AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Skrevet 10. juli 2023 Så viser du respekt. Du er ikke respektløs, selv om de er aggressive on nedlatende. Du har alt å tape, ingenting å vinne. Svelg stoltheten, og ta det som en mann/kvinne. Anonymkode: b42a1...628 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så viser du respekt. Du er ikke respektløs, selv om de er aggressive on nedlatende. Du har alt å tape, ingenting å vinne. Svelg stoltheten, og ta det som en mann/kvinne. Anonymkode: b42a1...628 Men la oss si du blir utsatt for vold. Du vet du er uskyldig, men politiet gyver løs på deg med knyttneveslag og batong. Er det da lov å forsvare seg? Det er jo politiet som har voldsmonopol her i landet, men gjelder det alltid? Anonymkode: 82391...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men la oss si du blir utsatt for vold. Du vet du er uskyldig, men politiet gyver løs på deg med knyttneveslag og batong. Er det da lov å forsvare seg? Det er jo politiet som har voldsmonopol her i landet, men gjelder det alltid? Anonymkode: 82391...9d5 En som gjentagende ganger har laget kvalme på byen tidligere, bør i hvertfall være forsiktig når politiet vil snakke med vedkommende. Anonymkode: b42a1...628 4
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker said: Men la oss si du blir utsatt for vold. Du vet du er uskyldig, men politiet gyver løs på deg med knyttneveslag og batong. Er det da lov å forsvare seg? Det er jo politiet som har voldsmonopol her i landet, men gjelder det alltid? Anonymkode: 82391...9d5 Volden vil opphøre når du slutter å gjøre motstand, er man uskyldig har man enda mindre grunn til å gjøre motstand bare for å bli påført smerte. EDIT: Legger med denne for en litt mer faglig vurdering av en aktuell sak, litt mindre tabloid https://www.politiforum.no/her-er-dommen-som-frikjente-politimannen/244439?fbclid=IwAR2g9yhIFkGHmpKgoErVpnkSiUIV154sOxRCWtEqgmXZIYKxUOcKMC3eVHM Endret 10. juli 2023 av Tiuren
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Selvsagt forholder man seg rolig. Det er idioti å ikke gjøre det. Og har man tidligere vært anholdt og måtte blitt holdt og pågrepet av inntil 16 politifolk med bevæpning, skjold og hjelm så er det ikke rart at politiet antar at man er en skikkelig bajas som er til fare både for seg og andre Anonymkode: 44cf3...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Selvsagt forholder man seg rolig. Det er idioti å ikke gjøre det. Og har man tidligere vært anholdt og måtte blitt holdt og pågrepet av inntil 16 politifolk med bevæpning, skjold og hjelm så er det ikke rart at politiet antar at man er en skikkelig bajas som er til fare både for seg og andre Anonymkode: 44cf3...d4b Tidligere historie spiller en rolle her. Tenk om dette var en kar fra Etiopia eller Uzbekistan, ingen absolutt ingen, ville ha støttet han her inne. Anonymkode: b42a1...628
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 16 minutter siden, Tiuren said: Volden vil opphøre når du slutter å gjøre motstand, er man uskyldig har man enda mindre grunn til å gjøre motstand bare for å bli påført smerte. EDIT: Legger med denne for en litt mer faglig vurdering av en aktuell sak, litt mindre tabloid https://www.politiforum.no/her-er-dommen-som-frikjente-politimannen/244439?fbclid=IwAR2g9yhIFkGHmpKgoErVpnkSiUIV154sOxRCWtEqgmXZIYKxUOcKMC3eVHM Ikke akkurat en objektiv kilde du viser til der Anonymkode: 43e7f...2da
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tidligere historie spiller en rolle her. Tenk om dette var en kar fra Etiopia eller Uzbekistan, ingen absolutt ingen, ville ha støttet han her inne. Anonymkode: b42a1...628 Hadde han ikke vært en etnisk hvit nordmann, så hadde det vært fakkeltog i støtte for ham Anonymkode: 43e7f...2da 2
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tidligere historie spiller en rolle her. Tenk om dette var en kar fra Etiopia eller Uzbekistan, ingen absolutt ingen, ville ha støttet han her inne. Anonymkode: b42a1...628 Selvfølgelig ville noen støttet han (eller hun), hvor har du fått denne ideen fra? Men en kranglefant som utgjør en alvorlig fare for sine medborgere (hadde bevæpnet seg før han drakk på seg en betydelig promille), og som fremsetter drapstrusler, skal anholdes med de påkrevde midler. 1
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ikke akkurat en objektiv kilde du viser til der Anonymkode: 43e7f...2da refererer fra dommen, hva er mindre objektivt med det? Holder VG og dsgbladet høyere standard?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #11 Skrevet 10. juli 2023 Tiuren skrev (16 minutter siden): Volden vil opphøre når du slutter å gjøre motstand, er man uskyldig har man enda mindre grunn til å gjøre motstand bare for å bli påført smerte. EDIT: Legger med denne for en litt mer faglig vurdering av en aktuell sak, litt mindre tabloid https://www.politiforum.no/her-er-dommen-som-frikjente-politimannen/244439?fbclid=IwAR2g9yhIFkGHmpKgoErVpnkSiUIV154sOxRCWtEqgmXZIYKxUOcKMC3eVHM Det var mer et generelt spørsmål selv om jeg ser det er fristende å koble det til Kongsbergsaken. Når man blir utsatt for vold, enten det er av kriminelle eller politiet så er det nærmest en reflekshandling å forsvare seg. Det er nesten umulig å ligge stille og bare ta imot. Anonymkode: 82391...9d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #12 Skrevet 10. juli 2023 Just now, Tiuren said: refererer fra dommen, hva er mindre objektivt med det? Holder VG og dsgbladet høyere standard? Ja Anonymkode: 43e7f...2da 1
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja Anonymkode: 43e7f...2da meget diskutabel påstand, dommen antyder det samme. Og aksepterer vi at vi lever i et rettssamfunn så er dommen objektiv.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, Tiuren said: meget diskutabel påstand, dommen antyder det samme. Og aksepterer vi at vi lever i et rettssamfunn så er dommen objektiv. Nå var det kilden du henviste til jeg kritiserte som uobjektiv, ikke dommen Anonymkode: 43e7f...2da 1
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det var mer et generelt spørsmål selv om jeg ser det er fristende å koble det til Kongsbergsaken. Når man blir utsatt for vold, enten det er av kriminelle eller politiet så er det nærmest en reflekshandling å forsvare seg. Det er nesten umulig å ligge stille og bare ta imot. Anonymkode: 82391...9d5 Der bommer du på starten, om man IKKE gjør motstand ved t=0 så oppstår ikke situasjonen. Jeg er veldig godt trent i voldsbruk, og har mine reflekser, men om en politimann tar tak i meg holder jeg hendene i ro der han se dem og gjør som jeg får beskjed om. Da vil ingenting vondt ramme meg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, Tiuren said: Der bommer du på starten, om man IKKE gjør motstand ved t=0 så oppstår ikke situasjonen. Jeg er veldig godt trent i voldsbruk, og har mine reflekser, men om en politimann tar tak i meg holder jeg hendene i ro der han se dem og gjør som jeg får beskjed om. Da vil ingenting vondt ramme meg. Dette henger nok sammen, de aller fleste har ikke trening i voldsbruk og refleksene sine Anonymkode: 43e7f...2da 1
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #17 Skrevet 10. juli 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Dette henger nok sammen, de aller fleste har ikke trening i voldsbruk og refleksene sine Anonymkode: 43e7f...2da mulig, men tror jeg egentlig ikke det. Jeg er mye mindre "programmert" til å fryse i slike situasjoner, så om politiet angriper bakfra vil reaksjonen komme. Men om jeg ikke har noe å forsvare (har begått et lovbrudd) så trenger jeg ikke yte motstand om politiet vil anholde meg, hvorfor kjempe seg inn i trøbbel?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #18 Skrevet 10. juli 2023 1 minutt siden, Tiuren said: mulig, men tror jeg egentlig ikke det. Jeg er mye mindre "programmert" til å fryse i slike situasjoner, så om politiet angriper bakfra vil reaksjonen komme. Men om jeg ikke har noe å forsvare (har begått et lovbrudd) så trenger jeg ikke yte motstand om politiet vil anholde meg, hvorfor kjempe seg inn i trøbbel? Overlevesinnstinkt? Anonymkode: 43e7f...2da 1
Tiuren Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Overlevesinnstinkt? Anonymkode: 43e7f...2da da trenger man omprogrammering. Er det en "overgriper" som angriper så flykter eller bekjemper man trusselen, det gjelder ikke for en tjenestemann.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #20 Skrevet 10. juli 2023 Just now, Tiuren said: da trenger man omprogrammering. Er det en "overgriper" som angriper så flykter eller bekjemper man trusselen, det gjelder ikke for en tjenestemann. Overlevelsesinstinktet slår inn ganske likt uansett hvem "overgriperen" måtte være? Anonymkode: 43e7f...2da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå