter gutt nr 2 jeg også, og nesten alle ble "skuffet" på mine vegne da jeg fortalte at det ble en gutt til. For meg spiller kjønn null role, vil bare ha et normalt og friskt barn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 «Sitter du der å sier at den lille gutten min ikke er like mye verdt som en jente?» tenker de tier still etter en sånn kommentar Anonymkode: 58d9f...8c3 6 4
Snok1 Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 (endret) Jeg har flere søstre og er den som har mest kontakt med mine gamle foreldre og som sørger for at de har kontakt med barnebarna. M50+ Endret 10. juli 2023 av Snok1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Gratulerer! Det er helt perfekt med to gutter. Anonymkode: a59aa...cd9 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Folk er utrolig korttenkte og dumme. Jeg har to jenter og har hørt fra flere at det er utrolig synd i mannen min som ikke har en sønn. Gullstandarden er en av hver. Får man to av samme bør man visst gå for nr tre, for å få det nest beste som er ro av en sort og en av den andre. Får man ikke det før man gå for nr fire. Er man riktig uheldig ender man opp med fire av samme sort og blor forventet å være ekstremt ulykkelig over dette. Anonymkode: 2c333...7e4 1 1
Brunello Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Dette er et innlegg som egentlig får ut litt frustrasjon. Mulig litt gravidhormoner…. Vi har en gutt fra før og da jeg fikk han ønsket jeg meg gutt og fikk det. Denne gangen håpet jeg litt på å få ei jente for å kunne ha en av hver, men så var det bittelillebror i stedet. Og da jeg fikk vite at det var en gutt er gleden like stor og jeg er storfornøyd med å skulle få to gutter. Ikke det minste sår over utfallet selv. Når omgangskrets har spurt har jeg nevnt at jeg håper og tror litt at det er ei jente. Nå ser jeg skuffelsen i fjeset på mange rundt meg. ååå, men det er så søte jenteklær, gutter mister man når de blir gift, gutter bråker, gutter er viltre, gutter gjør det dårligere på skolen gutter ditt og datt. Så blir jeg litt lei meg. Vi kommer ikke til å få flere barn og både jeg og mannen syns vi får en fin familie. Noen med gutter her som tross alt har kontakt med dem etter de er gift og som hverken har kjørt ihjel seg med bil eller har havnet som ufør fordi de ikke fikk til skolen? Det er det folk forteller meg 😅 Venninna mi gned inn hvor heldig hun er som skulle ha jente. Anonymkode: 1a7fb...caa Du mener damer, ikke sant? og at det er gutter som står for problemene er en sannhet med store modifikasjoner. Vi har to jenter, og i begges tilfeller startet det med intriger mellom jentene på trinnet fra de var 10 år. Det er selvsagt mye faenskap som kan skje med gutter, men de styrer i alle fall mye av det selv. Jeg er mer bekymret over hva som kan skje med jentene mine enn hva gutten min kan rote seg bort i. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Gutter er så ufattelig mye enklere å ha med å gjøre enn jenter, spesielt i ungdomsårene😌 jeg, min søster og min bror et svært gode eksempler på dette. -Hilsen mor av begge kjønn med mange venner som også har begge kjønn der alle deler samme oppfatning. Anonymkode: 0dbcc...be7 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 Brunello skrev (58 minutter siden): Du mener damer, ikke sant? og at det er gutter som står for problemene er en sannhet med store modifikasjoner. Vi har to jenter, og i begges tilfeller startet det med intriger mellom jentene på trinnet fra de var 10 år. Det er selvsagt mye faenskap som kan skje med gutter, men de styrer i alle fall mye av det selv. Jeg er mer bekymret over hva som kan skje med jentene mine enn hva gutten min kan rote seg bort i. Jeg mener både damer og menn. Anonymkode: 1a7fb...caa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener både damer og menn. Anonymkode: 1a7fb...caa menn er forsåvidt mest skyldige i å nevne hvor travelt det kommer til å bli og hvor mye dritt vi må finne oss i med bilkjøring og diverse. Ikke så mye skuffelse. Anonymkode: 1a7fb...caa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Kjenner meg igjen😅 Fikk nettopp gutt nr. 2 og er så forelsket i han😍 Kommentarer fra andre om at han tydeligvis helst skulle ha vært en jente preller RETT av. Jeg veit at jeg er ekstremt heldig som har fått 2 friske og nydelige gutter🥰🤗 Savner absolutt ingen jente, selv om jeg sikkert/forhåpentligvis hadde vært like fornøyd med det. Anonymkode: df720...4a4 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Er du omgitt av idioter? Anonymkode: 08e04...a01 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå