AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #1 Del Skrevet 10. juli 2023 Har vært på tur i 5 dager og har 5 dager igjen. 20km med sekk per dag. I går fikk jeg gnagsår/vannblemme under tåballen på begge føttene. Det gjør veldig vondt, og ser ut til at gnagsåret går dypt på ene siden. Er det farlig å fortsette turen? Hvis ikke vurderer jeg å bite det i meg og fullføre selv om det gjør sykt vondt. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Anonymkode: 4b232...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #2 Del Skrevet 10. juli 2023 Har du ikke plaster o.l? Anonymkode: aa2e1...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #3 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du ikke plaster o.l? Anonymkode: aa2e1...ba7 Jo. Har satt på gnagsårplaster. Men det er under tåballen, så gnagsåret blir bare større til tross for plaster. Gjør jeg det feil? Anonymkode: 4b232...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #4 Del Skrevet 10. juli 2023 Du burde avbryte hvis du ikke kan behandle det underveis. Det høres ikke ut som du har riktig fottøy, eller er vandt med å gå så mye. Anonymkode: 6757c...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #5 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du burde avbryte hvis du ikke kan behandle det underveis. Det høres ikke ut som du har riktig fottøy, eller er vandt med å gå så mye. Anonymkode: 6757c...cb0 Det stemmer. Har fjellstøvler, men går mest på hard landevei i sterk varme 😕 Anonymkode: 4b232...86f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #6 Del Skrevet 10. juli 2023 Du kan dra på deg betennelse om du ikke får behandlet det skikkelig men fortsetter å gå med svette tursko. Gnagsårplaster er ikke nok nå. Når blemmen har kommet kan den sprekke før du vet ordet av det, å da er det åpent for alle bakterier. Anonymkode: fba1b...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Del Skrevet 10. juli 2023 Jeg hadde avbrutt. En slik tur er vel lystbetont, det kan ikke oppleves som så gøy å gå mil etter mil med store smerter? Anonymkode: 6fd67...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 10. juli 2023 #8 Del Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer. Har fjellstøvler, men går mest på hard landevei i sterk varme 😕 Anonymkode: 4b232...86f Jepp, dette er en dårlig oppskrift. Ta med et par lette joggesko til slike transport-etapper neste gang, de er lette å tørke ved regn og veier ingenting. Klassiske fjellstøvler av lær er mest påkrevd når en går mye fjellsider/ulendt terreng for støtte i anklene. Personlig velger jeg gummistøvler med gode innleggssåler hvis jeg primært skal gå i dalbunner/myr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Del Skrevet 10. juli 2023 Du kan forsøke å tape godt med sportstape rundt, over gnagsårplaster. Men det eneste som fungerer er som regel å bytte sko, om de først gnager et sted. Og velg gode terrengsko i stoff i stedet for fjellstøvler, med mindre du skal gå mye i myr. Samt lette sko i tillegg for transportetapper og variasjon. Anonymkode: 992c8...d98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå